Nu Online
Momenteel zijn er 206 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hond alleen laten op trouwdag

27-10-2007 18:52:37
hallo iedereen,
wij trouwen op 2 aug 2008. De meeste dingen zijn al geregeld zoals zaal, kerk, fotograaf en dj. Maar waar ik eigenlijk het meest zorgen over maak nu is onze hond. Wij hebben een border collie, eros. Hij is gewoon van regelmatig 9u op een dag alleen in huis te zitten terwijl we gaan werken zijn. Maar ik vraag me af hoe hij het zal redderen op onze trouwdag. Wat doen jullie met jullie hond? Ik vind het zo erg om hem zo lang alleen te laten.

groetjes
jennifer

Jennifer
2-8-2008
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 361

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik27-10-2007 19:06:14

Hallo hier ook een hondeneigenaar.

Onze hond gaat naar een pension.Hij is er al meermaals geweest als we op reis gaan en met ons huwelijk gaat hij ook naar daar.
Misschien is dit een oplossing voor je en kan je hem al eens een dagje brengen om te zien of hij het wel leuk vindt? Best geef je wat dingen mee die hem aan thuis doen denken. Onze golden retriever krijgt bv. altijd zijn slaapmatje mee.

Let wel: je hond moet tenminste 14 dagen (langer mag dus ook) op voorhand door de dierenarts zijn ingeënd tegen een aantal ziektes.

Hetgene ik persoonlijk mee inzit is om hem thuis te laten voor onze huwelijksreis (ca. 4 weken), tot nu toe is hij max. maar 16 dagen in het pension geweest.

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik27-10-2007 19:08:03

Nog iets op aanvulling van mijn vorig bericht: ik zie dat je in de zomer huwt, dan kan je best in januari al een afspraak maken. Het is dan voor hen ook de drukste periode.
Kostprijs - mocht je dit willen weten- ca. € 10/dag incl. eten

bjorn
20-12-2008
 Meld misbruik27-10-2007 20:00:41

Wij zijn ook de gelukkige eigenaars van een hond (Berner Sennenhond).
Zij is het ook gewend om naar een pension te gaan.
Graag had ik goeie adresjes gekregen in het Brugse, daar ik hier nog niet lang woon en hier nog geen pension ken.

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik27-10-2007 20:31:12

Björn en Eef,

In de buurt van De Haan zijn er enkele pensions. Onze hond gaat naar dierenpension Eveline (in de Grote Straat).
Wil je wat meer info: gelieve dan je mailadres te geven.

Anders eens informeren bij een dierenarts in de buurt of hij geen adressen kent?

Jennifer
2-8-2008
 Meld misbruik27-10-2007 20:51:20

hey,

ik heb geen enkele ervaring met een hondenpension. wat doen ze dan zoal met de hond? gaan ze wandelen? komt hij in contact met andere honden? (gevaar voor gevecht ofzo?) en zitten ze dan in een hok of een ren binnen of buiten?

alvast bedankt voor de reacties
jennifer

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik27-10-2007 21:23:32

In de meeste pensions zitten ze alleen in een hok, maar honden die van dezelfde eigenaar zijn, kunnen in hetzelfde hok. In de meeste pensions is er een binnenverblijf en buitenverblijf (per hond) waar ze via een luik bijgeraken.

Ons pension: Iedere morgen wordt het luik opengedaan zodat de hond naar buiten kan en 's avonds gaat het toe.Onze hond ziet de andere honden wel door de tralies tussen ieder hok. Iedere dag worden de hokken ook ontsmet (wegens veel honden niet ver van elkaar en die soms hun behoefte in hun kooi doen.)Er is ook een speelweide waar iedere hond af en toe apart mag rondrennen.

Het is wel mogelijk om een pension te vinden waar ze met je hond zullen wandelen, maar houd er rekening mee dat de prijs dan ook hoger zal liggen.

saskia
7-9-2007
 Meld misbruik27-10-2007 21:52:03

hey

wij hebben twee akita inu's en die zijn gewoon thuis gebleven... tot een uur of zes is er constant volk hier geweest dus ze waren wel verwend tot dan, aandacht en meegenoten van de hapjes ;-)
van een uur of zes tot rond vijf uur geloof ik zijn ze thuisgebleven, gewoon buiten in de tuin (ze zitten niet in een ren maar hebben de ganse tuin voor hun) en aangezien we in de zomer getrouwd zijn was dit geen enkel probleem.

t is maar wat jouw hond gewend is he
als we op reis gaan, gaan ze logeren bij mijn ouders maar dat was op onze trouwdag geen optie ;-)

groetjes
sas

tamara
15-9-2007
 Meld misbruik27-10-2007 23:12:28

Onze basset blijft ook alleen thuis als we gaan werken, dus ze kan ook enkele uurtjes alleen zitten. We hebben haar dan ook gewoon thuis gelaten. Ik moet er wel meteen bij zeggen dat wij pas om 14.30u hier vertrokken zijn en onze feestzaal is hier vlak bij dus mijn man is 's avonds even naar thuis gekomen om haar uit te laten, eten te geven en even met haar te spelen. Hij was dan een uurtje van het feest weg, maar dat was na het eten en voor de avondgasten dus niemand die er iets van gemerkt heeft. En hij vond het ook leuk om er even tussen uit te zijn.

Ons beestje heeft dan nog van 8u 's avonds tot 5 uur 's ochtends alleen gezeten, maar 's nachts slaapt ze toch dus daar heeft ze niets van gemerkt.

Ze was wel een beetje boos op ons omdat we door de drukte van de week ervoor haar wat minder aandacht dan anders gegeven hadden, maar de 3 weken na de trouw waren we beide thuis met haar en heeft ze het ons snel vergeven.

annemie
4-8-2007
 Meld misbruik27-10-2007 23:49:28

Hallo
wij hadden de receptie thuis dus tot 18 uur is onze hond niet alleen geweest (hij was ook mee naar het stadhuis en voor de foto's). We hadden hem ook meegenomen naar de zaal voor het avondfeest, maar daar was hij echt niet op zijn gemak. Gelukkig was het niet ver van ons thuis dus mijn broer is hem gaan brengen en is er nadien nog eens mee gaan wandelen.
Tijdens onze huwelijksreis, heeft hij bij mijn ouders gelogeerd.

Sofie
13-9-2008
 Meld misbruik28-10-2007 11:02:55

Hallo

Wij hebben twee sharpei's. Wij hebben voor die dag voor een babysit gezorgd, 't is te zeggen ... We willen onze honden op de dag van de trouw niet naar een pension doen omdat we ze graag bij ons zouden hebben als we thuiskomen van het feest.

Bij ons krijgt een goede kennis de sleutel van ons huis. De honden gaan mee naar de kerk. Indien ze niet binnen mogen van de priester blijft de persoon in kwestie buiten staan met ze. Ik wil mijn schatjes dicht bij me die dag.
Daarna blijft zij nog wat met onze honden thuis en gaat ze er eens mee wandelen en dan blijven ze het 's nachts alleen thuis.

Twee dagen later vertrekken ze op huwelijksreis en gaan ze samen naar een pension.

Groetjes

Sophie
18-4-2008
 Meld misbruik28-10-2007 11:04:09

Hoi Jennifer,
Onze American Stafford vertrekt 's ochtends met mijn aanstaande naar zijn ouders.
Daar zal schoonpa uitgebreid met hem wandelen.
Wij trouwen om 14 uur dus zal hij alleen zijn van 13 uur tot 16u30 (na de kerk vertrekken wij alleen op fotoreportage), dan komen schoonma en schoonpa even naar huis om hun op te frissen en dan zetten ze de hond bij ons thuis af. Om 18 uur begint de receptie en rond een uur of 22u zal schoonpa nog eens naar bij ons thuis gaan om met hem te wandelen.
Als het feest gedaan is blijven wij in de bruidssuite van het hotel slapen en dus gaan schoonma en schoonpa hem 's nachts op de weg naar huis oppikken en slaapt hij dus bij hun.
1 nachtje later vertrekken wij voor 3 weken naar Zuid-West USA en dan gaat onze woef ook bij hun op verlof.
Ik ben wel een beetje bang daarvoor, ofdat hij ons niet te erg gaat missen maar we kunnen maar 1 keer op huwelijksreis gaan hè!
Succes met de zoektocht naar de beste oplossing.
Een pension is inderdaad ook een goede oplossing, vroeger had ik een poes en dan ging die ook naar het poezenpension als ik op reis ging.

Sophie
18.04.2008

Karen
24-11-2007
 Meld misbruik28-10-2007 13:37:38

Hallo,

Wij hebben ook een Border Collie: Leki.
Zij gaat mee naar het gemeentehuis en gaat ook 's middags mee eten op restaurant.
Ik heb dat speciaal gevraagd in het gemeentehuis en ook aan het restaurant.
Een dag voordien laat ik haar eens speciaal wassen in een hondensalon en ik heb ook een leuke rode strik voor haar gekocht.
Op die manier kan ze er overdag toch bij zijn.
's Avonds blijft ze gewoon thuis en tijdens onze huwelijksreis gaat ze bij mijn moeder en zus logeren.

Groetjes
Karen

eva
24-5-2008
 Meld misbruik29-10-2007 9:01:54

hou je hond voral in vertrouwelijke omgeving. Als je je hond bv naar en pension gaat doen, dat hij nog noit heeft gedaan, dan gaat hij heel ongelukkig zijn. Ik zou gewoon de dagelijkse rituelen doen alsof je zou gaan werken. Wij hebben dat ook gedaan. Een hond rekt zijn plan wel. Als je je echt zorgen maakt, vraag dan of de buren eens een kijkje kunnen nemen of hem buiten kunnen laten.

K
7-7-2007
 Meld misbruik29-10-2007 11:11:53

Onze twee honden (spaanse windhonden) zijn thuis gebleven tot 's middags. Daarna zijn ze meegegaan voor de lunch bij mijn schoonouders, daar konden ze in de tuin. De rest van de late namiddag en avond zijn ze bij ons thuisgebleven, en mijn ouders zijn ze een keer gaan uitlaten en hun avondeten geven. Mijn ouders zijn ook bij ons thuis komen slapen, omdat wij voor die nacht een hotelkamer in onze zaal hadden. Er waren kandidaten genoeg om op de hondjes te passen bij ons. En we hebben er ook een van de fotosessies meegegaan, echt een aanrader :-)

Elke
7-7-2007
 Meld misbruik29-10-2007 17:59:25

hallo

Wij woonden toen nog in en onze hond (Jack Russel) is op de dag zelf alleen gebleven maar mijn schoonouders hebben ook een hond misschien maakt het dit draagelijker. Op onze vorige reizen heeft hij erg getreurd en dagen op ons bed gelegen terwijl hij toch in zijn vertrouwde omgeving zat. (Hij komt wel uit een asiel maar we hadden hem al 5 jaar) Tijdens onze huwelijksreis ging het goed maar we belde regelmatig en babbelde tegen de hond (ja het klinkt belachlijk) maar hij hoorde onze stemmen en dat deed hem goed volgens mijn schoonmoeder. Ondertussen hebben we ons huisje en hebben we hem een broetje gehaald (ook uit het asiel) en hij is nu nooit meer alleen.
Succes ermee...

El

Patricia

Meld misbruik30-10-2007 16:39:49

Hoi Jennifer

Wij trouwen op 01/08/2008.

Hier had ik nog niet direct bij stilgestaan, omdat we de dagplanning nog niet weten. We trouwen pas in de namiddag (15u30) dus het kan zijn dat hij heel de voormiddag bij ons is. Maar als we nog een fotoshoot doen voordien, zal deze aan de zee zijn en dan zouden we hem meenemen (wil hem graag ook op een paar foto's) samen met mijn verloofde zijn broer, die er zich dan mee bezig houdt.

's Avonds zouden we hem dan thuis laten en dan de volgende morgen vragen aan een familielid om even te gaan kijken, want zelf blijven wa waarschijnlijk in het hotelletje van de feestzaal slapen.

Voor onze huwelijksreis zou familie de zorg van onze hond op zich nemen, zij zullen het waarschijnlijk een beetje verdelen. We gaan tenslotte niet elk jaar op reis.

Waar trouwen jullie? En hoe ver sta je al met de voorbereidingen?
Wij trouwen in Gent.
Anders mag je me altijd een mailtje sturen fraisje@fulladsl.be

Groetjes
Patricia
01/08/2008

Vanessa
1-9-2007
 Meld misbruik31-10-2007 11:55:24

Hey,
Ik zie dat K met de windhondjes ook al gereageerd heeft. Grappig dat ze na het buwelijk net als ik ook nog af en toe hier komt kijken..
ANyway, wij waren bij ons cavaliertje tot 12 u 's middags. Voor de foto's op de externe locaties en de ceremenoie zelf is ze dan alleen moeten blijven.. Maar tussen 16u en 17u30 zag ze ons als pasgetrouwd koppel terug toen we een kleine drink gaven voor de naaste familie en getugien bij ons thuis. Tijdens het feest hebben we haar gewoon thuisgelaten, ondanks het feit dat we op hotel zijn gegeaan en pas rond 11u s morgens terug waren. Gelukkig was dat geen probleem aanegzien ze van in de tijd op ons app perfect op een palsmatje kan gaan..
Het enige waar ik enorm mee ingezeten heb, was dat ze een trauma zou opdoen van de 'huisversieringen'. We wisten namelijk dat ze iets gingen doen in de tuin en omdat we nog maar net verhuisd waren en geen gordijnen hadden aan het schuifraam (waar ze altijd zit) was ik daar echt niet egrust in.. Maar zelfs dat is geen probleem egweest. Het was net alsof we na een gewone werkdag terugkwamen.
De huwelijskreis eheft zij doorgebracht bij goede vrienden. Blijkabar heeft ze zich daar gedragen als een echte modelhond, maar het was zo vreemd toen we haar weerzagen.. Alsof ze van ons niet meer was, zo goe ddat ze het daar gehad heeft! Ik vraag me af of ze ons toen wel even erg gemist heeft als wij haar..

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...