Terug naar overzicht
Wij hebben 1250€ betaald voor onze fotografe en 180€ voor de bloemen. Maar zoals in alles zijn er grote prijsverschillen, afhankelijk van wat je zelf wil.
ceremoniemeester: 115 euro voor 4 uur + vervoerskostenfotograaf: 1700 euro (moet zeker goedkoper te vinden zijn)bruidsboeket: tussen 100 en 175 euro, corsage 9 euro per stuk, bloemstukjes voor op de tafel 30 euro per stukoldtimerbus: 780 euro
Hoi Céline,ook bij ons is het feest nog 6-tal maanden veraf en ook net begonnen met voorbereidingen. Qua kosten kan ik jullie de raming geven die wij ongeveer dachten te spenderen aan:- ceremoniewagens/busje: €500 (als dit niet mogelijk is dan gaan we voor onze eigen wagens, met versiering aan)- ceremoniemeester: heb me laten vertellen dat deze tussen de 25 en 35 per uur vragen: dus voor 4 à 5u hebben we €150 gebudgetteerd.- fotgraaf/video: afhankelijk of je professioneel wil (+/-1000€) of één in bijberoep (+/- 400€). Bij sommigen is hierbij album inbegrepen, bij andere dan weer alle foto's en enkele afprints... best eens je voorkeuren noteren en offertes rondvragen. Wij hebben €1200 gebudgetteerd en hierin zitten dan ook vergrotingen en zo achteraf...- bloemen: hier kan je zo gek in gaan als je wil denk ik: geen idee hoeveel dat zowat kost. In ieder geval heb ik een tante die zich daar gaat voor zorgen. Ik denk dat je met 150 à 200 euro al mooie dingen kunt doen (bij ons zijn de bloemen in de zaal ook in de prijs van zaal inbegrepen, dus dat zit niet in ons budget). Indien er mensen zijn die dit budget tegenspreken, laat gerust weten!!!Hopelijk kan je hier wat mee verder! Succes met de voorbereidingen!Sarah
Ceremoniewagens/meester: 1000 Euro (pakket met professionele ceremoniejuffrouw (geen meester), 4 oldtimers (3 zwarte en 1 witte van hetzelfde model) en nog een paar klein prutsen zoals het bruidsboeket, duifjes na de mis enzo).Fotograaf (incl album): tussen 800 en 2000 Euro. Minder als 800 ga je amper vinden, of het moet viavia zijn (of een hobbyist).Wat ik me alleen afvraag: gaan jullie voor een vaste datum, of mag die nog schuiven? Want een feestzaal zoeken op 6 maanden voor de trouw zal niét makkelijk worden als je per se een bepaalde datum wilt. En als de datum mag schuiven, moet je nog geluk hebben dat je een vrije fotograaf en een ceremoniemeester kunt vinden...Onze zaal lag 19 maanden voor het huwelijk vast, en we waren nét op tijd (geluk gehad dat het koppel voor ons z'n optie niet opgenomen had, want eigenlijk lag de zaal al half vast). Maar ja, in de lente heb je waarschijnlijk iets minder drukte dus iets meer mogelijkheden...Groetjes,Karlowww.080808.tk
Ceremoniemeester: 125 euroCeremoniewagens (bruidswagen cabrio en 3 volgwagens mercedes): ongeveer 600 euro voor +/- 4 uren en kilometers inbegrepen.Fotograaf (een hele dag; albumkosten inbegrepen): 1299 euroBloemen: zo veel als je wilt denk ik...Veel succes!Lieselot
Hallo,zoals hier helemaal onderaan wordt gezegd, zijn er blijkbaar héél grote verschillen... het is dus raadzaam om niet direct bij de eerste de beste vast te leggen, maar goed rond te kijken en te informeren! Soms is het zelfs zo dat van het moment het woord "huwelijk" valt, alles plots ongelooflijk veel gaat kosten... Het is toch wel raar dat het ene ceremoniebedrijf tot 3x zoveel vraagt als het andere?! Bij ons viel het allemaal vrij goed mee, alleen de ringen... zo ben ik nu tot de conclusie gekomen hebben we véél teveel betaald! Veel succes nog met de voorbereidingen...