Nu Online
Momenteel zijn er 184 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Feestlocaties omgeving Gent

  1-10-2007 17:16:50
Voor ons huwelijksfeest en receptie zijn wij momenteel op zoek naar een mooie en goede locatie in de omgebing van Gent. Daarbij denken we vooral in de omgeving van Sint-Amandsberg,Lochristi,Merelbeke, Gentbrugge,Oostakker,Destelbergen...
We hebben al een aantal locaties gevonden maar we hadden graag enkele meningen gehoord van mensen die zelf al een huwelijksfeest hebben meegemaakt op een locatie in deze omgeving. Waar hebben jullie goede en slechte ervaringen gehad en wat was er net zo goed of slecht aan. We willen zowel de goede als de minder goede punten weten zodat wij een perfecte locatie kunnen kiezen voor ons huwelijksfeest.
Alvast bedankt voor jullie reacties !!

kim
29-8-2008
Meld misbruik



Reacties: 17 | Gelezen: 1778


Valerie
13-6-2008
 Meld misbruik1-10-2007 18:22:23

Hey dag Kim,
wij trouwen volgend jaar in Kasteel Sanderling in De Pinte. Is een heel gezellig kasteeltje dat pure romantiek uitstraalt. Ik ben ook gaan kijken naar De Lozen Boer in Lochristi, maar dat was te bombastisch voor mij. Ook Kasteel Carlshof is heel goed van eten, maar de zaal is niet zo bijzonder. Is opgedeeld in twee delen. Sanderling krijgt overal heel goede kritieken en blijkt toch één van de betere te zijn. Wel opletten, ik weet niet voor wanneer je huwelijk is, maar alle zaterdagen tot eind oktober zijn al volzet. Daarom dat wij ook op een vrijdag trouwen.
Veel succes verder met jullie zoektocht.

Groetjes,

Valerie



kim
29-8-2008
 Meld misbruik1-10-2007 18:29:07

Hey Valerie,
Bedankt voor je snelle reactie. Aanvankelijk wou ik op een zaterdag trouwen maar het is nu toch een vrijdag geworden aangezien het praktischer leek te zijn ivm het kerkelijk en burgerlijk huwelijk. Eerst had ik het er niet zo voor aangezien waarschijnlijk niet iedereen kan en wil verlof ervoor aanvragen maar dit dus ter zijde.
De locaties die jij vermelde heb ik ook allen op mijn lijstje staan. Het Carelshof is een straat vanwaar ik woon maar had er al enkele negatieve reacties over gelezen dus dit zal het niet worden.
Kasteel Sanderling heb ik al veel goede reacties over gelezen dus ga er zeker eens een kijkje nemen. Wij zouden trouwen op 29 augustus 2008. Kan je me misschien wat richtlijnen geven ivm kasteel Sanderling over de prijzen enz? Je kan me bereiken via msn of mail op kim_sacca@hotmail.com

Groetjes
Kim



lien
16-2-2008
 Meld misbruik1-10-2007 18:49:52

Ik kan Salons Caipirinha in Merelbeke heel hard aanraden... Na onze zoektocht waarbij we meerdere feestzalen bezocht hebben stak deze er toch met stip bovenuit! Zowel de vriendelijke service, het culinaire aanbod, de wetenschap dat er topchefs in de keuuken staan, de mooie, elegante stijl van de feestzaal en de prijs/kwaliteit-vergelijking maakten de keuze eigenlijk vrij gemakkelijk... ik zou zeker eens een kijkje nemen :-)
Vel groetjes,
Lien xx
16.02.2008



Veerle
29-9-2007
 Meld misbruik1-10-2007 20:59:51

Hey!

wij zijn zaterdag getrouwd in De Lozen Boer, en het was in 1 woord fantastisch! De zalen zijn alles behalve bombastisch, eerder heel sfeervol en romantisch! Het eten, de bediening,...het kon allemaal niet beter zijn. Het heeft natuurlijk een prijskaartje, maar het was gewoon af. Misschien wel de beste zaal in de regio Gent en omstreken. En moest je voor De Lozen Boer kiezen, overnacht dan daarna zeker in het bruidshuisje ;)...

Veerle
29/09/07



Sofie

 Meld misbruik1-10-2007 21:37:27

Wij zijn op 15 sept getrouwd in het Kasteel van Wippelgem en waren zeer tevreden: mooi decor, lekker eten, goede bediening. Voor ons en onze genodigden een zeer geslaagde avond. Bovendien hadden we mooi weer en hebben we de receptie buiten kunnen houden! Een aanrader!



Laurie

 Meld misbruik2-10-2007 7:12:25

Hey,

Ook ik trouw volgend jaar in Caipirinha in Merelbeke. Het is echt wel een mooie zaal en ik heb er al enorm veel goeds over gelezen en gehoord. De eigenaars zijn ook supervriendelijk!

Groetjes,
Laurie



Christel
30-6-2007
 Meld misbruik2-10-2007 9:36:30

dag Kim

Wij zijn op 16 juni getrouwd in Hof ten Bosse in Heusden.
We hebben er echt het feest van ons leven gehad. Vele mensen hebben ons ook complimentjes gegeven...
Hun dessertbuffet vonden wij de max. Verschillende karren met lekkernijen worden binnengerold op fantastische muziek, met rook en bellen en vuurwerk, dé max !
Ze hebben ook hele leuke formules (landenbuffet, barbeque, of klassiek aan tafel)
T is echt een aanrader !
Ha ze hebben ook een bruidssuite, dan steken ze na het feest de jacuzzi in de tuin aan en krijg je nog champagne en 's morgens wekken ze je met een lekker vers ontbijtje

op hun foto's op hun website staan wel nog oude foto's, de zaal is vernieuwd

www.hoftenbosse.be

Groetjes
Christel
getrouwd op 16 juni



Erika
27-9-2008
 Meld misbruik2-10-2007 12:09:00

Hoi Kim,

wij gaan volgend jaar ons feest in het Braemhof houden, da's in Gentbrugge. Culinair zeer hoogstaande zaal... We zijn ook naar Carelshof gaan kijken, maar daar vonden we de zaal verouderd. Kasteel van Laarne is ook een aanrader, aangename mensen maar voor ons te klein (max 90 à 100 pers.)Veel succes met je zoektocht!



kim
29-8-2008
 Meld misbruik2-10-2007 12:21:35

Hey Erika,

Carelshof is hier een straat verder vanwaar ik woon maar heb er ook al enkele negatieve reacties over gelezen. Braemhof staat ook zeker op mn lijstje en ga er zaterdag eens naartoe om te kijken. Weet je soms ook al iets meer over de prijzen in Braemhof?

Groetjes
Kim



Erika
27-9-2008
 Meld misbruik2-10-2007 16:54:04

Hey Kim,
als we een ruwe schatting maken van de prijs, dan komen we op een 75€ pp voor receptie en avondfeest, en op +/- 20€ voor receptie alleen. Het basismenu is 42€, maar dit kan je naar gelang je eigen smaak/voorkeur nog uitbreiden. Kijk anders ook eens op hun website: www.braemhof.be
Hopelijk ben je hier al wat wijzer mee.
Inderdaad, Carelshof is aan een grondige renovatie toe. Wel een mooi kader, maar vanbinnen uitgeleefd...



kim
29-8-2008
 Meld misbruik2-10-2007 16:57:51

Hey Erika,

alvast bedankt voor de info. Heb al eens op hun website gekeken en ga zaterdag eens langs voor meer informatie.

Groetjes
Kim



Anne-Laure
9-8-2008
 Meld misbruik2-10-2007 21:40:32

Hallo,
ik heb ook heel wat zalen afgegaan en uiteindelijk is de beslissing gevallen bij Ten Bosse in Heusden, héél vriendelijke mensen, mooi vernieuwde zaal, website is nog niet aangepast, ook een suite voor het huwelijkspaar, qua prijs goed in verhouding.
Het Carelshof is leuk van buiten, maar niet erg verzorgd van binnen, ook maar een kleine ruimte qua dansvloer omdat de zaal in 2 gesplitst is.
De Sanderling, vind ik qua romantiek, héél erg goed, maar het minste dat je erbij vraagt qua eten is zoveel extra bij, héél duur in vergelijking met andere zalen vind ik.
De Lozen Boer ziet er supergezellig uit en overheerlijk van eten, maar zij werken niet met een forfaitaire prijs, aangezien wij héééél veel vrienden uitnodigen die al graag ene drinken was dat voor ons uitgesloten.
Ik vond de Zilverreiger ook wel iets hebben, is in het groene, de zaal is iets moderner, weinig romantiek in, dit vond ik wat een minpunt, heb wel gehoord dat het er goed eten is.
Kasteel van Wippelgem ben ik naar een trouwfeest geweest en vond het eten niet denderend, kan natuurlijk ook gelegen zijn aan het trouwkoppel die beperkt budget had?
Ik hoop je hierin wat te helpen, ik zou zeggen, vooral veel zalen bezoeken, en je zal het wel zelf aanvoelen wanneer je de juiste voor u te pakken hebt? Dat had ik direct toen ik in Hof ten Bosse binnen kwam, ik dacht, dit zal onbetaalbaar zijn, maar niets is minder waar, mijn droom komt uit!!
Veel succes
Anne-Laure



kim
29-8-2008
 Meld misbruik2-10-2007 23:14:52

Hey Anne-Laure,

Nu ga ik wel een domme vraag stellen maar wat bedoeld men eigenlijk met een forfaitaire prijs?

Groetjes
Kim



Erika
27-9-2008
 Meld misbruik3-10-2007 12:41:49

Hey Kim,
een forfaitaire prijs wil zeggen dat je bv per genodigde voor het dansfeest 10€ betaalt en dat je gasten voor die prijs mogen drinken zoveel ze willen. Het forfait varieert naargelang de keuze aan drank die je aan je gasten wil aanbieden. Ook voor de receptie betaal je een forfait van bv. 20€ voor een vooraf bepaald aantal hapjes en drank à volonté (het bedrag varieert ook weer naargelang je bv. gewone schuimwijn of een peperdure champagne aan je gasten wil serveren). Het Braemhof werkt ook met forfait-formules.
Groetjes, Erika



Lore
5-7-2008
 Meld misbruik3-10-2007 17:30:24

Dag kim,

wij hebben 'Kasteel Coninxdonck' vastgelegd voor 5 juli. Dat is in Gentbrugge. Het heeft een hele goede naam qua eten en de mensen zijn er heel vriendelijk. Ideaal voor een klassiek trouwfeest.Ik denk dat het van prijs in de middenklasse valt, maar daarvoor heb je wel een privé feest in een kasteel.

nog voordelen:
-er zijn salonnetjes aan verbonden, voor even op adem te komen.
-goed bereikbaar want vlakbij de R4, E40 en E17 al is het even zoeken om het precies te vinden
- goede menu formules en veel keuze.
- vriendelijke mensen & goede naam
- een mooie tuin met vijver voor de receptie

nadeel vonden wij
-lage plafond waardoor de zaal kleiner lijkt.
- niet zo veel parking in het domein zelf.
- geen mogelijkheid tot overnachting in het domein

Ik hoop dat je er iets mee bent,

groetjes,

Lore


Nadelen vonden wij: de L-vorm van de zaal



kim
29-8-2008
 Meld misbruik5-10-2007 19:30:04

Hey,

Zijn er soms mensen die hun feest in Salons Roskam hebben gegeven of die er al geweest zijn voor een feest? Wij zijn er vandaag gaan kijken en vonden het wel een leuke zaal maar heb er nog geen reactie over gelezen denk ik.

Groetjes
Kim



Veroniek

 Meld misbruik15-10-2007 13:09:59

Hoi Kim

Ik weet niet of je al beslist hebt, maar wil je toch onze bevindingen laten weten...

Wij zijn getrouwd in Kasteel Carelshof...
De zaal is prachtig, waar de reacties van renovatie enzo vandaan komen weet ik niet! De zaal is héél modern geschilderd en is echt prachtig (kan je foto's doormailen als je deze wilt zien: veertje1999@hotmail.com) Ze hebben een prachtige tuin & het eten is echt héél lekker!

Wij zijn de 11de in de familie (van mijn man zijn kant) die trouwen en iedereen van de familie zei dat ze nog nooit zo'n mooi feest gehad hebben! Dus we kregen veel complimentjes... Het is echt een aanrader!

Wat ik wel nog wil zeggen, de negatieve reacties zijn meestal gebaseerd op de vorige eigenaar! Er zijn nieuwe eigenaars, die er bijna 2 jaar inzitten, en ze hebben alles aangepast aan hun ding! Misschien dat daar de commentaren van renovatie e.d. vandaan komen... Maar als je eens gaat kijken dan zal je zien dat dit niet waar is!

Qua prijs vallen ze dus héél goed mee omdat ze hun repuatie moeten opbouwen... De eigenaars hebben nog een feestzaal en die krijgt hier wel goede commentaren en het zijn dezelfde eigenaars... :o)

Veel succes en voor info moet je maar mailen!

Groetjes
Veroniek
Getrouwd op 20 07 2007
http://www.huwelijksfoto.net/vl/


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info