Nu Online
Momenteel zijn er 152 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

grote familie

10-10-2007 14:14:03
Hey allemaal, zijn er nog koppels van wiens familie enorm groot is? Probleem is dat de kant van m'n verloofde een hechte familie is, maar met hen alleen zijn we al met 100. Bovendien zitten we beiden in sportclub met vrij hechte vriendgroep... dus we willen zeker dat die ook allemaal komen (dessertbuffet). Als ik begin te rekenen dan kom ik al over de 200 mensen die zouden komen (160 eten, 70-tal dessertbuffet)...

Nu ligt onze zaal al vast (niet de goedkoopste maar wel picco bello verzorgd) maar begin nu te twijfelen of ik dat geld wel zomaar wil spenderen aan één dag...
Zijn er nog mensen met dat gevoel? Wat hebben jullie gedaan als oplossing?

Sarah
26-4-2008
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 228

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik10-10-2007 14:28:50

Hey Sarah,

ook wij komen aan meer dan 100 man familie alleen, en dan mogen we al blij zijn dat we bij de oudsten zijn, dus dat er nog niet veel liefjes en zo zijn ... We zitten ook in het verenigingsleven, dus nog eens zoveel erbij ... Maar wij nodigen enkel ons beste vrienden uit (30 dessertenbuffet) en voor de rest gaan we een 'vat'geven. Anders wordt het echt veel te veel.

Heb ook gedacht 'wil ik dat wel allemaal spenderen op 1 dag'. Ik heb er eigenlijk niets aangedaan en tja, op den duur kan je er niet meer van onder hé ... Vooral omdat ik een dure reis wou ... Wat zegt je vriend?

veel succes
Elke

Karlien
9-8-2009
 Meld misbruik10-10-2007 14:45:06

Herkenbaar,

Ik heb zelf een héél grote familie: 35 neven en nichten, waarvan de meeste wel een partner hebben. Jammer genoeg zijn ze nog niet getrouwd, anders kon ik daar inspiratie uit halen wie wel en wie niet uit te nodigen... Met mijn familie heb ik niet zo'n goede band, dus ik twijfelde of ik ze wel zou uitnodigen. Maar mijn vriend komt heel goed overeen met zijn familie (ook heel groot), dus als hij neven en nichten uitnodigt, moeten wij dat ook. Mijn vader heeft al eens laten vallen dat we ons op financieel vlak niet veel zorgen hoeven te maken over die grote familie.
Dus nodigen we uiteindelijk toch iedereen uit.

Op vlak van vrienden moet ik niet lang twijfelen omdat ik ze er graag bij heb, liever dan de familie, dus als de familie mag komen, mogen zij zeker komen.

Het is inderdaad veel geld voor één dag, heeeel veel geld. Maar ik sus me met de gedacht 'liever veel geld op één dag, dan helemaal geen feest (want dat is het alternatief-schiften gaat gewoon niet)'.

Als je er echt over piekert (deed ik twee weken geleden ook), moet je misschien eens luisteren naar je ouders, of bekijken of je vrienden je andersom ook zouden uitnodigen...

Succes!

Karlien

Ann
10-5-2008
 Meld misbruik10-10-2007 15:52:46

Dag Sarah,

Ook ik kan mij hierin thuis vinden. Wij hebben samen een familie van 150 personen. Ook wij hebben er graag de vrienden, ... bij. Hoe we het allemaal gaan oplossen weet ik niet. Ik had gedacht de tantes en nonkels en onze ouders, broers en zussen met partners voor het avondeten en de rest daarna eventueel voor het dessertbuffet of gewoon voor een drankje en een hapje.

Ik denk dat dat qua budget moet meevallen, iedereen laten meeëten zie ik helemaal niet zitten.

Succes

Groetjes Ann
10 mei 2008

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik10-10-2007 16:30:16

hey naamgenootje,
Mijn vriend heeft ook een grote familie, maar ze zijn totaal niet hecht. Dus we nodigen ze gewoon niet uit.
Ik kan het er persoonlijk niet aan geven. Zeker niet met een klein kindje in huis en een vergunning van woning in aantocht..
Moeilijke keuze!
Succes ermee!

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik10-10-2007 19:28:09

hoi,
aan mijn kant zitten we ook met in totaal bijna 200 mensen. maar die vraag ik niet allemaal hoor. ik heb me beperkt tot de mensen die ik echt ken en vaak zie van de familie. (tantes en nonkels en meter en peter en neven en nichten)

zo komt ik maar op grofweg 35 man. mijn mama zei ook dat ik ze eigenlijk allemaal moest vragen, maar als je dan eens naar de kostprijs kijkt, ja hallo, dan bezin je je voorje begint.

familie die je nooit ziet, zal het waarschijnlijk pas een jaar na datum te horen krijgen dat je eigenlijk al getrouwd bent...

aan mijn vriend zijn kant, zijn er niet zoveel. dus die kunnen we gerust allemaal vragen.
groetjes
cindy 12.09.08
http//cindyenyoni.bruiloftsite.nl

Natacha B

Meld misbruik11-10-2007 14:52:05

Ik had overlaatst ook een beetje dat gevoel "Wil ik wel zoveel geld uitgeven voor één dag?"

Van een sprookjeshuwelijk droom ik al niet, wel van de mooie foto's en het dansfeest en het gevoel van getrouwd te zijn. Dus ik gooi er al niet té veel geld tegenaan (geen ceremoniemeester, geen kerk, geen vervoer, geen te speciale jurk, geen duizenden bloemen enz.) en toch ziet het er naar uit dat het allemaal wel duur zal worden, hoewel dus nergens voor het duurste hebben gekozen (behalve onze zaal mss).

Let op, ik zie het helemaal zitten eigenlijk en twijfel niet over de trouw, maar het is wel zo dat bv de prijzen van de huizen enorm stijgen en dat kinderen ook massa's geld kosten, en als ik daaraan denk, zie ik dit geld voor de trouw wel een beetje als weggesmeten geld :s

Zeker omdat zowat alle nichten en neven van mijn verloofde uit de lucht vallen dat ze ook zijn uitgenodigd ... dan heb ik zoiets van, dan nodigen we ze niet uit? Niemand dat het ons blijkbaar kwalijk neemt?? Maar ja, nu kan je dat ook niet meer maken hé.

In elk geval, ben ervan overtuigd dat het een superleuke dag wordt en dat het een dag is die je eens moet meegemaakt hebben, hoe je die dan ook invult (alles er op en eraan of iets simpeler).

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...