Nu Online
Momenteel zijn er 148 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wettelijke trouw

  7-11-2007 10:30:50
Hallo, ik vroeg me af of er voor het wettelijk huwelijk een vast stramien is dat steeds terugkomt? ik bedoel, mag je daar bijvoorbeeld ook iets van muziek kiezen of totaal niet? ... Hilde

Hilde

Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 709


Sofie
24-5-2008
 Meld misbruik7-11-2007 10:37:30

Dag Hilde,

Je kan hiervoor best contact opnemen met de burgelijke stand van jouw gemeente. Ik heb al vanalles gehoord, van vrienden die niets zelf mochten inbrengen tot anderen die ook muziek mochten laten spelen en zelf een woordje zeggen. Veel hangt er ook vanaf of je gekozen hebt voor een huwelijk voor de wet alleen of ook voor een kerkelijk huwelijk. Best dus gewoon eens bij je gemeente bevragen.

Groetjes,
Sofie



sandra
22-9-2007
 Meld misbruik7-11-2007 13:59:24

Hallo,
dit is inderdaad erg afhankelijk van je gemeente. in de ene gemeente mag dit wel en in de andere is hier geen sprake van.
Bel gewoon even naar je burgerlijke stand van het gemeentehuis en ga even vragen...
succes ermee!



Hilde

 Meld misbruik7-11-2007 15:46:22

Ja, ok, zal ik doen, maar ik ben benieuwd hoe het bij jullie allemaal zit... hebben jullie een soort "intredemuziek" of zo, ... want dat lijkt me zo vreemd als het echt lopendeband-werk is...



sandra
22-9-2007
 Meld misbruik7-11-2007 16:52:12

bij ons zetten ze zelf een liedje op bij de intrede, eveneens als bij het buitengaan. dit hebben we wel niet zelf mogen kiezen, dat werd automatisch opgezet.



Sofie
24-5-2008
 Meld misbruik7-11-2007 17:11:19

Ik vrees dat het bij ons meer lopende-band-werk zal zijn. Er wordt ongeveer om de 15 minuten getrouwd bij ons op het stadhuis. Enkel wanneer je niet voor de kerk huwt, wordt er meer tijd voorzien, dacht ik. Nu, aangezien we ook een kerkelijk huwelijk hebben en ik dit het belangrijkste vind, vind ik het niet zo erg dat het wettelijke vlug gedaan zal zijn.

Groetjes



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...