Terug naar overzicht
Hey Naomi,Dat is afhankelijk van gemeente tot gemeente.Bij de één kan je het al maanden op voorhand vastleggen.Bij de ander kan je er een optie nemen tot het effectief 6 maand op voorhand is enals je pech hebt, zoals in ons geval, kan je dit max. 6 maand op voorhand.Wij trouwen voor de wet in Brugge en kunnen dit ook maar 6 maand op voorhand bevestigen.Groetjes,Sylvie
Hey Naomi,Katleen hier nog eens.Wij hebben in Dilbeek een optie op de datum en het uur. D.w.z. we staan in een agenda genoteerd, maar het is nog niet "officieel". Ergens twee maand voordien zal de gemeente ons contacteren en wordt het allemaal officieel vastgelegd.Groetjes, Katleen
Hey,Wij trouwen op 23 augustus 2008 en hebben het gemeentehuis ook reeds vastgelegd. Zoals katleen het zegt, is het een soort optie dat je neemt. Vanaf 6 maanden op voorhand kunnen wij dit officieel aanvragen.Groetjes,Nathalie
Ok pwfieuw en ik al denken dat dit abnormaal was! :D Bedankt alvast voor de geruststeling!xxx
hoiwij hebben het ook nu al laten noteren maar 6 maand voor de trouw worden we dan gevraagd in het stadhuis om de paperassen in orde te brengen en het geld voor het trouwboekje mee te brengen!normaal gezien kunnen ze wel al 'in potlood' de datum laten noteren.grtshttp://cindyenyoni.bruiloftsite.nl 12.09.08
Hoi,Wij moeten ook wachten tot 6 maand voor de trouwdatum. Hier niets op voorhand noteren, geen optie dus.Ze mogen er wel zeker van zijn dat ik 's morgens als eerste aan de deur zal staan! :-)
Idem hier, wij kunnen pas 6 maanden en 2 weken op voorhand vastleggen. Reken maar dat ik daar een dag vrij voor neem!
Wij trouwen op 17 mei 2008 en toen wij onlangs in het gemeentehuis gingen vragen of dat kon, beken ze ons raar en zeiden dat het inderdaad ook max 6maand op voorhand moesten wachten!!
Idem als de vorige reacties. Ik ging ook gaan vragen en t' was idd te vroeg. Maar onze ceremoniemeester zei dat we misschien kunnen proberen rond 8-7 maanden vooraf. Dus één maand vroeger dan die 6maanden. We zullen zien, eens proberen.