Nu Online
Momenteel zijn er 88 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

vraagje ! Wat is het verschil ?

  8-10-2007 7:57:50
Hallo bruidjes,

Ik had een vrraagje wat het verschil is tussen rent-a-priest en het centrum voor morele dienstverlening ???
Ik weet dat rent - a - priest niet gratis is en het centrum wel een viering gratis doet.
Maar is de viering dan even kwaliteitvol ?
Of wat zijn de verschillen - gelijkenissen ?

Alvast bedankt !
Groetjes Mieke

Mieke
8-9-2007
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 916


Lies
27-10-2007
 Meld misbruik8-10-2007 17:01:54

Hey Mieke,

Rent a Priest wil je echt niet, geloof me! Een heel goede vriendin van mij heeft haar viering door hem laten doen, wij als gasten zaten daar al met gefronste wnkbrauwen, en voor het koppel was het helemaal vreselijk! Een echte afrader!

Groetjes,

Lies



Mieke
8-9-2007
 Meld misbruik8-10-2007 17:23:55

dan moet ik tegenspreken !
Wij zijn getrouwd via RAP en het was ronduit prachtig !
Iedereen was vol lof over onze viering !
Het was heel persoonlijk ..



Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik8-10-2007 19:51:59

Hallo

Het verschil: bij rent-a-priest is er nog een zekere binding met de kerk en het katholieke geloof. Zo kunnen er teksten uit de bijbel gebruikt worden.
Centrum voor morele dienstverlening behoort tot de vrijzinnige strekking en is dus helemaal niet godsdienstig gericht maar heeft het over de humane waarden zoals gelijkheid en vrijheid.

Gelijkenissen: bij beiden kan je de ringen uitwisselen, zijn er getuigen en kan je een akte tekenen. Beiden vragen ook om een persoonlijke inbreng.

Wij hebben uiteindelijk gekozen voor het centrum voor morele dienstverlening mede omdat mijn vriend vrijzinnig is opgevoed.
Ikzelf ben katholiek opgevoed maar voel mij niet meer thuis in het instituut "kerk".



Katrien
8-9-2008
 Meld misbruik14-10-2007 12:13:10

Het Centrum Morele Dienstverlening kan de viering gratis aanbieden, omdat ze gesubsidieerd worden door de overheid (als ik het goed begrepen heb).

Zoals Soetkin al schreef is Rent-a-Priest nog kahtoliek, terwijl een vrijzinnige plechtigheid niets met geloof te maken heeft.

Ik denk dat dat je keuze zou moeten bepalen...
Geloof je nog, ga dan voor Rent-a-Priest, geloof je niet, ga dan voor een Centrum Morele Dienstverlening.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...