Terug naar overzicht
Uit de films? ;-)Ik doe dus niet mee. :-)
De traditie zou ontstaan zijn in Engeland in het Victoriaanse tijdperk (ca. 1850).De volgende betekenis gaat er achter schuil:OLD: om aan te tonen dat er nog altijd een band zal zijn met je familie/vrienden en vroegere levenNEW: zodat je met optimisme en hoop de toekomst in mag kijkenBORROWED: zou een stuk moeten zijn van een vriend/familielid die een gelukkig huwelijksleven kent zodat dit op de bruid zou overgaan. Wil ook zeggen dat je nog altijd bij hen terecht kan.BLUE: was vroeger de kleur van de maagdelijkheid.Eigenlijk dient het ook nog aangevuld te worden met "and a sixpence in her shoe".Ik weet nog niet of ik aan deze traditie zal meedoen. Wel ga ik van mijn tante het halssnoer van mijn overleden grootmoeder lenen. Heb dat zo'n 15 jaar geleden al aan mijn grootmoeder gevraagd (en de tante is op de hoogte).
Hoi, ik doe wel meeSomething old: een kanten roos van mijn schoonmoeder haar eigen trouwjurk , zal ingenaaid worden in mijn eigen trouwjurk(binnenzijde)Something new: mijn eigen trouwjurksomething borrowed: dat zal iets worden van juweel dat ik van mijn beste vriendin/ getuige leensomething blue : mijn blauwe kousenbandgroetjesSOPHIE18.04.2008
Gisteren naar Westenwind gekeken toevallig ;-) ? Zat het me toen ook af te vragen... :-)
bij een vriendin van me hebben we dat ook gedaan en gegeven op haar vrijgezelleold: een ring van haar grootmoedernew: oorbellen voor op haar huwelijkborrowed: een stapel zakdoeken met de namen van de meisjes van de vrijgezelledag op ,ze moet ze op haar trouwdag gebruiken voor haar gelukstranen en achteraf teruggeven aan ons (gewassen ;-)blue: een blauwe kousenband
Hoi,Ikzelf heb er wel aan meegedaan.Something old: mijn verlovingsringSomething new: meer dan genoeg: jurk, lingerie,...Something borrowed: stola van de winkel en haarspelden van een vriendin die m'n haar doetSomething blue: een blauw lintje aan m'n kousenbandGroetjes,Katrienwww.dirkenkatrien.bruiloftsite.nl
Hallo,ik heb dit ook gedaan.Iets nieuws was mijn trouwkleed, iets oud, geleend en blauw was de verlovingsring van mijn overleden oma. Ik mocht lenen van mijn mama en er zit een blauw steentje in. Dit was heel symbolisch en ik heb er echt van genoten. Zo was mijn oma er heel dicht bij.Groetjes,Isabel
Ik doe daar niet bewust aan mee, al kan het natuurlijk wel zijn dat ik ook iets ouds en/of geleend aan doe. Hangt ervan af wat ik nog nodig heb en waar ik dat vind (winkel, bij vrienden of familie,...).
oud : trouwring van overleden omanieuw : mijn kleedgeleend : hoepelrok van een vriendinblauw : navelpiercing