Nu Online
Momenteel zijn er 182 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Zelf betalen volledig trouwfeest?

10-10-2007 11:27:36
Ik ben soms een beetje gefrustreerd door het feit dat van de 3 koppels die wij kennen die volgend jaar trouwen wij de enigen zijn die alles zelf moeten betalen.

Bij de enen verdelen de ouders alle kosten 50/50 en moeten de trouwers dus zelfs geen eurocent besteden aan hun huwelijk, de anderen moeten enkel de overbodige luxe betalen zoals extra balonnen of extra bloemen in de kerk.
Wij echter moeten alles zelf betalen, mijn moeder betaalt enkel mijn kleed, van zijn ouders krijgen we geen sponsoring.

Ik verwacht wel niet dat de ouders alles betalen, maar als ik dan naar de anderen kijkt, verlies ik soms toch even de moed...
Ons budget bedraagt nu al 10.000€ (waar we heel hard moeten voor sparen) en we hebben echt nog niets speciaals gedaan.

Daarbovenop komt nog eens dat wij als laatsten trouwen in het rijtje van 4. Ik ben dan ook meer en meer bang aan het worden dat ons huwelijk zal 'afsteken' tegenover dat van de anderen, dat ons huwelijk het zielige, kleine broertje zal zijn van dat van de rest.

Hoe zit het bij jullie? Wat moeten jullie zelf betalen en wat wordt gesponsord door de ouders?

Groetjes,
Stefanie

stefanie
19-7-2008
Meld misbruik

Reacties: 28 | Gelezen: 393

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik10-10-2007 11:39:58

Hallo,

Wees gerust er zijn er nog die alles zelf betalen hoor, mijn vriend en ik zijn er ook een voorbeeld van.
Voordeel : jij nodigt uit wie jij wil en je doet ook wat je wil. Onze gastenlijst is aan de korte kant (80 à 90 genodigden) maar dat zijn dan ook de mensen die wijzelf erbij willen.
Onze ouders dringen ons niets op (gelukkig) anders zou mijn antwoord ook zijn dat er dan wel een bijdrage verwacht wordt.
Je mag heus niet denken dat je feest minderwaardig zal zijn: door een beperkter budget leer je ook creatiever zijn en ga je je geld besteden aan de dingen die voor jullie beiden echt belangrijk zijn!
Om het op een andere manier en wat cru uit te drukken: als je alles zelf betaalt hoef je ook geen "eeuwige dankbaarheid" te vertonen ten opzichte van de sponsors!

Succes ermee en met jullie budget kan je zeker al wat moois voor elkaar krijgen!

Pascale
14-6-2008
 Meld misbruik10-10-2007 11:55:37

Wel, ik moet zeggen... wij hebben hier ook geen geluk mee. We hebben ook een groot spaarplan bedacht om te zien dat we toch nog wat overhouden ná de trouw. Misschien dat we zelfs nog niet direct op huwelijksreis kunnen gaan.

Mijn ouders geven wel iets (ongeveer kosten van trouwkleed) en zijn ouders iets meer.. maar we moeten veel zelf betalen.

Daarbovenop zitten we al met een grote familie van beide kanten, al zeker 110 personen... en daar moeten dan nog vrienden, collega's en buren bijgeteld worden.

Als je weet wat de prijzen zijn voor een avondfeest, dan weet je dat je voor de rest niet echt zot moet doen. Maar ja, daar kies je natuurlijk zelf voor.

Sommigen hebben gewoonweg héél veel geluk dat de ouders veel geven, maar er zijn - denk ik toch - ook veel koppels die het grotendeels alleen moeten bekostigen. Ik ben al heel blij dat ik iets krijg..

En het betekent helemaal niet dat jullie trouwfeest "minder" gaat zijn met een kleiner budget, helemaal niet! Je kan met minder geld er ook iets moois van maken...ik ben daarvan overtuigd! Althans, ik ga dat ook proberen... wij zijn onlangs naar 2 trouwfeesten geweest die écht "af" waren, en daar hadden de ouders ook veel voor betaald, maar ja, je moet naar jezelf kijken.

't is toch ook niet de bedoeling dat je aan iedereen moet bewijzen hoeveel geld jullie wel kunnen uitgeven? Het trouwen is hier de hoofdzaak... Ik persoonlijk ga proberen zelf de uitnodigingen te maken, ik heb aan een vriendin van m'n vriend gevraagd(is kapster)om m'n haren te doen + make-up, ik ga kijken of we de bedankjes ook niet te duur moeten maken... eens goed rondvragen wat de prijzen zijn van een fotograaf... dan kan je nog kiezen voor alleen de afdrukken en dan nog zelf de fotoboek ineen te steken. Ik denk dat het wel te doen is om hier en daar een beetje te besparen. Je kan ook vragen - aan iemand die een mooie cabrio heeft ofzo (iemand van de familie) of die je naar de kerk wilt rijden...

Verlies in ieder geval de moed niet... kijk naar jezelf, je moet jezelf geen pijn doen door een feest te geven wat niet binnen jullie budget ligt.

Groetjes P

annelore
19-9-2009
 Meld misbruik10-10-2007 12:09:11

Wij krijgen ook geen sponsoring. Alles lang op voorhand plannen... spaarplan opstellen, extraatjes op het werk aan de kant zetten..

Je feest hoeft niet het duurste van het duurste te zijn om goed en leuk en spetterend te zijn he!

Wendy
14-8-2008
 Meld misbruik10-10-2007 12:12:34

Wij trouwen volgend jaar en gaan bijna alles zelf bekostigen. Ik heb van mijn ouders een voorhuwelijkssparen-rekening die automatisch nu afloop aangzien ik net dertig jaar geworden ben. Maar buiten dat, krijgen wij ook niets. Ik heb een winkel gevonden in Braine L'Alleud waar ze goedkopere jurken hebben en daar ga ik zaterdag kiezen. Fotograaf wordt een vriendin van ons en mijn vriend zijn vader. Onze chauffeur is ook een vriend die aan een mooiere wagen kan geraken dan de onze. En heel belangrijk voor ons avondfeest komen enkel de mensen waar WIJ veel contact mee hebben, ongeacht of dat nu vrienden of familie zijn. We zijn in totaal met een 50 tal personen, en al de rest komt of naar de receptie of de dansavond. Moesten onze ouders nog bepaalde personen willen op het avondfeest zou ik ook wel een bijdrage vragen. Momenteel moeit geen van onze ouders zich met onze organisatie en is het volledig ONS feest. Wij hebben ook vrienden die volgend jaar in een kasteel gaan trouwen enzo, heel chique, maar niet naar ons budget en we zijn daar ook niet rouwig om. Den helft van hun gasten hebben ze waarschijnlijk nog nooit gezien hetgeen zich wel zal laten blijken in ambiance tijdens het avondfeest. Dus maak je geen zorgen, jullie feest zal echt wel goed zijn met jullie gewoontes en handdruk. Je zal achteraf eens zo fier zijn dat jullie zulk geweldig feest alleen georganiseerd hebben.

Wendy
14-8-2008
 Meld misbruik10-10-2007 12:12:43

Wij trouwen volgend jaar en gaan bijna alles zelf bekostigen. Ik heb van mijn ouders een voorhuwelijkssparen-rekening die automatisch nu afloop aangzien ik net dertig jaar geworden ben. Maar buiten dat, krijgen wij ook niets. Ik heb een winkel gevonden in Braine L'Alleud waar ze goedkopere jurken hebben en daar ga ik zaterdag kiezen. Fotograaf wordt een vriendin van ons en mijn vriend zijn vader. Onze chauffeur is ook een vriend die aan een mooiere wagen kan geraken dan de onze. En heel belangrijk voor ons avondfeest komen enkel de mensen waar WIJ veel contact mee hebben, ongeacht of dat nu vrienden of familie zijn. We zijn in totaal met een 50 tal personen, en al de rest komt of naar de receptie of de dansavond. Moesten onze ouders nog bepaalde personen willen op het avondfeest zou ik ook wel een bijdrage vragen. Momenteel moeit geen van onze ouders zich met onze organisatie en is het volledig ONS feest. Wij hebben ook vrienden die volgend jaar in een kasteel gaan trouwen enzo, heel chique, maar niet naar ons budget en we zijn daar ook niet rouwig om. Den helft van hun gasten hebben ze waarschijnlijk nog nooit gezien hetgeen zich wel zal laten blijken in ambiance tijdens het avondfeest. Dus maak je geen zorgen, jullie feest zal echt wel goed zijn met jullie gewoontes en handdruk. Je zal achteraf eens zo fier zijn dat jullie zulk geweldig feest alleen georganiseerd hebben.

evy
1-3-2009
 Meld misbruik10-10-2007 12:14:05

Hey,

Hier nog een koppel dat alles zelf zal betalen. Ons budget ligt op 10.000€ en daar zal alles van bekostigd worden, maar dan ook alles. We rekenen op 100 avondgasten die we een buffet willen geven,huur van zaal, vervoer voor ons+suite, dj, fotograaf, kledij+huwelijksreis(je). Voorlopig blijft alles binnen de perken. Hopelijk blijft dat ook...

tamara
15-9-2007
 Meld misbruik10-10-2007 12:28:05

Onze ouders hebben niet gezegd dat ze de helft betalen, maar hebben ons beide een som geld gegeven als sponsering.
Nu hebben wij echt goed op de prijzen gelet en zijn we met 9000€ voor alles toegekomen, dus hebben we er zelf niets aan moeten uitgeven. We kwamen net toe met hetgeen we gekregen hebben.

tamara
15-9-2007
 Meld misbruik10-10-2007 12:31:51

Nog even dit: het hoeft inderdaad niet duur te zijn om een geslaagd feest te zijn! Mijn neef is een half jaar voor ons getrouwd en zijn feest heeft zowat het dubbel gekost dan het onze, maar ik ben ze zeker van dat alle gasten zich even hard (misschien zelfs meer) hebben geamuseerd op ons feest als op het zijne...

Je moet gewoon echt heel goed prijzen vergelijken en dingen die je niet belangrijk vind geen geld aan uitgeven omdat het zo "hoort". Bv: ceremoniemeester, speciaal vervoer, bloemstukken, ... hebben we allemaal geen geld in gestopt.

d
7-9-2008
 Meld misbruik10-10-2007 12:35:15

hey

wij hebben alles zelf moeten betalen heb zelfs mijn kleed niet gekregen.eerst vonden we dat ook heel erg maar achteraf niet want je hoort heel veel als de ouders betalen dat zij dan ook hun zeg hebben en bij ons was dat niet het geval.

grtjs

Kelly
31-5-2008
 Meld misbruik10-10-2007 12:44:08

Ik begrijp je heel goed. Wij krijgen ook elk "iets" van onze ouders maar weten op voorhand totaal niet hoeveel. Wij plannen nu dus alsof we alles zelf moeten betalen en zien dan wel.
Komt er ook bij dat mijn vriend zijn nicht 3 maanden na ons trouwt en dat wordt een mega-trouwpartij. Ze hebben zelfs aan de pastoor gevraagd om geen trouws meer te aanvaarden voor die dag omdat ze de enigste willen zijn. Bij hen wordt het dus echt alles er op en eraan en bij ons een meer "volksfeestje". Ik ben dan ook bang dat ze ons trouwfeest maar een "generale repetitie" gaan vinden in vergelijking met die van hen.
Het enige waar ik op hoop is dat de gasten bij ons misschien iets meer op hun gemak zullen zijn doordat het er gemoedelijker aan toe zal gaan en dat er daardoor misschien meer ambiance zal zijn doordat het een lossere sfeer zal zijn...
Eigenlijk mogen we ons dat niet aantrekken wat de mensen zullen denken. Het belangrijkste is dat wij gelukkig zijn met onze dag! En eerlijk gezegd, ik heb er geen 10-duizenden Euros voor over hoor!

Groetjes
Kelly

LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik10-10-2007 12:51:51

bij ons wordt alles betaald door de ouders MAAR dit wel op 1 vooorwaarde, dat het ons feest is en wij de beslissingen maken.
ze hebben alletwee een budget gegeven in totaal 16.000€ en we hopen alles binnen dit budget te houden en ons eigen spaargeld te gebruiken voor de huwelijksreis
klint allemaal heel mooi maar soms voel ik me een beetje schuldig omdat we hun geld uitgeven en probeer ik keuzes te maken waar ik van weet dat zij het ook zouden gekozen hebben en dat is niet de bedoeling .
ook een vriendin van me heeft haar eigen trouwfeest uitgesteld omdat ze niet wou dat het vergeleken ging worden met dat van ons. wat ik heel erg vind maar kan haar niet overhalen. ik wil niet dat er iemand haar eigen droom opzij schuift omdat ze schrik heeft dat ons feest meer en beter zal zijn dan dat van haar wat veel minder zou kosten

ach ik hoor veel mensen die zo stiekem een jaloerse steek geven als ze denken dat alles in het schootje geworpen wordt. onze ouders geven dit met liefde en aan al hun kinderen even veel en ik denk zelf dat we hen zouden beledigen als we het zouden weigeren

aan iedereen een droomfeest toegewenst, of het nu duur of goedkoop is, zolang er lekkere drank en muziek is gaat iedereen zich amuseren ;-)

Wendy

Meld misbruik10-10-2007 12:56:01

Hey Stefanie,

Wij hebben ook alles zelf betaald, maar het is een tip die ik je kan meegeven: probeer dit als een 'kans' te zien ipv een nadeel. Het is raar om te zeggen van ons eigen trouw, maar mochten onze ouders zich hebben kunnen moeien ging die nooit zó fantastisch geweest zijn.
Je kan niet alleen uitnodigen wie je wil maar je kan ook je eucharistieviering minder traditioneel maken (wij hebben bij wijze van spreken een feestje gebouwd in de kerk, met een DJ en ballonnen, mochten onze ouders er inspraak in gehad hebben gingen ze dit op voorhand moeten weten en ging het er niet van gekomen zijn), je uitnodigingen doen zoals je wil, ... En je kan de trouw echt maken op maat van jezelf. Wel suitekledij, geen suitekledij, welke priester, wie wel en wie niet op avondfeest, welke gerechten, ... jullie beslissen.
Ik zou er ook niet mee inzitten dat jullie feest 'minder' zal zijn dan dat van een ander.
Daar hebben wij ook wel wat mee ingezeten, hebben zelfs expres onze trouw twee weken voor die van vrienden van mijn man gezet (allebei dokter en uit welgesteld gezin) omdat we liever niet nà hen wilden trouwen. Maar achteraf gezien... het waren twee heel verschillende trouws en ik denk dat de onze ook veel oprechter was omdat het helemaal ons was...

Groetjes

Wendy
www.wendy-jonathan.be

Kristel

Meld misbruik10-10-2007 13:14:28

Hoi Stefanie,

WIj hebben ook alles zelf betaald. Mijn kleed + accesoires heb ik van mijn ouders gekregen. Mijn man had van de zijne 1.000 euro gekregen en heb gezegd dat hij dit moest gebruiken voor zijn kleding, zo stonden we "gelijk". Al de rest hebben we zelf bekostigd. We hadden 12.500 voorzien en uiteindelijk hebben we 14.000 betaald + nog eens de huwlijksreis.
Een hele som, maar je krijgt natuurlijk wel heel wat terug in de cadeau's (zo'n 50 a 70% maar hangt natuurlijk af van familie tot familie).

Hoe dan ook. We hebben gedaan waar wij zin in hadden en natuurlijk gelet op de ksoten. We hadden geen suite met mooie wagens maar een vriend van on had zijn cabrio geleend. We hadden geen 7 gangen menu maar een BBQ. Het dinner was voor 80 personen de rest was enkel uitgenodigd op het dansfeest. Bloemen heeft een vriendin van ons verzorgd. De fotograaf trok enkel digitale foto's en heb zelf een album gemaakt. Enz...

Ik ben naar trouwfeesten van vriendinnen geweest die heel leuk waren met alles er op en eraan maar dan zit je aan een budget van 20 a 25.000 en is 't dan beter?
Voor mij niet. Wij hebben een hele mooie dag gehad, "onze dag" die volledig bij ons paste.

Dus maak je geen zorgen. Maar er een dag van die jullie willen. Of die nu 5.000 eur of 25.000 eur kost maakt niet uit. Het is soms inderdaad wel frustrerend als je van andere hoort dat de ouders het betalen (en des te beter voor hen) maar wij zijn heel fier te kunnen zeggen dat wij alles betaald hebben en dat het ons feest was.
Een leuke sfeer en mooie herinneringen kan je niet kopen!

Succes met de planning!
Groetjes,
Kristel

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik10-10-2007 13:15:47

Hey Stefanie,

Je kan op vanalles besparen zonder dat het echt opvalt. Je hebt alleen zelf wat meer werk ... Zo hebben we zelf de uitnodigingen gemaakt, zelf de bloemstukjes voor op 't tafel en in de kerk en zo gemaakt (bruidsboeket wel bij bloemist), zelf de misboekjes afgeprint, vrienden zorgen voor muziek (zowel in de kerk als DJ), vrienden en neven rijden rond met ouders en getuigen, fotograaf en videograaf zijn nonkels, een ceremoniemeester is er niet, ...

Zonder al die 'vreemden' er bij lijkt het me trouwens ook leuker en gezelliger, ongeremder ... Jullie huwelijk zal echt niet afsteken tegen alle andere!!!

(het enige waar we niet opgespaard hebben is de huwelijksreis ...)
Elke

Olivia
4-5-2007
 Meld misbruik10-10-2007 13:26:14

Hey Stefanie,
Ik kan heel goed begrijpen hoe je je voelt en wil je bij deze dan toch graag een hart onder de riem steken... Bij ons is het helemaal anders gegaan; aangezien wij al bijna 10 jaar samenwoonden hebben wij dus inderdaad alles zelf moeten betalen! We konden zelfs op weinig interesse rekenen van onze moeders...Wij hebben dus voor meerdere zaken beroep gedaan op vriendendiensten...om de kosten te drukken! Maar dat wil dus zeker niet zeggen dat je huwelijk zal moeten onderdoen voor dat van anderen, integendeel, het geeft je achteraf zelfs nog een extra fijn gevoel dat je het allemaal zèlf hebt gedaan. Stralen zal je, wees daar maar zeker van, en op geluk en liefde staat geen prijs...dus dàt kan niemand kopen! Ik wens jullie nog heel veel succes met de voorbereidingen en een ongelooflijk fantastisch huwelijk!

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik10-10-2007 13:35:48

Hier nog een koppeltje dat als enige van alle vrienden en familie die binnen het jaar trouwen (6!) bijna alles zelf bekostigen. We hebben dan ook gekozen voor een budet huwelijk. Een doe-het-zelf zaal met aparte traiteur, dranken rechtstreeks van bij de brouwer. Ons feest zal ongeveer 1/3de kosten van de andere trouwfeesten maar het zal daarom zeker niet minder goed zijn hoor! Onze dag wordt heel persoonlijk en echt alles zoals wij het willen...en ons budget is de helft van het jouwe en daar zullen we mee toekomen. Het hoeft echt niet het chiqueste of duurste zijn om goed te zijn hoor! Ik ben al naar heel dure feesten geweest maar ook naar trouwfuiven...waar was het meeste ambiance denk je? Nog een heel groot voordeel aan alles zelf betalen is dat je ook alles zelf kiest en regelt, geen bemoeienis van (schoon)ouders. Ik zou zelfs niet willen eigenlijk dat onze ouders opdraaien voor ONS trouweest! Het zou leuk zijn als ze een beetje sponsoren maar ze kunnen de centjes zelf ook goed gebruiken waarschijnlijk. Bovendien geeft me dat wel een gevoel van "fierheid". Trouwens; de koppels waarbij de ouders serieus of geheel sponsoren hebben allemaal toegegeven dat het vééééééél minder zou geweest zijn als ze het zelf hadden moeten betalen hoor, dan hadden ze zo geen duur feest kunnen geven.

Selma
8-9-2007
 Meld misbruik10-10-2007 13:41:20

Het is maar net wat je wilt. Wij hebben een fantastische dag gehad voor het bedrag dat jullie willen uitgeven. En wij hebben nergens op bespaard. Okee, we hebben geen diner gedaan voor 100 personen, maar een lopend buffet, maar we hebben wel ontzettend veel gedanst en iedereen schept op over ons feest. Er was een goede sfeer en iedereen heeft gedanst!!

Dus niet te bang. Het gaat erom wat jij wilt en hoe jullie het vinden. Als jullie genieten, dan doen de mensen om je heen dat ook!!

Marie
13-6-2009
 Meld misbruik10-10-2007 14:09:35

Hey,

en wacht dan nog maar tegen dat je bouwgrond of een huis gaat zoeken! Hoeveel mensen er dan niet zijn die dat allemaal in hun schoot geworpen krijgen.

Ik denk dan altijd maar: "Wij hebben het toch maar lekker zelf gedaan!" En daar ben ik heel fier op!

Het is trouwens ons leven en ik verwacht totaal niet dat onze ouders dat bekostigen. Natuurlijk zijn extraatjes leuk en die ga je zeker niet weigeren, maar zoals ik al zei: alles zelf waarmaken geeft toch ook een zekere voldoening.

Groetjes!

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik10-10-2007 16:25:00

wij betalen ook alles zelf. Maar daar zijn we juist fier op! We doen waar we zin in hebben en niemand die ons iets kan zeggen..
Wij doen trouwens feest met ALLES op en aan, maar dan wel maar voor heel intieme kring.
Ik vind persoonlijk het niet nodig om mensen uit te nodigen die ik niet of amper zie..
maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Denise

Meld misbruik10-10-2007 17:19:57

Wij hebben samen met mijn ouders en de ouders van mijn toekomstige man afgesproken de kosten van de feest door 3 te delen, zo blijft het onze feest en hebben we toch een beetje financiele steun van onze ouders.
Onze ouders hebben dit zelf besloten en verwachten niet dat we rekening houden met hun wensen. Toch doen wij dit uit respect, ook al zouden ze niets betaald hebben, het blijven onze ouders die hun hele leven voor ons gezorgd hebben en als zij dan wensen hebben is het een kleine moeite om rekening te houden daarmee.
Zij hebben ook lang moeten sparen, maar ze geven dit met plezier en dat is voor ons de mooiste kado die we ons konden voorstellen.
Of ze nu wel of niet bijleggen of de feest betalen, maakt voor ons geen verschil.
Maak goede afspraken en apprecieer de hulp en de ervaring die jullie ouders hebben ipv dit te zien als bemoeizucht.
Een feest maak je zelf zo kostelijk als je dat zelf wil, ook al moeten we niet alles zelf betalen, wij proberen ook om de kosten zo veel mogelijk te drukken, het is tenslotte maar voor 1 dag, en door zelf uitnodigingen te maken, zelf voor auto's te zorgen en mensen die er mee rijden, zelf voor versiering en bloemen te zorgen, zelf voor de misboekjes te zorgen, ... inderdaad het woordje zelf komt dikwijls terug en kost alleen maar een beetje tijd en moeite en zo wordt ons huwelijk ook iets van ons persoonlijk ipv 13 in een dozijn

Maak er gewoon een mooie dag van en geniet met volle teugen, en als er mensen zijn die jullie afrekenen op het feit dat het bij jullie iets minder gekost heeft dan bij anderen, dan zijn het geen echte vrienden

groetjes Diego, Veerle en Denise(mama van Veerle)

Karlo
8-8-2008
 Meld misbruik10-10-2007 20:21:11

Hallo,

volgens mij zijn er nog genoeg koppeltjes die veel zelf moeten betalen, hoor.
Wij krijgen waarschijnlijk ook de kledij en nog een beperkte bijdrage in de kosten van thuis uit. Daarbuiten rekenen we in ieder geval nog op een eigen budget van ongeveer 15000 Euro. We besparen eigenlijk op bijna niets, maar kijken gewoon goed uit wat we doen (spaarzaam, niet gierig).
Zowel mijn vriendin als ik hebben een jaar of 2 kunnen gaan werken voor we een huisje gekocht hebben en thuis amper iets moeten afdragen. Dat hebben we allemaal kunnen sparen en dat voldoet dubbel en dik om dit te betalen. Dàt beschouw ik dan ook als de grootste bijdrage die ik van m'n ouders/schoonouders gekregen heb. Ik heb neven en nichten die een groot duur feest hebben gekregen, maar wel zowat elke Euro moesten afdragen toen ze nog thuiswoonden. Op de keper beschouwd vind ik dit eerlijker.

Groetjes,
Karlo
www.080808.tk

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik10-10-2007 21:42:38

Hey,

Wij zijn bij de gelukkige koppels wiens ouders sponseren. Het feest willen ze in twee doen, en verder betalen ze hier en daar nog iets, zoals bvb mijn bruidsjurk. Er is niet echt al iets officieels afgesproken.

Nu is het wel zo dat wij desondanks zeer sterk ons budget in het oog houden. Eigenlijk zou het voor ons weinig verschil maken of we het zelf zouden betalen, of de ouders bijleggen. Tenslotte ga ik het geld van mijn ouders ook niet verkwisten, noch dat van de schoonouders. Ook wij proberen dus een budget te hanteren van ong 10 000 euro, en we hebben een niet te "groots" avondfeest, met ong. 60 personen aan tafel, en nog eens 60 extra voor de receptie.

Toch proberen we er vooral een persoonlijk feest van te maken, een mooie dag die echt "ons" uitstraalt. En volgens mij maakt het dan echt niet uit of je er 10 000 of 30 000 euro tegenaan gooit. Ook al kom je als laatste in het rijtje, het is jullie dag, dus ik zou zeggen, maak er iets moois van...

Groetjes,

Tania

Jennifer
5-9-2008
 Meld misbruik10-10-2007 23:04:41

Wij betalen alles volledig zelf, en krijgen vermoedelijk van de ouders alleen een cadeau'tje zoals van de andere gasten.

Groetjes,

Jenny

ilse
13-9-2008
 Meld misbruik11-10-2007 9:14:08

Hallo Stefanie,

Als het een troost mag zijn wij moeten ook alles zelf betalen en dan bedoel ik ook echt alles, zelfs mijn kleed.
Van mijn ouders heb ik nooit iets gekregen, geen eurocent. De ouders van mijn vriend hebben ons zeer goed geholpen bij de aankoop van ons huis en de uitzet enkele jaren geleden dus van hen verwachten we niets, dat zouden we zelfs niet willen want die staan altijd voor ons klaar.
Maar van mijn ouders had ik toch gehoopt dat ze bv. wouden bijleggen bij mijn jurk, helaas.
Mijn moeder is zelfs al bezig om het feest te verpesten, als je die tante uitnodigd dan kom ik niet, het is zij of ik. Ik ben niet van plan toe te geven, het is mijn feest, ik bepaal wie er komt en als ze wil wegblijven wel dat is dan heel spijtig want dan zal mijn vader ook niet komen en kan hij me dus niet weggeven. Enfin we zien nog wel.
Wanneer trouwen jullie ?

Groetjes

Ilse

stefanie
19-7-2008
 Meld misbruik11-10-2007 9:23:42

Dag Ilse,

Bij ons loopt het gelukkig nog niet zo een vaart... Alles komt wel op zijn pootjes voor jou.
Wij trouwen op 19/07/2008, wanneer trouwen jullie?
Het is echt een hart onder de riem dat wij echt niet de enigen zijn die alles zelf moeten betalen.

Bedankt voor alle reacties!

Natacha B

Meld misbruik11-10-2007 14:58:34

Wij hebben er zelf voor gekozen om alles zelf te betalen! Anders voelen de ouders zich verplicht een grote som op te hoesten en misschien komt er wel herrie van want er zijn veel meer genodigden aan mijn vriends kant dan van mijn kant, dus hoe verdeel je dat geld dan ook alweer, terwijl de een al wat rijker is dan de ander etc etc ...

Vandaar, nog voor er over gezeverd kon worden: wij betalen alles en zij geven achteraf een cadeau naar keuze.

Zo weten we natuurlijk ook niet waaraan we ons nog mogen verwachten van cadeau, maar dan ga je ook niet de allerzotste dingen erbij betrekken. Ik wil een mooi feest, maar geen grote chiqué omdat dat simpelweg onze stijl en stand niet is.

Marie
5-10-2008
 Meld misbruik12-10-2007 11:53:24

Hey Stefanie, Ik ken het gevoel. Ik heb ook zo't idee dat iedereen die in mijn omgeving trouwt alles krijgt van hun ouders. Onze ouders zijn alletwee gescheiden en onze moeders zijn daar berooid uitgekomen, wat maakt dat zij het zeker niet zien zitten om veel te betalen. Voor onze verloving hadden ze ons allemaal laten verstaan dat ze niets zouden betalen. Nu het zover is hebben we ze toch voor de keuze gesteld: we wilden graag dat elke ouder het avondfeest voor zijn familie zou betalen. Zo niet, dan komt de familie niet. Het heeft gewerkt, ze vonden het allemaal eerlijk om het op die manier te doen. Alleen mijn schoonmoeder trekt nu haar staart in en zegt dat het voor haar ook niet hoeft dat al haar zussen en broers er zijn (daar hadden we niet op gerekend...wij willen dat namelijk wel...). Mijn vader betaalt ook nog mijn trouwkleed. Dus wij moeten nog ringen, vervoer, zijn kledij, bloemen, en ons deel van het feest (onze vrienden) betalen. Faire deal vind ik, al hadden ze het ook allemaal mogen betalen vind ik...Ik reken ook wel een beetje op de cadeaus en hoop daar het één en ander aan terug te krijgen. Mijn schoonvader nodigt op de receptie ook veel kennissen uit en die brengen toch ook allemaal iets mee he...Zo hoop ik dat wij er zelf uiteindelijk maar een minimum moeten insteken.

chantal
14-7-2007
 Meld misbruik12-10-2007 12:42:11

hallo,
ik ben getrouwd op 14 juli jl en wij hebben alles inclusief kleren zelf betaald er zijn wel degelijk nog mansen die dit moeten maar idd zeer weinig. Het is wel spijtig dat al je spaarcenten eraan op gaan maar toch zijn wij fier om te zeggen het was ons feest.

En schrik om in het niets te vallen naast de andere feesten moet je niet hebben jullie trouwen en dat gaat zowiezo fantastisch zijn geloof me elk feest is anders en jullie gaan stralen maak je maar geen zorgen.

groetjes
90 dagen getrouwd

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...