Nu Online
Momenteel zijn er 183 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

DJ: moeilijke zoektocht

12-11-2007 21:25:02
Hello, wij zijn op zoek naar een DJ en kwamen er onlangs één tegen op een mini-beurs. Het gaat om een DJ-bedrijfje met 17 DJ's in dienst. Op zich lijkt het me heel professioneel, maar wat me stoorde was de manier waarop alles al vastlag: "hoe gaan wij te werk? de eerste dans is de openingsdans, de tweede is voor de moeder en bruidegom en bruid en vader en de derde is dan iedereen....en het eerste uur draaien we zo, en het tweede zo....en op het einde zo..." "En we doen niet aan vermenigvuldigen". Pfff, ik had echt zoiets van: mogen we zelf ook nog beslissen, ja? Structureel lag alles al vast. En als ik nu wil dat die derde dans anders is? En als ik nu wel vermenigvuldigen wil? Vond het allemaal te veel in vakjes. Herkennen jullie dit ook bij jullie DJ's? Of zijn er DJ's die wat flexibeler zijn dan dat? Kunnen jullie er dan één aanraden? Meer dan 350 EURo zie ik niet zitten om er aan uit te geven...Groetjes! Marie

Marie
5-10-2008
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 274

nicky
30-9-2007
 Meld misbruik12-11-2007 23:07:52

waar moet het in de buurt zijn? ik weet wel eentje in limburg, intresse? stuur ff een mailtje naar me, dsr_darkness@hotmail.com

Marie
5-10-2008
 Meld misbruik13-11-2007 9:49:44

In de buurt van Oost-Vlaanderen.Toch bedankt!

kris

Meld misbruik13-11-2007 11:01:05

Er zijn inderdaad firma's die zo werken... sommigen hebben me vroeger al gecontacteerd om voor hen te werken, doch op die manier werken doe ik niet. Het is zoals je zegt: alles is al op voorhand bepaald wat zowel de klant als de dj niet ten goede komt. Zoek een dj die flexibel is, die naar je wensen luistert en die rekening houdt met je wensen. Iemand die professioneel bezig is zal je dan ook zeggen of hij dit aankan of niet. Een goeie "trouwdj" zal daar rekening houden met de wensen van de klant zonder daarbij een "jukebox" te zijn. En tijdens het draaien moet hij zelf anticiperen op wat er gebeurt of niet gebeurt op de dansvloer. In de mate van het mogelijke (zonder dan te overdrijven) zal hij die avond ook rekening houden met "verzoekjes".
Dus, gewoon aan je potentiële dj je wensen meedelen en je zal vlug genoeg zien/merken of het zijn ding is of niet.
Je prijsstelling voor een dj met ervaring en een installatie is iets te laag wat mij betreft, maar dat is jullie keuze en daar wens ik geen afbreuk aan te doen. Er zijn hier op het forum dj's genoeg die voor die prijs (en helaas nog voor veel minder) willen komen draaien. In ieder geval veel succes met het kiezen van je dj en maak er maar een geweldig feest van.
Greetz
Kris

Lieven
12-9-2008
 Meld misbruik13-11-2007 16:59:44

Hoi Marie,

Ik kan begrijpen dat je niet te veel wil uitgeven aan een DJ, doch heb ik hier een andere mening over. Dit om volgende reden: De meesten geven veel geld uit aan het eten (van 40 tot 60 euro/persoon), wat het grote deel van de kostprijs van het feest is. Als je jouw 350 euro voor de DJ omrekent naar de kostprijs per persoon kom je voor een feest met 100 genodigden op 3,50 euro/persoon. Dat is dus maar een puelschil tegenover het eten, maar die DJ speelt wel heel de avond muziek en dient voor de ambiance te zorgen. Als je het mij vraagt kun je beter iets minder aan het eten uitgeven (bv 5 euro/persoon maakt een totaal van 500 euro), en hiervan een deel extra besteden aan een goede DJ, zodat die met bv extra belichting kan werken.
Je zal zien dat niemand het verschil aan maaltijd merkt, maar wel het verschil op de dansvloer ziet.

Voor de duidelijkheid: ik ben geen DJ en heb er ook niets mee te maken, maar vind dat sommigen hierin verkeerd redeneren.

Verder kan je alle DJ's in je buurt vinden via www.goudengids.be/search/Diskjockeys.html

mvg,
Lieven
13/09/08

Marie
5-10-2008
 Meld misbruik13-11-2007 19:37:07

Mja, maar ik denk dat een goede DJ zich niet weerspiegelt in de prijs. Mijn vriend speelt zelf op kleine feestjes en hij is -en dat zeg ik écht niet omdat hij mijn vriend is- één van de beste DJ's die ik al gehoord heb. Iedereen is laaiend enthiusiast over hem. Hij speelt voor ieder wat wils, mixt alles goed door elkaar, kijkt naar zijn publiek. Zowel mijn nichten en neven amuseren zich als mijn grootmoeder. Maar hij vraagt maar 75 EURO voor een avondje draaien. Vind dus een goede DJ niet echt in verhouding met het geld dat hij daarvoor vraagt. Bovendien lees ik hier op het forum dikwijls dat voor de DJ zo'n 350 EURO betaald wordt, het moet dan toch mogelijk zijn, of niet? Groetjes, Marie.

Daniel

Meld misbruik13-11-2007 22:23:03

Hey Marie,
Probeer eens Disco Flash : ervaren DJ's die steeds met twee komen aan een ALL IN prijs. Je kan ze steeds mailen op hout1234@hotmail en/of bibi@hotmail.com
Groetjes en succes !

Lieven
12-9-2008
 Meld misbruik13-11-2007 23:59:59

Hoi Marie,

ik kan je standpunt begrijpen, een DJ kan voor minder geld ook zeer goed zijn. Wij geven echter meer uit aan de DJ zodat er een heuse lichtshow opgesteld wordt, die hopelijk voor een prachtsfeer gaat zorgen. Ik moet er wel bij zeggen dat wij meer voor een soort fuif gaan dan voor een traditioneel feest.

Ik wens je nog veel succes met je zoektocht, via de gouden gids vind je er heel veel, en kan je selecteren op regio.

mvg,
Lieven

kris

Meld misbruik14-11-2007 12:46:13

Voor 75 euro draaien is zogoed als gratis.
Iedereen vraagt wat hij wil natuurlijk en da's zijn goed recht.
Alleen, zal die dj nooit een topper worden, zal hij het ook geen 20 jaar of meer uithouden op die manier en is hij waarschijnlijk op die manier in het zwart bezig. Vandaar allicht dat hij "kleine feestjes" draait, daar is de pakkans dan ook miniem. Ik ken er genoeg die bijna voor niks gaan draaien om toch maar te "mogen" draaien, ik geef hun altijd de raad dat niet op die manier te doen want zo kom je er niet, ook al kan je nog zo goed draaien!
In het dj-land heb ik er al heel veel zien komen maar ook al heel veel zien gaan zonder dat ze echt zijn doorgebroken. De firma's en/of dj's die professioneel al jaren bezig zijn en die gevestigde waarden zijn en blijven gaan heus niet voor niks gaan draaien en die mensen hebben elke week hun werk.
Nu ja, ik begrijp de mensen ook die zeggen: waarom veel geld uitgeven aan iets als ik het voor niks kan krijgen? Hoeveel zijn er niet die illegaal muziek downloaden....waarom zou je er dan voor betalen als je dit kan? Tja, tot je wat minder geluk hebt en tegen de lamp loopt.
Voor kwaliteit en legaliteit betaal je altijd wat meer.
Ieder zijn keus natuurlijk.
By the way: waarom je vriend dan op je huwelijksfeest niet laten draaien? Je bent er echt tevreden over en je vindt hem super? Geef hem 300 Euro ipv 75 Euro en hij zal zeker draaien zonder dat hij het erg zal vinden om niet mee te kunnen feesten....

Marie
5-10-2008
 Meld misbruik14-11-2007 12:49:49

Euhmmm...tgaat wel over mijn verloofde he...ik kan hem toch moeilijk op ons eigen huwelijksfeest laten draaien he...

kris

Meld misbruik14-11-2007 12:55:41

dat zou inderdaad te gek zijn, maar dat kon ik niet uit je vorig berichtje opmaken.

Als je vriend...euh verloofde, dj is dan zal hij ongetwijfeld genoeg andere "goeie" dj's kennen? Misschien daar es rondkijken? Of zoals hier al beschreven: gewoon de gele gids nemen en beginnen rondbellen. Of verder hier op het forum eens zoeken, er zijn er hier genoeg die al of niet legaal komen reclame maken en hun prijzen (al of niet lage prijzen) hier luidkeels komen verkondigen. Misschien ook in je berichtje de datum van je huwelijksfeest even vermelden, zo kan de potentiele dj zien of ie nog vrij is die dag.

Marie
5-10-2008
 Meld misbruik14-11-2007 19:30:31

Inderdaad, zou wel tof zijn mocht er een DJ zich geroepen voelen. We trouwen op 11/10/08. Ons muziekgenre is een combinatie van jaren 70 en 80 klassiekers, foute muziek, hedendaagse Q-music en een vleugje TopRadio erdoor.

Mathieu

Meld misbruik16-11-2007 12:37:51

Beste Marie, mijn vriendin en ik trouwen op 23/08/08 en weten hoe moeilijk het is... Als jullie zoektocht nog bezig is, denk ik dat ik jullie kan helpen ivm een dj die aan jullie eisen voldoet, je mag mij gerust mailen hierover op mathieuke@hotmail.com, groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...