Nu Online
Momenteel zijn er 203 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

twijfelen aan budget trouw?

14-10-2007 9:03:29
hallo,
twijfelen jullie soms ook zo aan het budget voor jullie huwelijk?
Soms heb ik echt het gevoel van: Is dit wel allemaal nodig? kan het niet wat minder?
Het is waar dat je hopelijk maar 1x trouwt. Maar op sommige momenten heb ik echt zoiets, van dat geld ga ik liever op reis, weekendjes weg,sparen voor bouwgrond, sparen voor meubels,...
Dan besteed je het echt aan jezelf. Nu besteed je het voor groot deel aan 'vreemde' mensen.
Denken jullie er soms ook zo over? of maakt dat voor jullie allemaal niet zo uit?
groetjes

sarah
17-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 288

Sandra
12-4-2008
 Meld misbruik14-10-2007 9:28:25

Ik heb identiek hetzelfde gevoel. Ik voel me er soms echt niet goed bij. Sinds gisteren gaat het wel iets beter want ik heb een kleedje gevonden onder mijn budget dus dat geeft weer een oppepper.

Marijke
16-8-2008
 Meld misbruik14-10-2007 10:04:46

hoi Sarah,

wij hebben ook dit gevoel. Soms zitten we 's avonds in de zetel en dan denken we: we krijgen dat bedrag nooit samen,soms dan denken we: geen enkel probleem, we geraken er op ons 1 been,... .
Soms twijfelen we ook aan de prijzen van de uitgaven zo van: dju, we zijn misschien toch te snel geweest met dit of dat, want dat is eigenlijk toch veel geld...
Nadat we hierover hebben gepraat dan gaat het meestal wel over...

Ik denk dat dit normaal is, en zeker als je een groot deel/ alles zelf moet betalen!!

groetjes
Marijke

Olivia
4-5-2007
 Meld misbruik14-10-2007 10:39:16

Hallo,
Toen wij alle berekeningen hadden gemaakt, wisten we zeker dat het voor ons niet haalbaar was, gezien we alles zelf betaalden... We zijn dan ook beginnen evalueren en hebben een aantal dingen geschrapt, zoals bv. ceremoniemeester en -wagens, en de foto's zijn uiteindelijk door een vriend genomen die fotografie als hobby doet (is direct al bijna een verschil van 2000 €) Voor de rest is het best wel prijzen vergelijken en niet onmiddellijk toezeggen. Veel plezier nog met de voorbereidingen, en een fantastische dag gewenst!

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik14-10-2007 10:49:12

hallo
ja, ik denk soms ook amaai hoe gaan we dat nu weer klaarspelen.
we hadden geen budget om te starten, maar we wilden het redelijk goedkoop houden.

uiteindelijk hebben we ook bespaard op een aantal dingen.
zoals vervoer en fotograaf.
het vervoer komt van een vriend. die heeft een redelijke nieuwe mercedes waar we in mogen. is dus gratis.
de fotograaf kost ons 300 euro.

op het feest zelf kan je ook besparingen doen. we hebben heel veel prijslijsten vergeleken en dan ps gekeken naar hoe de zaal eruitzag (kwestie van niet verliefd te graken op een zaal die te duur is)
we zijn uiteindelijk bij het vijverhof gekomen. niet de goedkoopste maar zeker niet de duurste. mijn trouwkleed was dan weer iets over het bedrag dat ik in mijn hoofd had.

maar toch denk ik nog soms, amaai wat een geld... hoe krijgen we dat samen.

cindy
12.09.08
http://cindyenyoni.bruiloftsite.nl

Sarah
26-4-2008
 Meld misbruik14-10-2007 16:12:50

Hoi naamgenoot,
tis inderdaad allemaal veel geld en ik zit er ook mee, ook al betalen mijn ouders en zjn ouders een grrot deel mee. Wij zien het ook een beetje als een feest voor hen en gaan ook niet speciaal in hun gasten gaan snoeien. Voorlopig gaan al ons verdiende spaarcentjes naar onze trouw en heb het er heel lastig mee... mijn verloofde zit er totaal niet mee. Hij zegt dan altijd als ik begin te twijfelen: het gaat ons dagje worden en we willen het aan iedereen tonen die ons dierbaar is en wat maakt ht uit of dat nu 50 of 100 euro per persoon kost, 't is de liefde die telt! Dat fleurt me meestal wel op!

annemie
4-8-2007
 Meld misbruik14-10-2007 20:10:52

hey
voor ons beiden was het direct duidelijk dat we geen superchic feest wilden dus de kosten daarvan vielen goed mee. Over de kosten van de huwelijksreis heb ik wel wat slapeloze nachten gehad omdat we ook nog veel plannen met ons huis hebben, maar we zijn er toch voor gegaan en het was geweldig, een prachtige herinnering.
De nieuwe keuken zal dan een jaartje langer op zich laten wachten, maar dat herinner je je later niet meer, je huwelijksdag of reis beleef je maar één keer.

stefanie
19-7-2008
 Meld misbruik15-10-2007 11:54:59

Hey Sarah,

Soms denk ik ook of al dat geld uitgeven wel nodig is voor die ene dag. Op andere momenten ben ik dan superzeker dat het het allemaal dubbel en dik waard zal zijn. Je ziet, bij mij ook twijfel allom...
Zeker omdat we alles zelf moeten betalen en in de loop van volgend jaar toch graag zouden beginnen kijken om iets te kopen i.p.v. te huren.

Groetjes,
Stefanie

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik15-10-2007 15:42:35

echt moeilijk he!! Ben al blij dat ik niet alleen ben. Maar ik ben dan ook echt een twijfelaar.
In principe wil ik een huwelijk met alle toeters en bellen. Maar dan begin ik te denken: 800 euro voor een bus, is dat niet wat overdreven? niet te veel mensen? enzovoort enzovoort

joke
25-10-2008
 Meld misbruik15-10-2007 20:58:28

beste sarah
wij gaan trouwen in oktober 2008 en onze bouw start in maart 2008.ik denk er ook dikwijls aan en zeg tegen mijn vriend van dit gaan wij nooit kunnen maar hij zegt dan altijd maar jawel bij u feest krijg je altijd centjes kado en met die centjes betaal je al een deel van het feest.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...