Nu Online
Momenteel zijn er 65 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

nog vraagje im trouwmis

24-10-2007 16:20:52
hello, hoe lang op voorhand moet je eigenlijk aan de kerk toekomen? Op het uur zelf? En wie zorgt er dan voor dat alles in orde is? Dat de mensen die moeten zingen er zijn, dat de bloemen er zijn....? Wij? Of vragen we daar iemand voor? Bij ons kan het zijn dat er voordien een begrafenis is, dus op de dag eroor moeten we al niet te veel rekenen denk ik.

Marie
5-10-2008
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 231

sandra
22-9-2007
 Meld misbruik24-10-2007 16:30:57

Je moet gewoon op het uur zelf aan de kerk toekomen, binnengaan en dan kan de mis beginnen...
wie zorgt voor de versiering ed dat kies je zelf. ofwel laat je dit over aan een vriendin, zus, aan de ceremoniemeester...
de mensen die moeten zingen zijn dit normaal gewend en zullen wel sowieso aanwezig zijn vermoed ik.

groetjes

Jessie
26-5-2007
 Meld misbruik24-10-2007 16:32:40

Hey Marie,

Op onze trouwdag zijn we ongeveer 20 min. voor de viering aangekomen, maar dat is zeker niet nodig, als je er 5 min. vroeger bent gaat zeker genoeg zijn!
De dag voor je huwelijk weten ze in de kerk al wel of er een begrafenis is of niet en meestal mag je dan al wel langs komen om de bloemen te plaatsen. Anders ga je dit moeten vragen aan je bloemist of ev. vrienden die er niet mee inzitten om voor jullie de kerk te gaan versieren.

Groetjes

Patricia
17-2-2007
 Meld misbruik24-10-2007 16:50:36

Normaal kom je aan op het uur zelf, denk ik. Dan kan je direct binnen gaan.
Voor de versiering van de kerk, kan je best zoveel mogelijk uit handen geven. Ik denk dat je de dag voordien wel andere dingen aan je hoofd hebt. Wees er maar zeker van dat er kandidaten genoeg zijn om te helpen.
Groetjes

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik24-10-2007 17:03:53

Hey Marie,

wij mochten een paar dagen op voorhand naar de pastoor bellen en die wist ons te zeggen dat er geen begrafenis was voor ons, wel een doop. We konden de kerk dus zelf al versieren de vrijdagavond (de mensen van de doop waren blij mar zoveel versiering) en moesten er ons niets meer van aantrekken de zaterdag zelf. Wij waren op tijd, (alle anderen te vroeg) maar konden de kerk nog niet binnen daar de doop nog bezig was ... Je zou je als koppel op de dag zelf nergens mee moeten bezig houden, vind ik, dus besteed alles uit. Vraag aan zussen/neven/nichten/broers/vrienden/tants etc om de kerk te versieren als het pas op de middag (na een begrafenis) kan (dat hadden we in nood ook gedaan).

groetjes,
Elke
10 dagen gelukkig getrouwd

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...