Nu Online
Momenteel zijn er 145 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Help: 'onze' kerk staat in de stellingen

15-10-2007 13:06:51
Toen we gisteren passeerden aan de kerk waar we in juli volgend jaar trouwen dacht ik effkes dat ik ter plekke ging doodvallen: ze zijn namelijk begonnen met het in de stellingen zetten van de kerk! Nadat we waren bekomen van de eerste 'shock' dachte we: niet zo heel erg, zolang ze maar weg zijn op de dag dat we trouwen.
We zijn dan gaan kijken op het bord waarop alle info staat m.b.t. de werken en toen kreeg ik het helemaal: einde van de werken is pas voorzien in het voorjaar van 2009!
Help, ik wil echt niet trouwen in een kerk die volledig in de stellingen staat, de foto's zullen echt op niets trekken dan!
+ er zijn duifjes voorzien en balonnen...
Help!! Ik wou dit toch even kwijt.

Groetjes,
een stress-bruid

stefanie
19-7-2008
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 310

silvy
4-4-2008
 Meld misbruik15-10-2007 13:16:37

Hallo,

Misschien kan je in een andere kerk trouwen in jullie gemeente? Bv. een kleinere kerk in een deelgemeente of een kapel of ... . Bespreek het eens met de pastoor, misschien heeft hij er wel oren naar.

Groetjes,
Silvy

Marie
13-6-2009
 Meld misbruik15-10-2007 13:20:58

Hoi, ik zou het ook even bespreken met de pastoor. het is niet omdat de werken duren tot voorjaar 2009 dat die stellingen ook blijven staan tot dan.

Succes!

Nathalie
23-8-2008
 Meld misbruik15-10-2007 16:39:33

Hey Stefanie,

Ik zou echt niet zo panikeren! Mijn zus is ook getrouwd in een kerk die in de stellingen stond en op enkele foto's (buiten vooraan de kerk) is dit te zien. De fotograaf heeft altijd zijn best gedaan dit weg te werken of vanuit een andere hoek te trekken. WIj trouwen op 23 augustus 2008 en zeer waarschijnlijk gaat onze kerk ook in de stellingen staan... (ze weten juiste datum nog niet).

Groetjes,

Nathalie

tamara
15-9-2007
 Meld misbruik15-10-2007 20:56:33

Ons stadhuis stond ook in de stellingen, tot net 1 week voor onze trouw. Toen zijn ze net weggenomen.

Maar ik vrees dat je er weinig aan kan doen...

Er waren zelfs koppels die dubbel pech hadden hier; het stadhuis en een aantal kerken stonden tegelijk in de stellingen, dus veel koppels hebben op beide lokaties stellingen op de foto's staan...

Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik16-10-2007 8:26:34

Hey stressbruid,

Ik zou er niet te hard over panikeren. Een ramp is dat uiteindelijk niet. Door zo'n dingen vergeet je nog de belangrijkste zaak van je trouwdag en dat is dat je gaat trouwen met de man die je liefhebt.
Het gemeentehuis waar wij getrouwd zijn is ook een superlelijk gebouw, echt jaren '60, grijs, bruin. Maar ja, daar is gewoon niet veel aan te doen. En in het beste geval zijn de stellingen tegen dat je trouwt weg.

Sandra
25-7-2008
 Meld misbruik16-10-2007 10:57:20

van waar ben je, stefanie?
ik trouw ook in juli 2008 en onze kerk staat dan ook in de stellingen. Wij hebben echter navraag gedaan en de toren zal in de stellingen staan, maar de kerkportalen die op de foto's te zien zijn, komen pas na de zomer aan bod. Dus hebben wij besloten om toch in die kerk te trouwen. Ik dacht ook eerst om een andere kerk te nemen, maar je ziet... het was paniek voor niks. best eerst even informeren

stefanie
19-7-2008
 Meld misbruik16-10-2007 11:10:28

Hey Sandra,

Ik trouw in de kerk van Loppem (bij Brugge). Ik heb contact opgenomen met de mensen van de parochie en zij kunnen nu nog niet zeggen hoe de werkzaamheden zullen verlopen, daar zullen we over enkele weken pas info over krijgen.
Het portaal staat nu volledig in de stellingen, dus ik hoop echt dat ze tegen juli volgend jaar weg zijn.

Groetjes,
Stefanie

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...