Nu Online
Momenteel zijn er 217 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

over budget gaan..??

29-9-2007 9:12:46
hallo, ik zou eens graag weten hoe het bij jullie zit? Gaan jullie ook over het vooropgestelde budget? Of kunnen jullie er wel mooi binnen blijven?
Wij zitten vb al aan 2000 euro voor muziek. Maar ja, mijn vriend en zijn familie zijn allemaal muzikanten, dus dat moet goed zijn. Volgens ceremoniemeester kunnen we best een bus voorzien, omdat het nogal moeilijk is om van bij mijn ouders thuis te vertrekken anders. Weer 700 euro extra, enzovoort enzovoort.
Soms vraag ik me af, of het wel allemaal nodig is zo voor 1 dag. Maar ja, je hoopt het natuurlijk wel maar 1 keer in je leven mee te maken he!
Ik had eens graag geweten of ik alleen zo een slechte budgetteerder ben, of dat het normaal is.(prijzen zijn gewoon hoog voor trouwers vrees ik)
groetjes

sarah
17-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 506

valerie
7-6-2008
 Meld misbruik29-9-2007 11:14:55

Hey,

Ook wij zitten al ferm over ons budget. We hadden eerst als budget € 5000 voorzien, maar zitten nu aan bijna het dubbele. En wij zoeken dan nog echt naar goedkope zaken. Maar trouwen kost inderdaad heel veel geld. Er wordt van geprofiteerd, gewoon omdat het voor een huwelijk is, kost het veel meer. Maar niks aan te doen hé.

groetjes,

Valerie
7 juni 2008

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik29-9-2007 11:15:44

Wij hebben op voorhand ons budget opgesteld en dat verder per post gespecifieerd. Ik moet zeggen dat het tot nu toe vrij goed gaat. Er zijn posten waar we er onder zitten, maar ook posten waar we iets over zullen gaan. Normaal gezien zou het alles moeten compenseren en zullen we niet over ons budget gaan.

Die bus: waarom zijn de eigen auto's niet goed? En hoe gaat iedereen dan achteraf naar huis? Een alternatief: hoor eens bij De Lijn, daar verhuren ze hun bussen voor een huwelijk. Er staat dan van boven - op de plaats waar normaal gezien de bestemming staat- "HUWELIJKSBUS". Heb ik hier in West-Vlaanderen al een aantal keren gezien. De prijs hiervan zou goed meevallen zo'n €150. Het aantal inbegrepen km. ben ik wel niet van op de hoogte.

Wat die muziek betreft: kan je niet regelen dat je familieleden tesamen iets spelen?
Jij zal echt je budget moeten bepalen en dat doe je best door na te gaan welke dingen voor jullie belangrijk zijn en welke minder. Laat je niet door iedereen dingen aanpraten. De mensen bedoelen het zeker en vast goed, maar zij zullen het niet betalen. Dus zorg dat je geen (financiële) kater hebt na je feest!

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik29-9-2007 16:25:21

bij mijn ouders staat de zaterdagse markt dan voor de deur. Je kan dan niet parkeren daar.

De broers laten spelen is geen optie. Ze moeten altijd al op feestjes spelen en dat is niet leuk voor de vrouwen. Weet ik uit ervaring, want ik zit ook altijd alleen op feesten...

Ik ga zeker eens kijken voor die huwelijksbus. Wel een leuk idee!

Idd... de mensen gaan het verschil niet komen bijleggen!!

evelien

Meld misbruik29-9-2007 18:26:53

hallo,

wij gaan ook serieus over ons budget.

volgens ons berekeningen zouden we ons huwelijk planne voor 3000 euro. (wel gewoon dansfeest). nu zitten we al aan 5000 euro. (volledig dinner) en we hebben nog niet eens alles vastgelegd.

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik30-9-2007 8:54:42

Wij hadden geen budget vooropgesteld.
het enige wat we wilden is dat we de kostprijs van het avondfeest voor de helft zelf kunnen betalen en de andere helft van de cadeaus... dat gaat ons wel lukken.

waar ik wel over budget gegaan ben is mijn trouwkleed. ik ging eentje kopen van 500 euro maar het is uiteindelijk een geworden van 1075 euro. de rest zal waarschijnlijk redelijk meevallen.

wij hebben dus ook geen ceremoniemeester voor handen. ik ga mijn broer daartoe wel aanzetten. het vervoer voor ons (trouwers) is gratis. een vriend van ons heeft een beeldschone mercedes die we mogen gebruiken. de vriend van ons gaat dus ook onze chauffeur worden. de rest moet maar zijne auto goe wassen en een lintje aanhangen. bijna iedereen weet de locaties zijn, de gene die het niet weten, rijden maar achter eh.

je kan het budget goed in handen houden maar dat wil ook zeggen dat je niet alles kan doen wat je dikwijls wilt. enja, een bus is idd duur, want heb er ook voor gekeken.

groetjes
cindy
12.09.08
http://cindyenyoni.bruiloftsite.nl

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik30-9-2007 8:56:47

ohja, voor u een ideetje te geven van de kostprijs van ons feest achteraf.
ong 4000 euro dj inbegrepen. dit zal voor een 100 tal mensen zijn, een 15 tot 20 tal op de receptie en de rest om te eten en te feesten

groetjes

joachim

Meld misbruik3-10-2007 16:56:19

Beste,

Ook wij zijn over ons budget gegaan maar hebben dat ruim terug opgehaald door giften en cadeaus. Om maar een idee te geven:

drukwerk: 750 euro
mis: 250 euro
recepties & avondfeest: 8000 euro
ceremonie: 1250 euro
kledij: om en bij de 2250 euro
reis: 2500 euro
Het loopt snel op hoor maar wij haden echter geluk dat onze ouders elk hun genodigden en de families betaalden. Zo kan je nog gemakkelijk uit de kosten geraken. Maar "t is inderdad constant rekenen en tellen hé. GOOD LUCK

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...