Nu Online
Momenteel zijn er 55 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bruidskindjes?

  9-11-2007 11:42:57
Hoi medebruidjes. Wij opteren om GEEN bruidskindjes in te zetten voor onze trouw. We hebben namelijk geen kleine neefjes of nichtjes meer en als we echt kinderen moeten gaan zoeken is het binnen onze vriendenkring. Deze is echter zo groot dat we niemand te kort willen doen. Zijn er nog onder jullie die geen bruidskindjes 'voorzien'? Hoort dit er eigenlijk traditioneel bij? Groetjes, K.

Kristien
16-8-2008
Meld misbruik



Reacties: 20 | Gelezen: 870


veerle
2-8-2008
 Meld misbruik9-11-2007 12:20:17

Hallo Kristien,

Wij voorzien ook geen bruidskindjes. Ik zie er de meerwaarde niet van in, plus dan moet je weer voor een outfit en zo zorgen, dat zijn weer bijkomende kosten. Wij hebben ook geen kleine kindjes in de familie, dan moet ik al kinderen gaan nemen die ik eigenlijk niet goed ken. Ik vind dat echt geen must.

Groetjes Veerle



Cathy
21-6-2008
 Meld misbruik9-11-2007 12:26:20

Hallo,

Heb een beetje hetzelfde probleem, er zijn geen kleine kinderen in de familie (onder de 10-11 jaar) maar hoe gaan jullie het oplossen met de ringen?



Kelly
31-5-2008
 Meld misbruik9-11-2007 12:27:35

Hey,

Ook wij nemen geen bruidskindjes doordat er teveel mogelijk zijn. Er zijn al 6 kindjes in mijn verloofde zijn familie en we willen niemand teleurstellen.
Wel probeer ik ter compensatie ze wat te betrekken bij de misviering, zoals misboekjes uitdelen, ringen brengen, tekstje lezen, ...

Groetjes
Kelly



Cathy
24-5-2008
 Meld misbruik9-11-2007 12:29:16

Hey!

Ook wij nemen geen bruidskindjes, de ringen gaan we laten geven door de 'best man' van mijn toekomstige. De getuigen kunnen dit best wel doen...

Succes!

Andere Cathy :)
24 mei 2008



Griet
13-10-2008
 Meld misbruik9-11-2007 13:16:16

Ik zie ook geen meerwaarde in bruidskindjes. Kinderen op foto's en in de kerk zijn dan ook niet altijd even gemakkelijk. Daarbij zou ik liever kinderen van mijn nicht nemen in plaats van mijn schoonzus, maar ja, met zoiets ontketen je natuurlijk ruzies.



Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik9-11-2007 14:15:38

Hey,

Wij voorzien ook geen kleine bruidskindjes. Ik heb wel achterneefjes en een achternicht, maar deze moeten van zover komen dat ik het liever niet heb.

De enige die wel bruidsjongen is, is een jongen waarvoor ik heel lang 2 dagen per week gebabysit heb. Als wij trouwen zal hij 12 jaar zijn. Dus niet echt meer klein, maar hij is zo blij dat hij de ringen mag dragen. En voor ons is het ook iemand die we er echt bij willen hebben.

Groetjes,

Gerlinde



San
12-4-2008
 Meld misbruik9-11-2007 14:41:04

Voor mij hetzelfde verhaal als Gerlinde. Wij hebben geen kleine kindjes in de familie. Mijn petekindje wordt binnen enkele dagen 12 jaar, geen klein kindje meer maar een grote meid, en zei zal bij ons de ringen dragen. Zij zal haar eigen bruidsboeketje hebben waaraan we de ringen bevestigen. Zo fier dat ze is dat ze dat mag doen.

Sandra
12/04/2008



annemie
4-8-2007
 Meld misbruik9-11-2007 15:03:05

Wij hadden geen bruidskindjes maar een bruidshond.



Hanne
30-8-2008
 Meld misbruik9-11-2007 15:19:11

Wij hebben ook geen bruidskindjes, wegens geen kinderen voor handen en we eigenlijk geen "last" willen hebben van kinderen die dag.

De ringen worden bijgehouden door de 'best man' van mijn verloofde, zoals hier ook al aangehaald werd. Zoals in de films ;-)



Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik9-11-2007 16:02:53

Wij hadden wel bruidskindjes, maar enkel en alleen voor in de kerk. Niet voor foto's en zo, want ik wilde er eigenlijk liever ook geen. Ze zijn ook niet samen met ons de kerk binnengekomen, want ze waren al weg met de familie, die vóór ons de kerk binnenging. Bijgevolg staan ze ook niet echt veel op de foto.
Bij ons had ook mijn man zijn getuige de ringen. Dat staat wel op foto dat hij die aan de pastoor geeft en ik vind dat dat nog steeds de beste oplossing was.



Sophie
18-4-2008
 Meld misbruik9-11-2007 19:20:38

Hoi

Wij nemen ook geen bruidskindjes omdat we nog niet "in to kids" zijn op dit moment.
op mijn trouwdag wil ik geen jankende kindjes rondom mij
Sophie



Sophie
18-4-2008
 Meld misbruik9-11-2007 19:20:44

Hoi

Wij nemen ook geen bruidskindjes omdat we nog niet "in to kids" zijn op dit moment.
op mijn trouwdag wil ik geen jankende kindjes rondom mij
Sophie



Inge
5-7-2008
 Meld misbruik10-11-2007 8:39:42

Hoi Kristien en al de anderen

Wij hebben wel bruidskindjes, zes! Maar het zijn dan ook mijn en mijn man z'n petekindjes en hun broers en zus. Wij zien die kinderen doodgraag en zouden hun op die dag voor geen geld van de wereld willen missen. Ze zijn dan tussen de 2 en 6 jaar en het zal soms misschien niet allemaal lopen volgens plan met zo'n bende kleine kinderen, maar dat maakt het juist een beetje spontaner, vind ik. Ik ben ook van plan om ze van tevoren al een paar keer met z'n zessen bij ons thuis uit te nodigen om samen te spelen, zodat ze elkaar al goed kennen. En we willen ze ook echt betrekken bij de dag. Ze gaan mee op fotoshoot, voor een korte tijd natuurlijk, ze mogen dingen doen in de kerk (gaven aanbrengen, ringen aanbrengen, handjes gaan geven bij vredeswens, vooraan naar een verhaaltje van azeltje luisteren als eerste lezing) na de kerk staat er buiten een ijskarretje en op de receptie is er een springkasteel voor hen. Wij zijn dan ook heel erg wel "in to kids". Ik werk met gehandicapte kinderen en we willen na onze trouw zo snel mogelijk aan kindjes beginnen.
Als ik niet echt kinderen in mijn familie had, zou ik misschien ook niet ergens iemand gaan zoeken die ik niet zo goed kende, gewoon om bruidskindjes te hebben. Maar nu verheug ik me enorm op hun fratsen en spontane vreugde en lieve knuffels.

Groetjes,

Inge
5/7/2008



Inge
5-7-2008
 Meld misbruik10-11-2007 8:39:47

Hoi Kristien en al de anderen

Wij hebben wel bruidskindjes, zes! Maar het zijn dan ook mijn en mijn man z'n petekindjes en hun broers en zus. Wij zien die kinderen doodgraag en zouden hun op die dag voor geen geld van de wereld willen missen. Ze zijn dan tussen de 2 en 6 jaar en het zal soms misschien niet allemaal lopen volgens plan met zo'n bende kleine kinderen, maar dat maakt het juist een beetje spontaner, vind ik. Ik ben ook van plan om ze van tevoren al een paar keer met z'n zessen bij ons thuis uit te nodigen om samen te spelen, zodat ze elkaar al goed kennen. En we willen ze ook echt betrekken bij de dag. Ze gaan mee op fotoshoot, voor een korte tijd natuurlijk, ze mogen dingen doen in de kerk (gaven aanbrengen, ringen aanbrengen, handjes gaan geven bij vredeswens, vooraan naar een verhaaltje van azeltje luisteren als eerste lezing) na de kerk staat er buiten een ijskarretje en op de receptie is er een springkasteel voor hen. Wij zijn dan ook heel erg wel "in to kids". Ik werk met gehandicapte kinderen en we willen na onze trouw zo snel mogelijk aan kindjes beginnen.
Als ik niet echt kinderen in mijn familie had, zou ik misschien ook niet ergens iemand gaan zoeken die ik niet zo goed kende, gewoon om bruidskindjes te hebben. Maar nu verheug ik me enorm op hun fratsen en spontane vreugde en lieve knuffels.

Groetjes,

Inge
5/7/2008



Sylvie

 Meld misbruik10-11-2007 9:11:09

Wij hebben twee bruidskindjes. K zou 't mij namelijk niet kunnen inbeelden dat m'n metekindje m'n bruidskindje niet zou mogen zijn en omdat zij niet alleen zou zijn hebben we er nog ééntje bijgenomen.
Zo zijn ze met twee en 'k weet zeker dat ze helemaal niet gaan janken of zo. K ken ze al goed genoeg en die zullen dit niet heel leuk vinden en fier zijn dat ze dit mogen doen.

Groetjes



Sylvie

 Meld misbruik10-11-2007 9:12:14

foutje getypt: niet moet net zijn natuurlijk, sorry



Silke
15-5-2009
 Meld misbruik10-11-2007 18:20:35

Wij twijfelen nog aan bruidskindjes.
Op dit ogenblik is het zeker dat onze franse bulldog bruidshond zal zijn. We hebben overal direct gevraagd of de hond mee mocht.
We twijfelen nog op mijn nichtje dat geboren wordt in april volgend jaar te nemen....we zien wel. Zijn niet zo kids minded, dus mss beter niet.



bjorn
20-12-2008
 Meld misbruik11-11-2007 15:20:29

Ik zou er ook graag mijn hond bijhebben, als bruidshond.
Maar hoe pak je dit aan?



Sofie
13-9-2008
 Meld misbruik11-11-2007 21:46:29

Hey,

Wij trouwen op 13/09/08. We hebben drie bruidskindjes (onze drie neefjes). Nuja ik zou geen kindjes laten voorgaan indien ik geen neefjes zou hebben. Ik vind da je daar zo ver in kan gaan ...

Over Bruidshonden gesproken.
Onze honden (twee sharpei's) komen met de ringen binnen ...
Ik zie er al naar uit. We zijn er nog niet uit hoe we het precies zullen aanpakken want als die schattekes ons zullen zien, denk ik da het feest zal zijn en ik zou mijn kleed toch in één stuk willen houden.

Veel succes
Groetjes



Kristien
16-8-2008
 Meld misbruik14-11-2007 11:44:36

Amaai, merci voor de reacties!
Kvoel me al wat geruster nu. Nu is het nog zoeken naar een leuk idee om de ringen mee te nemen. Misschien 1 van de getuigen vragen...Als er iemand nog een leuk idee weet, mailen maar! Groetjes, Kristien
(kristienvanduyse@hotmail.com)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...