Nu Online
Momenteel zijn er 145 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

vrienden van vrienden laten filmen

  15-10-2007 16:00:47
Hallo, zijn er mensen die op hun huwelijk mensen uit hun omgeving lieten filmen?

Ik ga niet per sé akkoord met de mening die enkele videografen hier ventileren dat het alleen door een professioneel videograaf goed is.

Ik wil de trouw immers enkel op video om later zelf eens naar te kijken en om het aan mijn kindjes te kunnen tonen dus het moet echt alleen een idee geven hoe het was maar het moet niet super zijn.

Zijn er mensen die mijn mening kunnen bijtreden?

Groetjes
Kim

Kim
2-5-2008
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 544


sandra
22-9-2007
 Meld misbruik15-10-2007 16:07:54

ik kan daar wel in bijtreden maar toch moet je er voorzichtig mee zijn.

het is inderdaad zo dat je gewoon een algemeen beeld wilt hebben van je trouwdag. maar mijn beste vriendin is vorig jaar getrouwd en dit is gefilmd door vrienden en om eerlijk te zijn hadden ze evengoed geen video kunnen hebben. belangrijke dingen zoals het binnentreden, het ja-woord, de openingsdans zijn allemaal de mist in gegaan. De ene keer omdat de batterij van de camera plat was, de andere keer omdat hij naar toilet moest...

dus ik zou zeggen, beslis voor jezelf gewoon wat belangrijk is en wat niet. als je gewoon een paar bewegende beelden wilt van julliezelf, dan moet je daar gene professionele op zetten, wil je echt een dagoverzicht dan wel.

wij gaan kiezen voor de professionele nadat we haar video gezien hebben, maar dit is echt volledig gewoon wat je eigen voorkeur is.



Joke
19-4-2008
 Meld misbruik15-10-2007 16:09:52

Absoluut!

Wij gaan het ook zo doen en al mijn vriendinnen die al getrouwd zijn hebben het ook op die manier gedaan. Nee, het is dan niet perfect, maar dat maakt het toch juist echt, niet? Wij zijn ook niet van plan om er veel geld tegenaan te gooien, evenmin als voor een fotograaf trouwens, ongeacht wat velen hier inderdaad beweren. Gewoon je eigen gevoel volgen!

Joke



Joke
19-4-2008
 Meld misbruik15-10-2007 16:10:04

Absoluut!

Wij gaan het ook zo doen en al mijn vriendinnen die al getrouwd zijn hebben het ook op die manier gedaan. Nee, het is dan niet perfect, maar dat maakt het toch juist echt, niet? Wij zijn ook niet van plan om er veel geld tegenaan te gooien, evenmin als voor een fotograaf trouwens, ongeacht wat velen hier inderdaad beweren. Gewoon je eigen gevoel volgen!

Joke



kim
25-8-2007
 Meld misbruik15-10-2007 16:46:40

Hey Kim!
wij hebben onze trouw laten filmen door een collega-vriendin en zij heeft dat schitterend gedaan! Zij heeft er echt haar werk van gemaakt en heeft vooraf al wat zitten oefenen om de camera zeker goed gewoon te zijn. We hadden er zelf voor gezorgd dat er zeker genoeg batterijen en cassetjes voorradig waren. Is dus ook wel kwestie van zelf het een beetje voor te bereiden. We hebben met haar ook eens vooraf de mis overlopen én hadden haar een misboekje gegeven met extra opmerkingen in zoals wanneer "de kus" zou komen, dat er een bruidskindje met het mandje rond ging tijdens de offerande, dat we zelf de communie gingen geven aan de aanwezigen...allemaal dingen die voor de rest een verrassing moest blijven maar dat zij wel moest weten zodat er geen enkel belangrijk moment zou ontbreken. En daar is ze ook in geslaagd! Ze is de dag zelf zelfs extra vroeg naar de kerk gegaan om al wat te oefenen én om met de pastoor te praten over waar ze allemaal mocht lopen...echt wel leuk want zo hebben we ook de repetities van onze zangeres en pianist en een heel mooi overzicht van de kerk op film.
Ik zie dus niet in waarom je niet voor een vriendin zou kiezen. Bij ons was het perfect gedaan én ik vind een professiole videograaf gewoon véél te duur! Het is gewoon aan jullie om duidelijke afspraken te maken en er zo voor te zorgen dat jullie ook een mooie film eraan overhouden!
Veel succes nog!!!



freddy

 Meld misbruik15-10-2007 17:09:14

Beste Kim,

Is dat nu belangrijk of er mensen zijn die je mening delen of niet ? Als de mensen je mening niet delen verander je dan van mening ? Neen toch. Of is het omdat je twijfelt aan jezelf dat je de mening vraagt van anderen.

Onthou dit : Het belangrijkste is wat julie vinden wat hoeft en niet hoeft.Zoals Sandra schreef dat je je goed voelt met de beslissingen die je neemt. Er ook de verantwoordelijkheid voor draagt.

De ene huwt met een ceremoniemeester ,de andere niet, met of zonder beroepsfotograaf/videograaf,met eigen auto of ceremoniewagens. Wat wij ervan vinden is niet relevant.

Je ben misschien bereid wel veel geld te geven aan je kleed. Voor anderen volstaat een simpel kleedje.Voor de ene telt het uiterlijke voor de andere is het innerlijke belangrijker.

Ik deel je mening dat professionelen ten onrechte denken dat hetgeen zij maken alleen super kan zijn.Tegelijkertijd kan ik mij ook terugvinden in de hieronder vermelde waarschuwingen van SANDRA.

Als je de topic video en fotografie ver genoeg overloopt zul je zowel flaters lezen,zowel begaan door profs als door vrienden.

Succes

Freddy









freddy

 Meld misbruik15-10-2007 17:29:53

Recentelijk verschenen onder deze topic :

Enorm teleurgesteld
van: Astrid reacties: 15 3/10/2007 7:27:45 Video
Hallo,

vandaag precies 25 dagen geleden zijn wij getrouwd. Hoewel onze dag perfect was, hebben wij nu een ongelooflijke teleurstelling gekregen. Al een hele tijd voordien had ik een vriend (die cameraman is) gevraagd om onze mis te komen filmen. Jammer genoeg werd hij de week voor onze trouw naar het buitenland gestuurd voor zijn werk. Via via hebben we iemand anders gevonden. Nu blijkt dat deze man van anderhalf uur mis, slechts 8 gemonteerde minuten film overhoudt. Bovendien heeft hij op alles vreselijk zware muziek gemonteerd waardoor er niks te horen is van wat er wordt gezegd. Er zit ook geen stukje tussen van ons welkomstwoordje (heel persoonlijk), onze geloftes of ons dankwoord aan de ouders (heel emotioneel). Wanneer wij heel vriendelijk bedanken voor het filmpje maar vragen of we ook het ruwe materiaal kunnen krijgen omdat voor ons wat er is gezegd heel belangrijk is, krijgen we een onbeschofte mail terug. Deze man beweert nu dat wanneer een mis gefilmd wordt, het normaal om sfeerbeelden gaat, en het onmogelijk is om met slechts één cameraman een volledige mis te filmen. Nu vragen wij ons af of dit echt zo is? Ik kan dit moeilijk geloven. Uiteraard kan je op je eentje niet de integrale mis filmen, maar de belangrijkste stukken als de geloftes of het dankwoord, dat heb je toch wel door dat het dat is waar het om draait?? Vrienden van ons die 3 maanden geleden zijn getrouwd, hadden een neef gevraagd om de mis te filmen en zij hebben nu meer materiaal dan wij die iemand "professioneel" hadden. Wij zijn zo ongelooflijk teleurgesteld, dit kunnen we nl nooit meer rechtzetten..

Astrid
08.09.2007



Kirsten
9-6-2007
 Meld misbruik15-10-2007 19:38:29

Hoi,

Een vriendin van mij stelde zelf voor om onze huwelijksdag te komen filmen. Ze filmt graag als hobby en keek er enorm naar uit. Ze nam het dan ook ernstig. Op voorhand zijn de nodige afspraken gemaakt en de dag werd grondig overlopen. Ze heeft ook op voorhand een misboekje meegekregen. Tijdens de mis is haar man komen assisteren met een tweede camera. Ze heeft er echt uren werk in gestoken en we hebben een prachtige film!!! De meesten denken zelfs dat die door een professione videograaf werd gemaakt! Dus als je een gemotiveerd iemand hebt en je maakt goede afspraken, zal dat zeker meevallen.

Ik ben mijn vriendin in ieder geval enorm dankbaar, want die film is een prachtige herinnering.


Groetjes,
Kirsten
09/06/2007
www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl



Tania
3-5-2008
 Meld misbruik16-10-2007 7:59:27

Hey,

Wij hebben lang getwijfeld maar zijn uiteindelijk toch voor een professionele videograaf gegaan. Vooral belangrijk voor ons was dat het tegen een budgetvriendelijke prijs kon (450 euro allin), moesten er vrienden filmen en echt monteren zouden we die misschien ook wel iets geven. We wilden eigenlijk niemand lastig vallen met een hele dag voor ons te filmen; we wilden dat iedereen op het feest ook gewoon kon genieten van de dag. We hadden dus meer argumenten voor dan tegen lol. Maar ik denk inderdaad dat als je iemand hebt die dat gemotiveerd en met veel plezier wil doen, je er even goed voor kan gaan!

Veel succes nog,

Tania



Marie
5-10-2008
 Meld misbruik16-10-2007 8:46:06

Hey, Wij nemen ook geen professionele videograaf, maar mijn grootvader zijn vriend doet dit semi-professioneel. Hij deed al veel trouwfeesten e.d. maar telkens voor een vriendendienst.Hij kan ook goed monteren. We zijn er dus vrij gerust in.



Sylvie

 Meld misbruik16-10-2007 9:13:32

@Tania:

Welke videograaf hebben jullie, als 'k vragen mag?

Groetjes,

Sylvie



Wendy

 Meld misbruik16-10-2007 12:29:45

Hey Kim,

Ik ben zo ook al op een paar huwelijken van vrienden gaan filmen en ook op mijn eigen huwelijk heb ik het aan iemand anders gevraagd.
Tips die ik zou meegeven: zorg dat het iemand is die zijn camera al kent en zéér belangrijk: dat hij of zij zoveel mogelijk met een statief filmt. Het mag nog allemaal vrij stabiel lijken op je klein schermpje van je camera maar als je de beelden op televisie bekijkt, zou je anders nogal eens dronken kunnen worden... Niét de bedoeling!

Een reservebatterij en reservecassetjes zijn ook altijd interessant.
En het kan idd ook nuttig zijn als die persoon weet waaraan hij zich kan verwachten, dat hij vooraf weet dat de openingsdans eraan komt en niet ineens voor verrassingen staat, ...

Groetjes

Wendy
www.wendy-jonathan.be



d
7-9-2008
 Meld misbruik17-10-2007 18:41:08

hey

op onze trouw heeft er iemand v/d familie gefilmd en moest ik het opnieuw kunnen doen ik zou een videograaf nemen pas op het is mooi maar ik had bepaalde dingen anders gewild.ik heb er natuurlijk ook een mooie herinering aan maar twas toch anders geweest als het van een videograaf gedaan is.het kost mss wat geld maar tis de moeite waard als het van een goeien gedaan is natuurlijk.

grtjs



Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik16-1-2008 10:23:36

Dag Kim,

ik film en monteer ook als hobby
daarom laat ik het filmen aan vrienden over, maar de montage doe ik zelf, zo heb ik toch nog een groot deel zelf in de hand, maar moet ik er op de dag zelf niks voor doen.

groetjes
Heidi



kurt

 Meld misbruik27-2-2008 13:42:43

ik denk inderdaad dat iemand die dit als hobby uitvoert zeker zo goed kan zijn dan een prof.denk dat die zeker zoveel tijd steken in het monteren dan een prof.voor een prof is immers alles vanzelfsprekend.
en met de softwarepakketten als adobe premiere ligt het proffesionele en amateuristische nog dichter bij elkaar.als je ziet wat er bijvoorbeeld op een forum als videoforum.nl allemaal tentoongesteld word door amateurs dan denk ik er het mijne van.
gr
kurry


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info