Nu Online
Momenteel zijn er 89 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Enorm teleurgesteld

  3-10-2007 7:27:45
Hallo,

vandaag precies 25 dagen geleden zijn wij getrouwd. Hoewel onze dag perfect was, hebben wij nu een ongelooflijke teleurstelling gekregen. Al een hele tijd voordien had ik een vriend (die cameraman is) gevraagd om onze mis te komen filmen. Jammer genoeg werd hij de week voor onze trouw naar het buitenland gestuurd voor zijn werk. Via via hebben we iemand anders gevonden. Nu blijkt dat deze man van anderhalf uur mis, slechts 8 gemonteerde minuten film overhoudt. Bovendien heeft hij op alles vreselijk zware muziek gemonteerd waardoor er niks te horen is van wat er wordt gezegd. Er zit ook geen stukje tussen van ons welkomstwoordje (heel persoonlijk), onze geloftes of ons dankwoord aan de ouders (heel emotioneel). Wanneer wij heel vriendelijk bedanken voor het filmpje maar vragen of we ook het ruwe materiaal kunnen krijgen omdat voor ons wat er is gezegd heel belangrijk is, krijgen we een onbeschofte mail terug. Deze man beweert nu dat wanneer een mis gefilmd wordt, het normaal om sfeerbeelden gaat, en het onmogelijk is om met slechts één cameraman een volledige mis te filmen. Nu vragen wij ons af of dit echt zo is? Ik kan dit moeilijk geloven. Uiteraard kan je op je eentje niet de integrale mis filmen, maar de belangrijkste stukken als de geloftes of het dankwoord, dat heb je toch wel door dat het dat is waar het om draait?? Vrienden van ons die 3 maanden geleden zijn getrouwd, hadden een neef gevraagd om de mis te filmen en zij hebben nu meer materiaal dan wij die iemand "professioneel" hadden. Wij zijn zo ongelooflijk teleurgesteld, dit kunnen we nl nooit meer rechtzetten..

Astrid
08.09.2007

Astrid
8-9-2007
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 1384


sarah
17-5-2008
 Meld misbruik3-10-2007 7:36:50

ik zou toch ook denken dat hij die stukken moet hebben... wel normaal dat ze er een montage van maken, maar waarom dan zo moeilijk doen over de films te geven???




A
8-9-2007
 Meld misbruik3-10-2007 7:40:09

Dag Sarah,

dat is het 'm net. Hij wil gerust het ruwe materiaal geven, maar veel meer dan die 8 minuten heeft hij gewoon niet. Mensen in de kerk hadden het ons ook al verteld: tijdens de belangrijke momenten stond hij details van de bloemen te filmen enzo! Begrijpe wie begrijpe kan..

Astrid



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik3-10-2007 7:48:20

ale zeg???? Wat raar....
Nu moet ik zeggen. Mijn schoonzusje heeft haar film uiteindelijk 3 jaar later gekregen? En mijn tante had een film van alle 'vreemde' mensen die de feestzaal in kwamen en toen de familie binnen kwam was er gestopt met filmen. Dus het koppel zelf zie je niet binnen komen. (met applaus enzo)
Ze hadden een enorme champagnefontein, die is ook ingestort, had heel leuk materiaal geweest om achteraf nog eens terug te zien op video. Maar ook dat moment was de cameraman onoplettend.
Nu heeft onze ceremoniemeester wel gezegd dat we vb voor de fotograaf een draaiboek moeten maken van alle dingen die we willen. Maar ja, eigenlijk verwacht je gewoon dat als ze een mis opnemen toch wel op zijn minst de geloftes filmen en het dankwoord aan de ouders.



Ingrid
28-4-2007
 Meld misbruik3-10-2007 8:17:22

dag Astrid

Ik ben getrouwd op 28/04/07. Onze huwelijksmis is van begin tot einde gefilmd met 1 camera, die alles heeft vastgesteld. Er was ook een tweede camera, maar die was er enkel om het koor te filmen. De huwelijksmis zelf is voor de rest volledig vastgelegd door de andere camera. Onze DVD van klaarmaken tot en met de foto's duurt bijna twee uur. DUs het is heel goed mogelijk om alles te filmen. IK kan heel goed begrijpen hoe ontgoocheld je bent. Wij hebben namelijk heel erg veel genoten van de beelde nvan onze dag. Die beelden bekijken we nog af en toe. Het is ook ontzettend leuk te tonen aan mensen die er niet konden bij zijn.
Je hebt dus alle recht om ontgoocheld te zijn, want inderdaad dit kan je nooit meer herdoen.

Ingrid



Tania
3-5-2008
 Meld misbruik3-10-2007 8:21:41

Hey,

Ik weet dat het misschien ongepast is, maar kan je eens laten weten wie dat precies was? Eventueel via mail: tania.moerenhout@vub.ac.be. We hebben ondertussen al iemand, maar wil voor alle veiligheid toch eens checken...

Het is inderdaad wel heel jammer, zeker als je er dan geld aan uitgeeft om die mooie momenten vast te leggen... Een kleine troost misschien: jullie hebben het vast wel heel intens en emotioneel beleefd samen, en dat kan niemand wegnemen. Maar ik zou het ook vreselijk vinden...

Hou de moed erin,

Tania



FILIP

 Meld misbruik3-10-2007 8:37:15

Beste,juist u berichtje gelezen ik ben pro videograaf ik kan u zeggen wat hij verteld is larie ik werk ook alleen, probeer het ruw materiaal te bekomen als u wil monteer ik het voor u. 056.35.97.32



Kristien
16-8-2008
 Meld misbruik3-10-2007 8:59:03

Hallo! Heel jammer van dit te horen. Zo'n mensen zijn echt niet redelijk!
Wij zoeken nog een videograaf (uiteraard niet te duur), Filip misschien kan jij ons nog helpen. We trouwen op 16/08/08 te Beveren-waas. Groetjes, Kristien
kristienvanduyse@hotmail.com



Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik3-10-2007 9:14:58

Hey,

Ik kan wel begrijpen dat hij niet de volledige mis kan filmen.
Tenslotte zoomt men ook in op details en op mensen enz.
Persoonlijk zou ik een dvd met de volledige mis maar saai vinden en te langdradig.
Onze dvd duurt 45 min en daar staat ook constant muziek op maar de geloften en het overhandigen van de ringen staan er wel met tekst op.
De teksten van de lezers staan achteraan op een apart deel.

Ik begrijp dus wel dat hij niet alles kan filmen maar hij zou toch moeten weten wat de belangrijke momenten zijn. Ik snap dus dat je nogal teleurgesteld bent.

Wij hebben ook het ruwe materiaal gevraagd (maar nog niet kunnen bekijken) dus misschien kan je dat toch best nog eens vragen. Je weet nooit of hier nog iets meer opstaat.
Wij hebben hier wel extra voor moeten betalen.

Veel succes!!!

Is er toevallig niemand anders die gefilmd heeft? Zo heeft mijn nonkel zonder dat we iets gevraagd hebben gefilmd en dat zijn hele mooie beelden.

Groetjes, Sissi
(130 dagen getrouwd)



freddy

 Meld misbruik3-10-2007 9:38:20

Beste Astrid,

Uiteraard vind ik dat ook héél erg voor jullie. Ik kan Filip en de anderen alleen maar bijtreden. Die man in kwestie verteld onzin.Een (ervaren) cameraman kan inderdaad best een reportage maken van de huwelijksmis. Als videograaf kan ik daar genoeg voorbeelden van tonen. Mijn ernstige collega's trouwens ook.
Daar heb jij echter nu geen boodschap aan.
Probeer op een of andere manier de masters in handen te krijgen.Ik sluit mij aan bij Filip. Indien Filip voor jullie te ver zou wonen wil ik ( provincie Antwerpen) ook gratis de montage voor je doen.

Groetjes

Freddy



joachim

 Meld misbruik3-10-2007 16:32:31

beste,

Wij zijn gehuwd op 27/03/2007 en onze mis is integraal gefimd door 1 cameraman (die dit dan nog als hobby doet). We hebben de ruwe versie (en dit is tot en met het avondfeest) gekregen (zo'n kleine 4uur film) en de gemonteerde versie. Deze laatste zijn 2 DVD's met op de eerste het wettelijk huwelijk en de huwelijksmis en op de 2de de recepties en avondfeest. het is zeer professioneel gedaan hoor. De persoon die filmde heeft zelfs een draaiboek voor zichzelf opgemaakt... en dat is dan nog mùaar en amateurvideograaf hé. Mooie muziek op de achtergrond op bepaalde momenten.
iemand zoals die man die jullie hadden is mijns inziens zijn beroep niet waardig!!! 8min film in een hele kerkdienst, kom nauw. en dan nog de pretentie hebben om veel noten op z'n zang te hebben. ik vind het erg jammer voor jullie en leef volledig met jullie mee. Maar ik zou hem toch slechte reclame geven hoor, dit meen ik.
vriendelijke groeten ,

Joachim en Davine



Astrid
8-9-2007
 Meld misbruik3-10-2007 20:35:32

Hallo allemaal,

heel erg bedankt voor de hartverwarmende reacties! Jammer genoeg hebben we hem al de vraag gesteld om al het ruwe materiaal te krijgen maar hij zei dat hij gewoon niet veel meer heeft dan die 8 minuten! Ik hoop nog altijd dat er toch iets van onze geloftes zal tussenzitten, al vrees ik er voor.. :-(

Freddy en Filip, bedankt voor het aanbod van de montage. We zullen kijken wat we nog kunnen redden van beelden en als het de moeite is laat ik zeker iets weten.

Voor de rest: wees maar zeker dat ik zijn naam hier achteraf zal achterlaten. Maar nu nog niet, je weet maar nooit wat zijn reactie is..

lieve groetjes,
Astrid



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik3-10-2007 21:28:47

tja.. idd best wachten tot je je film hebt!!!!!!!!
Of je hebt straks NIKS meer...



freddy

 Meld misbruik3-10-2007 22:34:27

Beste Astrid,

Ik kom nog even terug op mijn vorige reactie.

Ik vraag me nog steeds af wat de reden zou kunnen zijn :

1. Heb jij of iemand anders gezien dat de man in kwestie jullie welkomswoord, dankwoord,gelofte heeft gefilmd.Waar stond hij op die momenten opgesteld ? Als jullie gezien hebben dat hij filmde en daar niets van afgeeft heeft hij misschien iets fout gedaan.

2. Slechts acht minuten afgeven kan onmogelijk. Zelfs als een kind op de startknop drukt en tijdens de ganse mis laat draaien heeft men sowieso al 60 minuten.

3. Je schrijft via via de man gevonden te hebben. Kun je niet proberen om dan via dezelfde via via de tapes te bemachtigen of zelfs te weten wat er precies fout liep.
Laat eventueel je vriend cameraman eens met hem bellen.Die laat zich niets wijsmaken.Misschien achterhaal je zo de waarheid.

Hopelijk vind je een lichtpuntje met bovenstaande.

Freddy



Liesbeth
5-7-2008
 Meld misbruik5-10-2007 18:13:45

Hey Astrid,
Wat jammer. Er is iets ernstigs fout gelopen. Maar met een uitleg over hoe het wel had gekund, helpen we je geen stap vooruit. Ik hoop zo hard dat je nog origineel beeldmateriaal kan bemachtigen. En dat je daarmee aan de slag kan (met hulp van Freddy en Filip).
Maar als dat niet lukt, wens ik jou en je ventje toch heel veel succes en geluk samen. En laat jullie toekomst samen zeker niet verknallen door deze prutser. Dat verdient hij echt niet!
Groetjes,
Lies.



Natascha
18-10-2008
 Meld misbruik12-10-2007 11:35:45

Hey Astrid,

net zoals al de voorgaande reacties vind ook ik dit verschrikkelijk. Zou het ook niet willen meemaken. Heb je ondertussen je beeldmateriaal al kunnen bemachtigen ?
Zou je eventueel op mail (verloofd@gmail.com) willen laten weten over wie het hier gaat, want wij gaan waarschijnlijk volgende week onze videograaf vastleggen en hoop echt dat het niet om dezelfde persoon gaat. Alvast heel erg bedankt.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info