Nu Online
Momenteel zijn er 227 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dessertenbuffet

20-10-2007 22:31:31
Hallo,

Wij zouden graag een dessertenbuffet willen, we twijfelen echter over een aantal dingen. Op het buffet zouden de volgende dingen liggen: fruitsla, minigebakjes, bavarois, javanais, chocolade mousse, rijstpap. Op zich ziet dat er goed uit maar er wordt voor iedereen maar 2 stuks voorzien. Dus voor 100 personen worden 200 desserts voorzien. Ik denk dus dat dit een beetje weinig zou zijn. Ik weet van mezelf en van nog wel wat andere mensen dat ik zeker van de meeste dingen eens wil proeven en in de loop van de nacht het buffet nog wel enkele keren zal opzoeken. Volgens mij zijn 2 stuks dan niet genoeg. We zouden ook een bruidstaart voorzien. Nu was ik het volgende aan het denken: ofwel nemen we de bruidstaart voor iedereen en daarna het dessertenbuffet ofwel zetten we de taart mee tussen het buffet en dan maar voor de helft van de personen en zo kan iedereen kiezen wat ze willen, ik zou dan wel wat meer desserts proberen voorzien. Wat denken jullie?

Groetjes,

Kim

Kim
24-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 910

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik20-10-2007 23:08:07

Persoonlijk vind ik het ook wat weinig desserts.
Zelf zou ik opteren om voor iedereen een stuk bruidstaart te voorzien en daarna het dessertbuffet laten volgen (eventueel wat later op de avond).

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik21-10-2007 9:09:43

wij moeten per dessertje betalen. (2 euro per stukje, zijn kleintjes)
Nu waren we dit weekend op een trouwfeest en heb ik eens in het oog gehouden hoeveel dessertjes de mensen eten.
ik heb zelf geproefd van: witte chocomousse, donkere chocomousse en als er bavarois was geweest had ik dat ook genomen. achteraf heb ik nog rijstpap geproefd. (3 dus)
mijn schoonzusje heeft in eerste instantie 3 desserts geproefd, en later nog fruitsalade en rijstpap. Het vrouwtje naast mij en over mij is ook 2x voor dessert gegaan. (in totaal 5 dingen geproefd ofzo)
Wij moeten dus zelf bepalen hoeveel dessertjes we nemen (wij doen walking dinner in restaurant). Maar als je echt dessertbuffet neemt in feestzaal, dan moeten ze toch wel weten hoeveel de mensen eten??
Ik wou eerst taart van www.cakeaffair.nl ten eerste was die heel duur en ten tweede hoor ik van veel mensen dat de taart het minst in trek is bij de mensen.
Als je de taart natuurlijk vooraf geeft, dan neemt iedereen wel taart, en eten ze minder dessertbuffet.
Dat zou ik toch denken.

Marie
13-6-2009
 Meld misbruik21-10-2007 10:06:44

Ik heb bij onze bezoeken aan de zalen ook vaak horen zeggen, dat je best geen bruidstaart neemt EN dessertenbuffet. De mensen gaan daar dan toch niet van nemen, ze kiezen liever wat ze zelf willen van het dessertenbuffet.

@Sarah: pas een beetje op met de hoeveelheden voor je dessertenbuffet. Je hebt enkel gelet op de hoeveelheden die vrouwen nemen. Als ik bij onze vriendenkring bekijk, dan moet ik toch vaststellen dat mannen nog meer eten en vaker teruggaan naar het buffet.

Groetjes!

els
14-7-2007
 Meld misbruik21-10-2007 11:12:26

hey,

Wij hadden ook geen taart, en alleen desserten.
Mijne traiteur zei dat als je 6 verschillende desserten neemt, je zeker 6 stukken per persoon voor minstens 3/4 van je gasten moet tellen.
Zo hadden wij het gedaan (iets meer zelfs), en ik moet zeggen... Ik had maar juist genoeg op het einde. Als de meeste het zien liggen, willen ze van bijna alles eens proeven denk ik.
En als je toch ook taart neemt, denk ik dat je ze dan het best bij het buffet zet.
Maar persoonlijk vind ik dan dat de taart niet tot zijn recht komt

Groetjes, Els
14/07/2007

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik21-10-2007 11:12:56

@marie.. ja, mannen eten nog meer. Maar volgens mijn aanstaande eten ze niet graag van het dessertenbuffet. Nu heb ik toch de mannen ook goed zien aanschuiven.
Gisteren hadden we thuis een feestje voor mijn zoontje zijn verjaardag. De meeste mensen die 2 gebakjes namen, waren mannen...
We hadden ook een chocoladefontein (volgens mijn aanstaande een gruwel voor mannen) maar ook daar hebben alle mannen veel van gegeten.
Maar zouden ze echt meer als 3 tot 5 dessertjes eten?
Wij doen een walking dinner met 13 gerechten... dat moet toch wel voldoende zijn hopelijk???
Mijn grootste schrik is dat de mensen met honger naar huis gaan.
Volgens eigenaar restaurant is 10 al meer als genoeg. Maar hun normale gerechten zijn al vrij klein, dus weet ik niet wat ik onder 'kleine gerechtjes' moet verstaan.

Marie
13-6-2009
 Meld misbruik21-10-2007 16:10:26

Sarah,

ja, sommige mannen zijn echte beesten als het op eten aankomt. Ik denk dat jij gewoon een exemplaar getroffen hebt dat niet zo van zoetigheid moet weten :-)

Wat ik vaak zie, is dat ze 's avonds nog terug honger krijgen, net op het moment dat je denkt: 'dat kan nu toch niet meer, he'.

Ik zou wel vertrouwen op de eigenaars van het restaurant: zij doen dit wekelijks en kunnen dat veel beter inschatten en uitmiddelen. Normaal passen ze ook de grootte van de gerechten aan aan het aantal. Zij hebben er ook alle baat bij om op voorhand meer dan genoeg maar niet veel te veel te voorzien, om hun goede naam hoog te houden. Als je denkt dat jou familie enkel uit veelvraten bestaat, vraag dan een beetje meer.

Groetjes!

L
26-6-2009
 Meld misbruik22-10-2007 10:07:12

ikzelf vind twee de man toch ook wat weinig hoor. Als k naar mezelf kijk (ben wel een zoetekauw) eet ik graag van veel dingen een klein beetje, k proef graag verschillende dingen!
en dan zeker als t buffet blijft staat tot savonds dan loop ik soms nog wel een keertje na wat dansjes, want dan krijg je weer honger!!
k zou er toch wat meer voorzien!!

sandra
22-9-2007
 Meld misbruik22-10-2007 10:10:36

wij hebben een bruidstaart genomen en een dessertenbuffet samen. maar voor de bruidtaart hebben we wel voor ijstaart gekozen... dit bleek erg in de smaak te vallen bij de meesten. ze namen dan een stukje ijstaart en dan meestal nog een beetje van de rest van het dessertenbuffet erbij!

debbie

Meld misbruik29-10-2007 21:07:20

wij hebben ook van die kleine gebakjes gehad en minipotjes met chocomouse en bavarois.
wij hadden er 5 voorzien voor iedereen.
maar met 4 kom je al ruimschoots toe.
want we hebben nog behoorlijk wat moet weggooien.
wij hadden voor derna (voor de rest van de nacht dus) minisandwiches voorzien voor wie nog honger zu krijgen maar uiteindelijk zijn er maar een 150-tal van de 500 opgegeten dusja dat was ook al niet echt nodig.
het kostte ons iets van een 320 euro voor 120 personen voor het dessert.
en wij hadden chocomousse, aardbeibavarois, een fruittaartje, frangipanne en een slagroomtaartje.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...