TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Stephanie
12-4-2008
|
14-11-2007 8:17:14
Hoi,
wij zijn momenteel bezig met alle voorbereidingen van onze bouw die rond maart zou beginnen en in april trouwen wij. Ik vind het eigelijk wel leuk dat we de beide combineren, we hebben nu al onze materialen gekozen en onze keuken en badkamer dus de tijd is wel al voorbij gevlogen, maar het gaat wel . We zitten nog op schema voor de trouw.
groetjes,
Stephanie
|
|
Kelly
31-5-2008
|
14-11-2007 8:36:10
Hey,
Wij trouwen in mei en gaan volgend weekend verhuizen naar onze nieuwbouw! Voor ons was de combinatie wel moeilijk, eigenlijk liggen enkel de grote lijnen vast voor de trouw, zoals zaal, fotograaf, dj en kerk. Al de rest moet nog uitgewerkt worden. Maar dit komt ook omdat we heel veel zelf gedaan hebben in onze bouw (zijn er al een kleine 2 jaar mee bezig) en er op het laatste veel afwerking te doen is en het dus heel druk is. Het verzet wel eens je gedachten van het ene naar het andere. Het enige waar wij het soms moeilijk mee hebben is ons budget. Dit betalen voor de bouw, dan dit betalen voor de trouw, er komt maar geen einde aan die betalingen!
Maar geniet ervan zou ik zeggen, het is allebei een unieke ervaring!
Groetjes Kelly
|
|
emilie
|
14-11-2007 8:59:54
Hey,
wij trouwen in oktober en hopen tegen dan met de ruwbouw van onze bouw gestart te zijn. Bij ons wisselen de voorbereidingen elkaar af, de ene week is het drukker rond de bouw en de andere week regelen we wat voor de trouw. Beiden staan wel nog een beetje in de beginschoenen.
Groetjes,
Emilie
|
|
Kelly
9-9-2009
|
14-11-2007 9:17:21
Hallo,
Wij zijn bezig met zowel de voorbereidingen van de trouw als met een renovatie (en we doen alles zelf). Een lastige combinatie maar het lukt ons wel, vooral omdat we op 1 maart in ons eigen huisje willen trouwen.
Een goede website is www.bouwforum.be . We hebben daar heel wat nuttige informatie gehaald.
Grt, Kelly
|
|
sandra
22-9-2007
|
14-11-2007 10:08:39
Wij zijn getrouwd in september en zijn dan ook direct in onze nieuwbouw getrokken! superromantisch de huwelijksnacht in je eigen nieuwe huisje trekken! het was wel een druk jaar voor ons geweest dan, voorbereiding van de trouw én van de bouw, en het was vermoeiend... maar het is het allemaal waard geweest, het is super!
|
|
LEEN
6-9-2008
|
14-11-2007 10:38:56
wij hebben net gebouwd, bewust niet tesamen omdat het dan ms wat veel tegelijk ging zijn (ook financieel ) registreer je zeker op www.bouwinfo.be is ehct het beste forum dat er is ivm bouwen.
veel succes!!
|
|
Kelly
9-9-2009
|
14-11-2007 11:17:25
oeps dat was het forum dat ik bedoelde. terug snugger bezig.
|
|
sarah
17-5-2008
|
14-11-2007 12:14:49
Wij gaan ook trouwen en bouwen... jammer genoeg blijft onze vergunning LANG weg en zal de bouw pas starten na de trouw! Moeilijkste vind ik de financiele kant. Soms wil je iets extra op de trouw, maar denk je ' verdorie daar kan ik dat en dat van doen in de bouw' Ik werk zelf in de projectontwikkeling, dus ben beroepsmatig er veel mee bezig. Onze woning zit ook in een project van ons, dus kan ik er tijdens mijn werk ook veel mee bezig zijn. Ik lees dat je misschien gaat bouwen? Is je vergunning al rond? Die van ons is al meer als 6 maanden onderweg en ze is nog niet eens naar stedenbouw antwerpen, maar ligt hier nog steeds op de gemeente
|
|
Kim
26-7-2008
|
14-11-2007 12:38:46
Hallo,
wij trouwen in juli 2008 en zijn momenteel bezig aan onze bouw. Dus wij doen de twee dingen tegelijk.. Is wel zwaar want we doen alles zelf aan onze bouw... Ik hou me voornamelijk bezig met de info te verzamelen voor de trouw en mijn ventje met de bouw. Dit is de site waar mijn ventje nogal veek op zit www.bouwinfo.be/forum en we hebben daar al veel nuttige info gevonden. veel succes nog
|
|
eline
5-9-2008
|
14-11-2007 13:03:22
hey tania
wij gaan na onze trouw starten met de nieuwbouw van onze woning. wij trouwen in september 2008 en starten met bouwen januari 2009. Voor mij persoonlijk wordt dit heel druk want in ben architect en ik moet dus het ontwerp en alles wat er bij komt kijken zelf doen daarnaast komt er voor de trouw ook veel op mijn schouders terecht mijn vriend doet wiening alleem maar helpt wel mee als ik zeg wat, hoe ... ik doe dus de twee naast elkaar in de vrije tijd want het werk blijft ook doorgaan. Nu wordt het een druk 2008 voor mij maar voor mijn vriend wordt dat in 2009 want dan neemt hij loopbaan onderbreking om alles van onze woning zelf te doen.
het is druk maar wel plezant want het zijn dingen die jz zelf wil en dus ga je er 100% voor.
groeten Eline en Stijn 05/09/2008
|
|
Tania
3-5-2008
|
14-11-2007 14:20:14
Hey,
Bedankt voor de reacties allemaal! Het is nog niet voor direct hoor: tegen januari hopen we de bouwgrond rond te hebben, en dan is het nog zoeken wat we precies gaan doen. We zouden niets zelf doen (wegens niet kunnen en geen tijd :)), dus het wordt ofwel architecten-bouwers, of architect en 1 aannemer of sleutel op de deur. Eens we daaruit zijn kunnen we met de plannen de bouwaanvraag doen, maar ik hoop inderdaad dat dat niet te lang zal aanslepen, want we zouden graag nov-dec 2008 starten, om najaar 2009 erin te trekken. Als alles goed gaat he :).
Dus alle tips zijn nog welkom, maar dat zal voor een ander forum zijn :).
Veel groetjes,
Tania
|
|
Laurie
|
14-11-2007 18:04:08
Hey Tania,
Wij trouwen ook in mei 2008 en starten binnekort ook met de bouw van onze woning om dan rond september in ons nieuwe huis te trekken. De meeste bouwvoorbereidingen waren getroffen voor we besloten hadden te gaan trouwen, dus het is nooit te veel geweest om bij te dhouden.
Groetjes,
Laurie
|
|
Hilde
14-3-2008
|
14-11-2007 18:37:12
bij ons zijn het 3 dingen: trouwen, huis afbreken en bouwen.
wij trouwen op 14 maart. onze architecte heeft ons plan bijna klaar. hopen begin april onze huidige woning af te breken en daar dan onze nieuwe te zetten. dus na ons feest zal het nog enkele druk zijn met inpakken enzo. soms denk ik van waarom alles tegelijk doen maar zoveel te korter we komen, zoveel te leuker het is. nu heeft ieder zijn ding, ik de trouwvoorbereidingen en mijn vriend de bouwvoorbereidingen.
Hilde en Dimitri
|
|
ulrika
|
20-11-2007 21:13:53
Hey,
Ook wij gaan tegelijk bouwen en trouwen. We zijn nu met ons plan bezig. We hopen mei, juni 2008 te beginnen aan de ruwbouw. 2 augustus trouwen we. Dus het zal zijn: bouwen, trouwen, verder bouwen. Wij gaan ook zoveel mogelijk zelf doen. Dus het zal een drukke periode worden. Maar ik kijk er wel naar uit.
groetjes aan alle trouwers-bouwers
Ulrika
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|