Nu Online
Momenteel zijn er 158 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

maatje 44 versus maat 38 als pasmodel in winkel

  8-11-2007 8:32:48
hallo, wij trouwen op 6/9/2008 en ben deze week voor de eerste maal gaan kijken voor een trouwkleed. Heb echt mijn smaak wel gevonden in de lijn van linea raffaelli. Nu ik heb niet het pasmaatje 38 maar in de winkel hebben ze spijtig genoeg geen andere maten om te passen. Is dat overal zo? Ze hielden de trouwjurken voor (was zo heel mooi) maar ik heb wat schrik dat het er niet hetzelfde gaat uitzien als ik het effectief aan heb. Iemand al ervaring mee?

Miranda
6-9-2008
Meld misbruik



Reacties: 16 | Gelezen: 852


sarah
17-5-2008
 Meld misbruik8-11-2007 9:29:03

denk dat het vaker maatje 38 is ja... maar gewoon voorhouden vind ik toch geen optie hoor!
bij cermo heb ik een meisje zien passen dat volslank was, en die had wel het kleedje aan



Hanne
30-8-2008
 Meld misbruik8-11-2007 10:04:23

Sommige winkels schrijven specifiek op hun website dat ze ook grotere maten hebben in hun pasmodellen.
Google even naar een paar Vlaamse winkels. Ik weet niet meer uit het hoofd welke winkels dat waren...



Kristel

 Meld misbruik8-11-2007 10:30:02

Hoi Miranda,

Ik weet niet van waar je bent maar in Linkx in Hasselt hebben ze alle kleedjes van Linea en daar hebben ze maten 40 en 42. Nog altijd geen 44 maar toch al wat dichter in de buurt. Als de rits niet dichtgaat doen ze normaal zo'n tussenstuk tussen de rits zodat je toch een goed idee krijgt van hoe het eruit ziet.
Gewoon voorhouden vind ik toch maar niks. Je moet echt een kleed passen want dat kan heel fel verschillen.

Groetjes
Kristel



evy
1-3-2009
 Meld misbruik8-11-2007 11:57:01

Ook ik pas niet in een 38, maar heb de kleedjes die ik wilde passen wel aangehad. Ok, 't is dan nog niet 100% duidelijk, maar wel al een gans verschil! Je moet het echt wel aandoen hoor, want gewoon met het voor te houden heb je een heel ander zicht.



Annelies
14-6-2008
 Meld misbruik8-11-2007 12:39:25

Hallo,

Ik ben gaan passen bij MAxim's couture en ze hebben een vestiging in MEchelen en Aarschot. Ze hebben van elk model maat 38 en maat 44, van het ene model een grote maat in Aarschot en kleine maat in Mechelen. Ikzelf heb een mooie jurk gepast, maar was maat 44, ze gaan nu tegen de volgende pasbeurt mijn keuzes van jurken voorzien in maat 38 (elke dag samenwerking tussen beide winkels...) Ze hebben er veel Rembo en Raffaelli!
succes



Anneleen
1-1-2020
 Meld misbruik8-11-2007 16:30:53

waar ik ben gaan passen, waren de kleedjes veel te groot voor mij. zeker meer dan maat 38. de verkoopster spande steeds de kleedjes aan zodat ik het toch min of meer kon zien.

groetjes



evelyne
5-7-2008
 Meld misbruik8-11-2007 17:30:13

in prima donna in deerlijk is alles in maat 40 of zelf 42, daar viel ik met mijn redelijk klein maatje behoorlijk uit de toon.. voor mij was dit ook heel vervelend,ik weet perfect hoe jij je voelt! Te groot of te klein,het is nooit leuk als die jurk die jij wil je niet past é! misschien moet je daar es gaan kijken? ze hebben heel veel van linea rafaelli,en ze zijn heel vriendelijk en behulpzaam en zo

veel succes
evelyne



Anneleen
1-1-2020
 Meld misbruik8-11-2007 17:56:40

@evelyne,

Ik ben ook bij Prima Donna in Deerlijk geweest. En had daar net het zelfde probleem als jou, maar ze hebben dat daar wel prima opgelost. Ik heb niet het gevoel gehad van wat heb ik hier nu aan. ik heb er niet echt last van ondervonden. en ze zijn inderdaad super vriendelijk. ze dringen je niets op.

Ik zou daar zo terug gaan.

groetjes

Anneleen



Els
30-5-2008
 Meld misbruik8-11-2007 18:38:49

Ik heb nu ook niet bepaald een 38, maar ben bij linea raffaelli geweest in brugge en daar heb ik alle kleedjes aangehad die ik wou. De pasjurken zijn daar maat 40 (ikzelf heb 42-44). De meesten gingen zelfs toe en bij de anderen stak de verkoopster er een tussenstuk bij. Zo heb je toch een beeld of het kleed je staat of niet. Gewoon voorhouden vind ik geen optie als je niet voor verrassingen wil staan.

succes! Els



Miranda
6-9-2008
 Meld misbruik8-11-2007 21:44:37

Ik ben van de regio antwerpen. Heb ondertussen naar het bruidshuis in Merksem gebeld en daar hebben ze mij gezegd dat ze ook pasmaten 44 en 46 hebben. Dus ga ik deze week daar eens kijken. Toch bedankt voor alle reacties, het heeft nog meer mijn gevoel bevestigd dat ik zo zonder echt te passen geen kleed mag kopen. Het risico is toch te groot.



Marie
5-10-2008
 Meld misbruik9-11-2007 8:36:49

In navolging hierop: ik zou graag naar bruidshuis ellen gaan en naar koonings gaan, hebben ze daar ook maatje 42?



Els
27-9-2008
 Meld misbruik9-11-2007 23:52:05

Bij bruidshuis Ellen hebben ze zeker grotere maten. Misschien niet van alles, maar toch wel veel.



Tania
3-5-2008
 Meld misbruik10-11-2007 11:59:20

Hey,

Ik ben gaan passen bij Moderna Fashion in Schepdaal en bij Maxim's Couture in Mechelen ( en daar heb ik mijn kleed gekocht). Ik heb nu wel een 38 en moet zeggen dat er echt ook wel veel grotere maten waren hoor. Dan moest de verkoopster het aanspannen zodat ik een idee had van hoe het er zou uitzien. Misschien kan je eens naar een paar winkels bellen, en vragen of ze jouw model in een grote maat hebbben?? Wie weet heb je wel ergens geluk, en dan heb je toch een veel beter idee dan dat ze het voor je houden, kan volgens mij heel anders uitvallen.

Groetjes,

Tania



Ellen
2-8-2008
 Meld misbruik10-11-2007 14:00:23

hoi Miranda,

Ik heb dat probleem gehad bij Pierre-Yves in Aalst. Ik heb maat 40 en vooral brede bekken en daar schotelden ze me ook alleen maar 38 voor. Ik kon er ook niet in, ik heb er uiteindelijk ook niets gekocht!

In La Sposa, te Roeselare, hebben ze wel alle maten. De moeite waard om die rit te doen vooral voor de goede service.

groetjes



Sylvie

 Meld misbruik10-11-2007 20:11:05

Hey Miranda,

Liliaene Claes in Herentals is ook de moeite om eens te gaan passen, hebben ook kleedjes in maat 42-44 en zijn echt ruime maten.
K ben er deze namiddag langsgeweest, heel vriendelijk en behulpzaam.

Groetjes,

Sylvie



Sylvie

 Meld misbruik10-11-2007 20:11:11

Hey Miranda,

Liliaene Claes in Herentals is ook de moeite om eens te gaan passen, hebben ook kleedjes in maat 42-44 en zijn echt ruime maten.
K ben er deze namiddag langsgeweest, heel vriendelijk en behulpzaam.

Groetjes,

Sylvie


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...