Nu Online
Momenteel zijn er 166 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

fotograaf

5-10-2007 8:24:41
Hallo

Wij zijn aan het twijfelen tussen 2 fotograven. Beiden spenderen ze een ganse dag (van aankomst bruidegom tot avondfeest). De ene maakt de album nog traditioneel nl. Met echte geplakte foto's. Bij de andere is het al digitaal en met fotoshop (geen geplakte foto's meer maar volle bladen foto's bewerkt met de pc). tuurlijk scheelt de prijs enorm.

Daarom misschien een indiscrete vraag maar hoeveel spenderen jullie aan een fotograaf + album?

els

Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 482

L
26-6-2009
 Meld misbruik5-10-2007 8:35:11

wij zijn ook nog aan t zoeken: en hebben dus al verschillende prijzen gehad

fotograaf met traditioneel album; prijzen van 1300 - 1800 euro (afhankelik van grootte van album)

digitale album met ganse dag fotograaf: 750 euro

all inprijs: ganse dag, met album met uitnodigingen en bedankingen en alles op cdrom: 1000 euro

Sylvie

Meld misbruik5-10-2007 9:00:34

Hey Els,

Wij betalen 1.000 euro voor onze fotograaf en die blijft de hele dag tot zolang wij zelf willen.
Voor de bedankingen betalen wij 1 euro 't stuk en die zijn dezelfde avond nog af.
Ons album is een digitaal album met 140 foto's, dat is het meest uitgebreide album.

Groetjes,

Sylvie

Karolien
2-8-2008
 Meld misbruik5-10-2007 9:09:20

onze fotograaf van Artxpo blijft ook hele dag, en bij hem is het duurste album 1200€. maar daarvoor heb je wel heel veel foto's, ook veel grote, en een mooi album. je kan ook kiezen voor digitaal en dat is ongeveer 800. neemt wel supermooie foto's. 1800€ zoals hier gezegd wordt vind ik wel schandalig duur hoor...

Ilse
17-5-2008
 Meld misbruik5-10-2007 9:47:35

hallo,

je moet gewoon kiezen voor datgene wat jullie het mooiste vinden!! Wij wilden absoluut een album met geplakte foto's (maar wel op een 'moderne ' manier en ook gefotoshopt!!!!) en de fotos op Cd rom (in hoge resolutie). Uiteindelijk hangt het er ook vanaf hoeveel belang je hecht aan deze foto's... wij hechten daar echt enorm veel belang aan en willen dan ook wel wat geld er aan uitgeven,wij zullen uiteindelijk 1200€ betalen, maar daarmee hebben we wel gevonden wat we excat wilden...

veel succes!

Ingrid
28-4-2007
 Meld misbruik5-10-2007 11:13:52

dag Ilse

De keuze is niet altijd evident. Een analoge fotograaf neemt doorgaans minder foto's en is minder prominent aanwezig.
Digitale fotografen nemen veel meer foto's en ik vind dit soms storend.

Ingrid

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik5-10-2007 11:28:08

Hallo,
Wij hebben gekozen voor een 'gewoon' album dus met geplakte foto's (omdat wij zo'n digitaal boek maar niets vinden)... het is wel een heel mooi afgewerkt album met 77 foto's in verschillende formaten in. Daarvoor betalen we 1195 euro. gisteren zijn we onze foto's gaan uitkiezen en ze waren echt heel erg mooi... veel beter dan we gedacht hebben!
Wij kozen voor fotograaf Maes uit de Pinte en zijn er supercontent van!
Zonder dat we het gevraagd hebben, hebben er ook nog verschillende mensen foto's getrokken zodat we nu nog drie extra CD-roms hebben wat natuurlijk wel leuk en aanvullend is.

Groetjes
Caroline

els

Meld misbruik5-10-2007 12:48:11

Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik5-10-2007 13:09:30

Aan Els,

Als je een paar berichtjes eerder kijkt dan kan je zien dat de 'ouderwetse' wel de duurdere kan zijn.
Ook bij ons was een volledig digitaal album goedkoper dan een traditioneel album.
Misschien meer werk door plakken enz? Ik weet het niet.

Aan Els die de vraag stelde:
Je moet voor jezelf uitmaken wat jullie het mooist vinden.
Wij vonden een digitaal album heel mooi toen we dat voor de eerste keer zagen. Maar na er enkele gezien te hebben begonnen we het saai te vinden.
Wij vonden dat je in een traditioneel album (weliswaar moderne versie met af en toe bewerkte foto's zoals in een digitaal album) toch nog iets meer variatie kan steken (door de manier van je foto's te plakken enz en daarom hebben wij daarvoor gekozen. Zo ben je het boek niet beu na een paar bladzijden.
Wanneer mensen nu in ons album kijken horen we vaak: "Hey, dat is tof gedaan".

Ook wel belangrijk zijn de foto's zelf (de sfeer, soort foto's waarmee ik bedoel losse foto's of zo) en hoe goed je je bij de fotograaf voelt.
Wij voelden ons direct op ons gemak bij de fotograaf en dat zie je ook op de foto's. Het zijn heel spontane foto's geworden.

Groetjes, Sissi
(132 dagen getrouwd)

tamara
15-9-2007
 Meld misbruik5-10-2007 18:26:28

Wij zijn super tevreden van onze fotograaf; digitaal album, alle brondbestanden op CD-rom (en het zijn er meer dan 600!) en een DVD van de foto's in de album zodat je die kan meenemen op visite ipv je album zelf.
Hij is toegekomen om half 1 en is gebleven tot 1 uur s nachts. Prijs: 650€ all-in

Ik heb al enkele foto's gezien en ben nu aan het wachten op de CD-rom met de brondbestanden.

Er zijn heel veel foto's genomen, maar wij hebben daar weinig van gemerkt. (behalve de reportage natuurlijk) Dus het was zeker niet storend en we hebben dan ook ALLES op foto.

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik5-10-2007 19:25:55

Wij hebben heel lang gezocht naar een fotograaf, en waren eigenlijk nogal onder de indruk van de prijzen. We hebben nu jef celen (www.jeffcelen.be ), hij doet het in bijberoep en vraagt 300 euro, met alles op cd-rom. We gaan zelf afdrukken en een digitaal album maken, hij helpt er ook wel wat aan mee. En maakt geweldig prachtige foto's ... Dat was voor ons het belangrijkste. Ik zou zeggen, kies naar wat jullie het mooist vinden?

Veel succes nog,

Tania

elise
12-7-2013
 Meld misbruik5-10-2007 20:07:55

Hey Els,

Wij gingen uiteindelijk voor een traditioneel album met ingeplakte foto's. Maar dit is wel een album met allemaal grote foto's van 20x27cm waar ongeveer de helft composities zijn van verschillende foto's met bv. een andere foto op de achtergrond. Het is dus eigenlijk een combinatie van de twee. We hebben digitaal bewerkte foto's maar ook een prachtig klassiek album. We betalen hier 950 euro voor, hij blijft de ganse dag bij ons, van 's morgens tot na de openingsdans.
Wij dachten in eerste instantie zelf een digitaal album samen te stellen bij Pixbook maar onze fotograaf raadde ons dit af omdat die albums minder mooi zijn en de kwaliteit van de foto's ook veel minder is. Hij toonde ons een voorbeeld en dit was inderdaad zo. Volgens hem kan je enkel een mooi digitaal album hebben als dit is afgedrukt in lambda, maar dit is veel duurder. Vandaar onze keuze voor het traditioneel ingekleefde album

Nog veel succes met de voorbereidingen
Groetjes
Elise

Katleen

Meld misbruik5-10-2007 23:30:49

Jasmine
10-5-2008
 Meld misbruik8-10-2007 11:55:10

Hey

Wij hebben ook Jef Celen kunnen vastleggen voor ons huwelijk volgend jaar. Ons beviel zijn stijl, geen geposeerde foto's. Hij heeft ons overtuigd met de kleine proefreportage van ons zoontje. Het waren prachtige foto's waar de oma en opa's meteen afdrukken van wilden.

En een groot voordeel, voor ons althans, alles op CD rom, dan kunnen we zelf albums maken.

Ik heb wel gehoord dat hij voor 2008 niets meer zou aannemen.

Groetjes

Jasmine

Anni

Meld misbruik8-10-2007 13:20:55

Veerle
10-5-2008
 Meld misbruik9-10-2007 13:39:30

Hey
Wij moeten ook nog op zoek naar een fotograaf en ik vroeg me af hoe zij hun prijs bepalen. Bepaal je een bepaald bedrag per x aantal foto's plus een bedrag per aantal uren dat de fotograaf aanwezig is of hoe werkt dat precies?

Aan Caroline die met fotograaf Maes uit De Pinte gewerkt heeft: de prijs die jij betaald hebt was dus voor 77 foto's in een klassiek album. Hoe lang was de fotograaf bij jullie aanwezig en wat heeft dat dan precies gekost?

Groetjes,
Veerle

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...