Nu Online
Momenteel zijn er 428 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

gescheiden ouders bij tafelindeling

  23-10-2007 10:44:46
Hallo,
Hebben jullie een idee hoe ik mijn ouders aan de eretafel kan plaatsen zonder dat ze bij elkaar moeten zitten (anders komt er zeker ruzie van). Ik wil ook niet 1 aan een andere tafel gaan zetten en de andere wel bij mij. Hoe wordt dit opgelost? Heeft er iemand suggesties?
Alvast bedankt.

Charlotte
1-5-2009
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 711


bjorn
20-12-2008
 Meld misbruik23-10-2007 11:16:59

Hallo,

Ben er ook nog over aan het nadenken, mijn ouders zijn ook gescheiden.
Bij mij zal het niet zo een grote eretafel zijn, anders is het geen probleem om ze ieder aan de andere kant van de tafel te zetten.
Toch wil ik ook niet dat er één ergens anders moet zitten, zal zich benadeelt voelen.
Ik denk van ze toch uiteindelijk beiden aan de eretafel te zetten, maar niet naast elkaar.
Tenslotte moeten ze ook overeenkomen en samen staan bij de verwelkoming.
En voor die éne, maar grote dag voor mij, vind ik dat ze maar de moeite moeten doen om overeen te komen!
Zij hebben tenslotte vroeger gezorgd dat ik geboren werd!
En als er één begint ruzie te maken, vliegt hij/zij er zonder pardon buiten!
Zou het maar laag bij de grond vinden dat ze hun eigen kind's mooie dag zouden kapot maken. Zou getuigen van heel weinig respect!

Alvast veel succes en geniet van de voorbereidingen.



Charlotte
1-5-2009
 Meld misbruik23-10-2007 11:25:24

Bjorn,
Laat je dan zowel je ouders als je stiefouders en je partner zijn/haar ouders naast je staan? Wordt dat dan gene te grote bende? Ik ging niemand bij ons laten staan, en ik weet niet of ze wel hun verstan dkunnen gebruiken. Er is in het verleden veel gebeurd... Reken jij op hun verstand en begrip?
Ik vind dat riskant, uiteindelijk kan 1 van hen eens op de ander zijn tenen trappen op de dansvloer of een glaasje teveel ophebben...



Elke
13-10-2007
 Meld misbruik23-10-2007 12:00:52

Hey Charlotte,

bij ons was het niet gescheiden ouders, maar wel gescheiden tante en nonkel (kleine familie) waar we eerst wat mee zaten ... We hebben het hen uitgelegd en gezegd dat (omwille van de kleine familie) we hen echt niet aan een andere tafel (bij volkomen vreemden of zo) wouden plaatsen. We hebben ze uiteindelijk zelf naast elkaar gezet (hun nieuwe partners naast elkaar zetten was/is helemaal geen optie) en ze hebben zich allemaal goed gedragen (en nadien op de dansvloer goed geamuseerd)!! Als zelfs een tante en een nonkel voor één avond geciviliseerd naast elkaar kunnen zitten en op zijn minst beleefd zijn tegen elkaar, dan moeten jullie ouders dit toch ook kunnen?? Tenslotte is het toch jullie dag? Als je hen dit uitlegt, dan zullen ze voor hun eigen zoon/dochter toch wel hun best doen zekerst?

veel succes,
Elke



Petra
29-9-2007
 Meld misbruik23-10-2007 12:02:20

Hallo charlotte,

Net als jou ouders zijn de mijne al lang gescheiden en ik heb ze gewoon niet aan de eretafel gezet. Ik had dit aan de zaal gevraagd of dit nog werd gedaan en in 1/2 van de gevallen wel, dusja we waren zeker geen uitzondering! Nu ze praten wel nog tegen elkaar op een feest ofzo, maar toch heb ik ze apart gezet gewoon om het feit dat we anders met heel veel aan de eretafel zaten en mijn ouders dan niet bij hun eigen kant van de familie konden zitten. Dus aan onze eretafel zaten de getuigen langs beide kanten, wij dan en mijn broer en zijn vrouw!

Groetjes Petra



bjorn
20-12-2008
 Meld misbruik23-10-2007 12:37:54

Wij kiezen ervoor om de partners van onze (gescheiden) ouders niet bij de verwelkoming te laten staan.
Wel aan de eretafel, maar dat maakt geen verschil in prijs.Wij gaan ze wel niet naast elkaar zetten.
Elk aan een kant van ons.



Elke
13-10-2007
 Meld misbruik23-10-2007 12:49:17

Hey Charlotte,

wij waren onlangs op een trouwfeest waar de ouders (niet gescheiden!!) niet aan de eretafel zaten, maar bij hun vrienden of familie. Aan de eretafel zaten de getuigen (in dit geval broer en zus) met partner en de beste vrienden (met partner) van het koppel.
Misschien dat jullie zoiets kunnen regelen?

veel succes,
Elke
reeds 10 dagen getrouwd



Nathalie
5-6-2009
 Meld misbruik23-10-2007 14:02:29

heyla Charlotte,

bij mij vriend zijn de ouders gescheiden en ze hebben beiden een nieuwe partner. We hebben een eretafel van 12 man, dus kunnen we ze elk aan een kant van de tafel zetten.
Bij de verwelkoming hebben we ervoor gekozen om alleen te staan. Hebben dat zo'n draai gegeven dat ze dan rapper bij hun respectievelijke vrienden en familie kunnen gaan staan:-))

Best is er eerlijk met hen over te praten en ze misschien zelf de keuze laten..
Laat het zeker niet aan je hart komen!!!


Groetjes,
Nathalie XXX



Sarien
12-7-2008
 Meld misbruik24-10-2007 13:09:23

HAllo,

wij denken er aan om de vaders langs de kant van de bruidegom te laten staan bij het binnenkomen. En dan de moeders bij de bruid. Is dit een rare oplossing?
Zo moeten ze niet bij elkaar staan maar kunnen ze er toch allebei bij staan.
Jammer dat je eigenlijk op zo'n dag met zo'n dingen bezig moet zijn.
Ik vind het moeilijk om voor beide partijen goed te doen. Uiteindelijk zou het toch een dag zonder zorgen moeten zijn hé.
Groetjes



Charlotte
1-5-2009
 Meld misbruik24-10-2007 13:28:02

ja, ik vind dat ook. We zouden ervan met volle teugen moeten kunnen genieten en dan moeten we aan zo'n dingen denken...
als je ouders allebei hertrouwd zijn vind ik dat gene goede oplossing, want wat doe je dan met die stiefouders? Die kun je daar toch niet zomaar laten zitten... Ik wil absoluut niet kiezen tussen mijn ouders en ze allebei bij me hebben, maar ik vrees dat er serieuze ruzie za ontstaan, want ze kunnen elkaar niet meer zien of rieken. Ik denk dat we moeten vertrouwen op hun inlevingsvermogen en hun verstand om voor hun dochter/zoon zich in te houden...
Hopelijk houdt de rest van de familie zich dan in... (familie van vader en familie van moeder)
Veel succes allemaal!!



Marie
5-10-2008
 Meld misbruik24-10-2007 15:21:05

Mijn ouders én die van mijn vriend zijn gescheiden, Charlotte, we kennen het probleem dus. We hebben aan ons ouders gevraagd waar ze wilden zitten: aan de eretafel of bij hun familie. Ze wilden allen de eretafel dus ze hebben het zelf gewild. We zetten ze natuurlijk niet pal naast of tegeover elkaar. Ik zorg er wel voor dat ze aan dezelfde zijde van de tafel zitten: zo kunnen ze elkaar nagenoeg niet zien...Als ze elk aan één zijde zitten, zien ze elkaar hoe dan ook wel...Das misschien een tip?


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...