Nu Online
Momenteel zijn er 189 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwen en feest op een weekdag?

3-10-2007 10:05:41
Hallo bruidjes,

Ik heb een klein probleempje, we trouwen volgende zomer 2008, maar willen het klein en intiem houden. Nu heb ik gisteren contact gehad met mn favoriete feestzaal waar we volgende week naar gaan kijken. Ze zeiden mij meteen aan de telefoon dat ze tijdens de zomer maanden geen zalen vrijhouden voor kleine groepen. Het is in de zomer enkel mogelijk op een weekdag.
Nu voor mij is dat geen probleem. We willen trouw voor de wet, daarna een symbolische ceremonie, een receptie en een avonddiner, dit alles voor 40 mensen. We geven geen dansfeest om persoonlijke reden dus wordt het niet laat en kunnen de gasten de dag daarna eventueel gewoon terug gaan werken. Er zijn veel mensen die op een vrijdag trouwen en dan moeten de gasten ook vrij nemen van hun werk. Dus zou het geen probleem mogen zijn als je bv op een donderdag trouwt.
Wat denken jullie? Kun je je huwelijk op een weekdag doen? Mag je van iedereen verwachten dat ze midden in de week vrij nemen?
Ik vind het echt moeilijk...
Misschien vinden we wel een zaal waar het toch op een zaterdag kan, dat zou tof zijn. Maar ik ga afwachten tot we de zaal van mn eerste keuze gezien hebben volgende week woensdag. Het gaat trouwens om Hof Te Rhode. Die hebben zo een mooie tuin en ik wil de receptie en de symbolische ceremonie in een mooe tuin.
Bedankt voor jullie reacties.
Groetjes

Tineke

Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 517

Ilse

Meld misbruik3-10-2007 10:13:59

Dag Tineke!
Ik vind persoonlijk dat het beter is om op een zaterdag te trouwen : iedereen is relax, goed gezind omdat het weekend is,... Veel mensen hebben maar slechts 20 dagen verlof, dan is het niet zo leuk om verlof te moeten nemen maar ja, aan de andere kant, het is voor jullie trouwfeest dus zullen ze het wel doen, en als dat je keuze is moet je het gewoon doen :-) !!! Er zijn veel mooie feestzalen , kijk mss nog eens rond, wie weet vind je een prachtige zaal die nog vrij is op een zaterdag! Veel succes nog in ieder geval!!!

Olivia
4-5-2007
 Meld misbruik3-10-2007 10:16:19

Hallo Tineke,
Aangezien je jullie trouwfeest vrij intiem gaan houden, en toch geen dansfeest geven, vind ik dat het even goed op een weekdag kan dan op een zaterdag! Als je dan bv. een donderdag neemt, en je krijgt op je werk 2 dagen, dan heb je op die manier ineens een lang weekend! Wat de familie betreft, ouders, schoonouders en broers, zussen, schoonbroers en schoonzussen krijgen (met een attest) die dag toch sowieso! En nog, wat de dag na de trouw betreft, zijn er altijd mensen die normaal gezien moeten werken, zelfs als je op vrijdag of zaterdag trouwt, denk maar aan al wie bv. in horeca of ziekenhuizen enz... werkt. Veel geluk!

evy
1-3-2009
 Meld misbruik3-10-2007 11:54:31

Persoonlijk vind ik zaterdag ook beter, maar wat als je de mogelijkheid niet hebt om op een zaterdag te trouwen? Hier bij ons is dat dus onmogelijk omdat er enkel op doordeweekse dagen getrouwd kan worden. Wij kiezen dus voor een vrijdag, maar als je het klein en intiem houdt, zonder dansfeest, dan kan dit net zo goed op een doordeweekse dag vind ik.
In ieder geval: doe jullie zin en geniet van de dag!!

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik3-10-2007 12:34:48

als je in intieme kring trouwt, dan denk ik wel dat deze mensen zeker vrij willen nemen voor jouw trouwdag. Dat zou ik toch doen, voor mensen die me dierbaar zijn!
wij hadden hetzelfde probleem met het kasteel van brasschaet, en hebben uiteindelijk voor een zaal gekozen. Omdat we een 75 mensen uitnodigen, waarvan dus enkele al buiten de beste vriendenkring en familiekring

Valerie
16-5-2007
 Meld misbruik3-10-2007 12:41:35

Tineke,

Wij zijn ondertussen 140 dagen getrouwd, maar hadden hetzelfde probleem: onze favoriete feestzaal had niks meer vrij. Wij zijn dan getrouwd op de woensdag voor OLH-Hemelvaart; zo hadden alle genodigden toch vrijaf de dag na ons huwelijk. Tijdens de zomer zou je dat misschien ook kunnen op 20 juli of op 14 augustus? Ik weet niet wanneer die dagen precies vallen. 't Heeft voor ons alleen maar voordelen gehad: geen extra stress om een fotograaf, bloemist, enz. te vinden, want niemand anders trouwt die dag!

groetjes,
Valerie
16/5/2007

Tineke

Meld misbruik3-10-2007 13:54:53

Bedankt voor jullie reacties!
En Valerie, dat is een heel goed idee, ik had nog niet aan de feestdagen in de zomer gedacht :-)
En inderdaad, ik had ook meteen wel een gevoel van opluchting omdat we nu niet meer zo in tijd nood zitten omdat er weinig mensen midden in de week trouwen. Nu kunnen we rustig plannen...
Maar we zien nog wel.
Ik hou jullie op de hoogte van de zalen die we gaan bezoeken.
Nu zaterdag gaan we naar de Adellijke Belofte in Leuven. En we gaan ook nog kijken bij Hof Ter Venne...
Groetjes, Tineke

Sheron
2-2-2008
 Meld misbruik3-10-2007 17:29:37

Hey Tineke,

Ik vond de adelijke belofte ni echt 100% mijn goesting, dus hebben wij nu de Lodge in Heverlee (over de Arenbergkasteel), die hebben een aparte feestzaal; die zal zeker vrij zijn en super omgeving! Wij geven ons feest daar 2-2-2008, veel succes met je zoektocht!

Groetjes,
Sheronneke

Wendy
2-8-2008
 Meld misbruik3-10-2007 20:55:11

hoi

Wij geven onze feest in Hof Ter Venne, een echte aanrader! Mijn zus haar trouwfeest was daar ook!

Groetjes

Wendy

Selma
8-9-2007
 Meld misbruik4-10-2007 10:33:01

Ik zou het zelf niet op een weekdag doen, maar dat kan goed. Mijn zus is pas ceremoniemeester geweest bij haar vriendin en dat was ook op een donderdag. Het deed niets af aan de sfeer op de bruiloft en de gezelligheid. Ook overdag tijdens de huwelijksvoltrekking waren de mensen aanwezig. Okee, mensen moeten er vrij voor nemen, maar als het goed bekenden zijn, dan hebben ze dat er graag voor over. En als ze het ver van tevoren weten, dan kunnen ze dat lijkt mij op hun werk wel regelen.

Groetjes!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...