Nu Online
Momenteel zijn er 60 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kosten trouw

11-11-2007 14:05:03
Hoi iedereen,

Wij zouden heel graag binnenkort trouwen. Maar nu zit het zo dat dat feest geen stukken van mensen moet kosten. We willen gewoon een dansfeest met misschien een BBQ of doorlopend hapjes. Zijn er hier nog mensen die met een beperkt budget moe(s)ten werken. En wat heeft uw trouw uiteindelijk gekost? Want we willen een beetje voorbereid zijn, niet dat we voor onverwachte kosten gaan komen te staan...

grtz

Liesbeth

Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 561

San
12-4-2008
 Meld misbruik11-11-2007 15:23:34

Beste Liesbeth,

Wij wilden ook eerst een bbq geven in een zaaltje en alles zelf organiseren om de kosten wat te drukken. We zijn echter van dit idee afgestapt omdat wij voornamelijk willen genieten van onze trouwdag en niet stikkapot op ons eigen feest zitten en stiekem hopen dat de mensen naar huis gaan zodat wij in ons bedje kunnen kruipen. Ik mocht er ook niet aan denken om de dag na onze trouw de zaal te moeten opruimen. Wij hebben dus bewust gekozen om wat meer geld uit te geven an alles uit handen te geven zodat wij lekker kunnen genieten. Wij kiezen momenteel voor een grillmenu. Eerst geven wij een receptie van een uur zonder hapjes. Dan een voorgerecht en soep opgedient aan tafel en nadie een grill van vlees en vis in buffet vorm met allerlei aarappelbereidingen, warme groenten en sauzen, met aansluitend een dessertenbuffet en pronkgebak. Voor dit alles betalen wij ca 64€/man inclusief versiering van de zaal wijnforfait tijdens het eten en de drank voor het dansfeest. Ik denk dat best meevalt qua prijs.

Groetjes,

Sandra
12/04/2008

Hilde
17-5-2008
 Meld misbruik11-11-2007 16:33:55

Wij hebben ook geen enorm budjet, maar willen zoals San zei ook genieten van die dag. Het is niet omdat je dingen uit handen geeft dat het duur moet zijn! Wij nemen bv geen seremoniemeester omdat die hetgene doet waar ik al lang mee bezig ben, zorgen dat alles op tijd in orde is. OOk de fotograaf kan een vriend of kennis ofzo zijn. Op zulke dingen proberen wij heel hard te besparen, daar merk je die dag volgens mij toch niet zoveel van!
Maar wij zullen wel kunnen genieten van ieder moment van de dag. En als je alles bij elkaar telt, komt het soms beter uit dat je een feestzaal in de arm neemt en hen je feest laat doen. Zorg dan wel dat je duidelijke prijzen overeenkomt die niet meer kunnen veranderen!!

evelyne
5-7-2008
 Meld misbruik11-11-2007 17:15:26

hoi,

wij huren een zaaltje voor 300 euro, een oude schuur die pas gerenoveerd werd, heel mooi! We werken met een drankenhandel, de drank die niet op is moet je niet betalen en kan je terugbrengen. en we geven ook een barbeque, is ongeveer 10 euro de man. Wij gaan aan max 50 euro per man zitten voor de ganse avond, receptie met hapjes en drank, drank tijdens eten, dessertbuffet en drank tijdens avondfeest inbegrepen.

groetjes

els
14-7-2007
 Meld misbruik11-11-2007 19:41:52

Hey,
Wij hadden ook een BBQ gedaan en kwamen ongeveer op een 12.00 per persoon uit.
Voor het drinken hadden we een 6 euro per persoon geteld (in een parochiezaal waar je per fles betaald) en hier zaten we zeker onder!! (en het was heet die dag...)
Daarna hadden we nog een dessertenbuffet met 6 verschillende desserten per persoon aan 6 euro.
Je moet vooral overal goed prijs vragen en dan kan je de kosten goed beperken naar je eigen budget!
Veel plezier met de voorbereidingen.
Groetjes, Els
14/07/2007

Liesbeth

Meld misbruik11-11-2007 21:35:36

Dank je voor de reacties, maar nu heb ik nog een vraag: ik zou echt niet veel willen uitgeven aan een trouwjurk. Ben ik volledig verkeerd als ik er vanuit ga dat ik een jurk kan vastkrijgen voor 700€? Mag van mij van vorige collectie zijn of solden. Ik draag het toch maar ene keer.
Nog veel succes allemaal.

San
12-4-2008
 Meld misbruik12-11-2007 10:10:20

Hey Liesbeth,

Dat moet lukken om een kleedje onder de 700 euro te vinden. Ik heb er nochtans een aantal gevonden. Je moet eens op de site van claire de femme kijken. Daar staan heel mooie kleedjes op onder de 700 euro. Van welke streek ben je eigenlijk. Ga anders eens kijken bij Aselin en Sposa in Heusden-Zolder. Succes met je zoektocht naar je betaalbare droomjurk.

Sandra
12/04/2008

Olivia
4-5-2007
 Meld misbruik12-11-2007 10:12:58

Hey meisje,
Je bent lang niet de enige die het met een beperkt budget moet organiseren! Gezien wij al 9 jaar samenwoonden hebben we alles zelf moeten betalen... en hebben vooral bespaard op zaken die hier ook al zijn vermeld: voor de foto- en filmreportage zorgde een goede vriend, kosteloos omdat ze toch ook de feest waren gevraagd, en voor het vervoer idem. Uitnodigingen, menu's enz...maakten we zelf, en mijn kleed kocht ik op kapaza, dat scheelt meer dan de helft in prijs. Ook in het eten kan je veel geven en nemen; als je bv kiest voor een traditioneel menu (zoals wij deden) en 's avonds nog een dessertenbuffet, dan hoef je niet persé een receptie te geven, want dan kan je diegenen die je daarvoor zou vragen, voor het dessertenbuffet vragen...of andersom.
Het lukt ook met minder, om een fantastische dag te hebben! Veel geluk!

eline

Meld misbruik12-11-2007 11:56:43

hej wij gaan ook trouwen binnen een jaartje ofzo.. weet er iem van jullie nog leuke zalen in vlaams brabant- antwerpen? zonder catering...
Ik had ook een vraag waar je dat dessertenbuffet haalde aan zes euro...
en welke die zaal is die pas gerenoveerd is en 300 euro kost! = niet veel! x

els
14-7-2007
 Meld misbruik12-11-2007 19:40:23

Mijne traiteur die de desserten aan 6 euro deed = www.traiteurluchaenen.be
Hij is wel van limburg maar dat zal geen probleem zijn zeker?
Hij was met alles het goedkoopste en echt superlekker!!!!!! Alleen maar heeeeeeeeeeeel positeve reacties op gehad.
Ik stond zelf versteld (omdat het toch zo goedkoop was...)

Groetjes, Els
14/07/2007

Liesbeth

Meld misbruik12-11-2007 21:03:13

Hoi els,

zelf had ik ook al op de site van Luc haenen gekeken en prijs gevraagd. Ikzelf ben geïnteresseerd in zijne BBQ. Had ge da misschien per toeval ook? Zoniet wat had ge dan? Ik ben ook van Limburg dus dat komt goed uit.
grtz

els
14-7-2007
 Meld misbruik13-11-2007 15:42:56

Hey Liesbeth,

Wij hadden de BBQ ook ja, en die was echt perfect!!!!!!Echt heerlijk!
Wij hebben hem al terug besteld voor het communiefeest van mijn dochtertje in mei.
Wij hebben een paar kieskeurige mensen in de familie en zij waren er zelfs heeeeeeeeeel postief over!
Dus gewoon nemen zou ik zo zeggen...
Als ik de foto's zo terugzie,MMMMMMMMM
Oh ja, Als je het dessertenbuffet ook neemt, zeker de speculoosbaverois nemen, die was echt super!!!!!!!!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...