Nu Online
Momenteel zijn er 124 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Niet direct op reis gaan

6-11-2007 7:45:55
hoi
zijn er hier ook koppels die besloten hebben om niet direct op reis te gaan. Wij trouwen op 12.09 en ik en mijn vriend voelen er eigenlijk niets voor om direct op huwelijksreis te gaan... het zit namelijk zo dat wij de bruiloft volledig zelf gaan moeten betalen (en daar bedoel ik geen slecht mee naar mijn/zijn ouders toe, ik vind dit maar normaal) en een huwelijksreis kan er echt niet meer bij.

wij zouden dat het jaar erachter gaan doen(2009). zijn er nog mensen die dit zo doen? wij krijgen overal de reactie dat dat eigenlijk niet gedaan word.

groetjes
cindy
http://cindyenyoni.bruiloftsite.nl

Cindy
12-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 258

Patricia

Meld misbruik6-11-2007 8:21:35

Cindy

Wij betalen het huwelijk ook volledig zelf en zijn daar nog steeds voor aan het sparen.

Ook in ons budget lukt het niet om daar nog een grote huwelijksreis bij te nemen. Maar we gaan het toch doen. We zouden een groot stuk van mijn tante krijgen, die MS heeft en daardoor zelf niet meer kan reizen (maar dit budget wel aan de kant heeft staan). Ze wil het ons dan liever geven, omdat het mijn droom was om ooit naar Mauritius te gaan.
En omdat je als jonggehuwden ook veel kortingen krijgt daar en dan moet je binnen de 6 maand na je huwelijk op reis gaan.

Maar anders hadden wij het waarschijnlijk ook uitgesteld hoor. Dus zo vreemd vind ik het niet.
Je doet toch gewoon wat je zelf wil, anderen moeten zich daar niet mee moeien ;-)

Patricia
01/08/2008

Ellen
21-6-2008
 Meld misbruik6-11-2007 8:29:34

Hey Cindy

Ook wij betalen het huwelijk volledig zelf. Hoewel we een huwelijksreis wel zouden kunnen inpassen in ons budget, hebben we toch besloten die uit te stellen. We vinden het feest op zich al een hele belefenis en door de reis later te doen kunnen we de leuke zaken wat meer spreiden. We zouden in de kerstvakantie van 2008 gaan (dat is dan 6 maanden na datum)of in de zomer van 2009.

Mensen hebben vaak een mening over wat wel en niet gedaan wordt bij een huwelijk. dit verschilt daarenboven van persoon tot persoon. Doe gewoon wat haalbaar is en waar jullie je het best bij voelen. Je hoeft ook niet per sé naar het andere eind van de wereld op huwelijksreis hé...

Groetjes
Ellen
21-06-08

Sandra
25-7-2008
 Meld misbruik6-11-2007 9:16:31

dit is helemaal niet raar Cindy. Ook wij betalen ons huwelijk volledig zelf en ik weet dus maar al te goed wat voor serieuze kosten dit zijn voor een jong koppel. Wij gaan wel op huwelijksreis direct na het huwelijk, maar dat maakt het nog wat lastiger in ons budget. We zijn echter echte reisliefhebbers en de huwelijksreis kon voor ons dan ook niet ontbreken. Maar dat betekent niet dat het vreemd is als jullie het zouden uitstellen. Niks aantrekken van reacties van anderen, zij hebben makkelijk praten want hebben wellicht hun trouw betaald gekregen van de ouders.

Evi
8-8-2008
 Meld misbruik6-11-2007 9:51:11

Hoi,

Als ik van u was zou ik me ook niet aantrekken wat andere erover zeggen. Het is jullie portemonnee waar het geld uit komt en niet die van hun.
Wij betalen alles ook zelf (behalve mijn jurk betaald mijn ma een deel mee omdat ze dat voor mijn zus ook had gedaan) en zitten ook met een klein budget omdat we ook pas een huis hebben gekocht en een hond.
We trouwen op 8 augustus,dus als we dan gaan zit je ook direkt in een drukke en duurdere periode en daarom doen we dat jaar geen vakantie, eventueel ergens is een weekendje of zo weg. En als we dan toch ooit zullen gaan, dan zou ik ergens in een periode gaan dat het niet zo duur is.
En ook, ik kan onze schat van een stafford niet te lang missen :-)
Dus Cindy, doe gewoon hoe jullie het willen en laat de mensen maar praten, dat je nu direkt gaat of niet...praten doen ze toch altijd.

Veel succes nog,
Groetjes Evi

karlijn

Meld misbruik6-11-2007 10:02:07

Hallo,

Ja dat is idd geen enkel probleem, en idd niet luisteren naar wat anderen zeggen.

Wat je ook kan doen is een huwelijksreislijst (zoals systeem van geboortelijst) aanleggen: dan kunnen de mensen die geld geven eventueel storten op die rekening en misschien kun je dan toch nog sneller op reis dan voorzien.

Nog veel succes met de voorbereidingen.

Groetjes karlijn (08/12/07)

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik6-11-2007 12:52:05

je krijgt wel de voordelen van een huwelijksreis maar tot 6 maanden na de trouwdatum. Maar ja, of dat nu zo de moeite is??
gewoon doen waar je jezelf het beste bij voelt!

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik6-11-2007 12:52:11

je krijgt wel de voordelen van een huwelijksreis maar tot 6 maanden na de trouwdatum. Maar ja, of dat nu zo de moeite is??
gewoon doen waar je jezelf het beste bij voelt!

Katie
15-8-2009
 Meld misbruik6-11-2007 20:29:04

Hoi,

Ik weet best wat het is als je alles zelf moet betalen.. In ons geval is dit ook zo!
Wij denken wel dat we dè oplossing gevonden hebben.. als je zonder je familie kan natuurlijk..!
Wij gaan namelijk volgend jaar in augustus trouwen op Curacao (is dus geen huwelijksreis, maar een echte weddingmoon!!) en geven in november dan een "after-wedding" party. Ons huwelijk zal doorgaan op het strand met enkel onze 2 kindjes erbij.
We konden onze reis echt niet laten schieten en het scheelt een stukje in je portemonnee aangezien het op Curacao nog netjes meevalt van prijs... (Andere landen daarentegen..)
Dus voel je niet slecht om jullie beslissing, jullie zijn zeker niet de enige die het niet volgens het "boekje" doen. Genieten, da's de boodschap!!

Groetjes!

Katie
15-8-2009
 Meld misbruik6-11-2007 20:31:43

Ben eigenlijk wel blij van te merken dat we niet de enige zijn die alles zelf moeten bekostigen...
Veel moed en doorzetting aan alle trouwlustigen!!

Christel
20-9-2008
 Meld misbruik6-11-2007 22:39:03

Hoi,
Wij trouwen op 20 september 2008 en gaan waarschijnlijk ook niet onmiddellijk op huwelijksreis vertrekken. We moeten ook onze trouw zelf betalen en we zijn nog met werken bezig in ons huis. We sparen dan liever iets langer om wat later dan een bestemming te kiezen waar we echt naar toe willen ipv dan te bezuinigen op het reisbudget. Het zal voor ons waarschijnlijk ook dan het voorjaar worden van 2009. Maar dan hebben we nog iets om naar uit te kijken.

groetjes

Karlo
8-8-2008
 Meld misbruik7-11-2007 0:51:49

Wij bekostigen ook bijna alles zelf, maar wonen al een tijdje samen, dus hebben eigenlijk niets van huisraad nodig. Op een trouwbeurs hebben we enkele weken geleden echter kennisgemaakt met een reisbureau dat een "reislijst" aanlegt: je boekt bij hen een reis, die wordt opgesplitst in kleinere stukjes (de heen- en terugvlucht, de hotelnachten, een excursie, ...). Mensen kunnen dan inloggen op een specifieke site en een deeltje van je reis "sponsoren". Is alles gekocht, dan krijg je het overschot mee (als zakgeld), is er tekort moet je vanzelfsprekend zelf bijpassen.
Het spreekt vanzelf dat dit je dan toch al enig budget geeft om mee op reis te kunnen gaan, en het lijkt me iets leuker dan een rekeningnummer: de mensen weten wat ze je "cadeau" gedaan hebben, en je kunt bijvoorbeeld een dankkaartje sturen vanop een tropisch strand. Klinkt aanlokkelijk, niet?
Misschien ook een idee voor jullie?

Wat betreft "wat de mensen zeggen": ik kan niet genoeg benadrukken dat je je daar geen bal van moet aantrekken, er is altijd wel iemand die erover zaagt en zevert, wat je ook doet.
Typisch menselijk, vrees ik... :s
Je totaal dus niks van aantrekken, het is jullie huwelijk, jullie moeten er tevreden mee zijn. En niemand anders!

Groetjes,
Karlo
www.080808.tk

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik7-11-2007 7:37:15

hoi
ik wil eerst en vooral merci zeggen aan iedereen die de moeite genomen heeft om te reageren.

ben blij dat er nog mensen zijn die het iets moeilijker hebben met al die 'kosten'.
die reislijst is idd wel tof. we zien nog wel, het is nog zolang

groetjes
cindy

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik9-11-2007 14:27:16

Hey,

Ook wij gaan niet direct op huwelijksreis. Wij moeten ook alles zelf betalen en momenteel zijn wij ook aan het bouwen. Ons huis zal ongeveer af zijn op het moment dat we trouwen. Wij wonen ook nog alle twee thuis. Dus na de trouw willen we eerst wat rust, het gewoon worden in ons huisje en genieten van elkaar.

Groetjes en veel suc6

Gerlinde

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik9-11-2007 14:27:23

Hey,

Ook wij gaan niet direct op huwelijksreis. Wij moeten ook alles zelf betalen en momenteel zijn wij ook aan het bouwen. Ons huis zal ongeveer af zijn op het moment dat we trouwen. Wij wonen ook nog alle twee thuis. Dus na de trouw willen we eerst wat rust, het gewoon worden in ons huisje en genieten van elkaar.

Groetjes en veel suc6

Gerlinde

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik9-11-2007 14:27:33

Hey,

Groetjes en veel suc6

Gerlinde

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...