Nu Online
Momenteel zijn er 131 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

gemeente

  7-10-2007 22:48:41
Ik heb een klein probleempje. Ik zou graag willen trouwen in de gemeente waar ik geboren ben. Volgend jaar, na ons huwelijk gaan wij hier terug wonen, maar dat betekent dat ik bij de aangifte niet in mijn lievelingsgemeente woon. Heeft iemand hier nog ervaring mee?

Katrien
28-6-2008
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 756


Karlo
8-8-2008
 Meld misbruik8-10-2007 0:00:55

Ik vrees dat ik je teleurgesteld zult worden, tenminste alvast voor het wettelijk huwelijk. Je mag alleen trouwen in een gemeente waar tenminste één van beide al enige tijd (6 maanden?) in gedomicilieerd is. Waar je dus gaat wonen, of waar je geboren bent, is niet van belang. Alleen domicilie telt.

Jammer maar helaas...

Groetjes,
Karlo
www.080808.tk



Kerry

 Meld misbruik8-10-2007 8:06:02

Dag Katrien,

Wij hadden juist hetzelfde probleem.Ik heb mij gewoon terug in de gemeente waar ik geboren ben ingeschreven en ben dus zogezegd terug bij mijn ouders gaan wonen.

groetjes
Kerry



Gwenny
5-7-2008
 Meld misbruik8-10-2007 9:08:23

Hallo Katrien,

Het is ook te zien of je voor de wet en voor de kerk trouwt. Omdat ik en mijn vriend reeds samen wonen in Oostkamp trouwen wij ook daar voor de wet maar voor de kerk trouwen wij in de gemeente waar ik altijd gewoond heb.

groetjes

Gwenny



Gitte
16-8-2008
 Meld misbruik8-10-2007 11:24:38

Hallo Katrien,

Ook wij zaten met dit probleem. We trouwen op 16/08/2008 maar omdat alles al bijna vastgelegd is moesten we beslissen. De knoop is doorgehakt om op een andere dag voor de wet te trouwen in mijn nieuwe gemeente. En op 16/08/2008 trouwen we in mijn oude gemeente voor de kerk. Zo hebben we toch nog voor een deeltje wat we willen. Natuurlijk is dit een keuze die jullie voor jezelf moeten maken want niet iedereen wil dit op verschillende dagen.

Succes met je beslissing.

Lieve groetjes,
Gitte



Katrien
28-6-2008
 Meld misbruik14-10-2007 21:52:06

Ondertussen heb ik mij terug bij mijn ouders gedomicilieerd. Moet ik den nog 6 maanden wachten om in te tekenen?


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...