Nu Online
Momenteel zijn er 66 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

gescheiden ouders

25-9-2007 12:18:17
Mijn ouders zijn gescheiden en spreken niet meer met elkaar. Mijn vader woont nu in Luxemburg en is hertrouwd en ik heb er nog maar heel weinig contact mee. Eigenlijk wil ik niet dat mijn vader mij weggeeft in de kerk en ik zou het mijn grootmoeder willen vragen. Kan dit volgens jullie? En hoe doen jullie het met het begroeten van de gasten en met de tafelindeling? Er is niemand anders van mijn vaderskant uitgenodigd dus ik kan ze niet ergens anders zetten, maar hoe moet ik dit nu aanpakken?
Bedankt,
Ann

Ann
27-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 272

Nathalie
8-8-2008
 Meld misbruik25-9-2007 12:27:43

Hey Ann,

Je hebt duidelijk geen gemakkelijke situatie. Ik heb een vriendin die trouwt in december die een gelijkaardig probleem heeft en ook vroeg wat ze juist moest doen.
Je bent best dat je zulke beslissingen met je hart neemt. Het is jouw feest hé.
Het weggeven in de kerk is overgewaaid van Amerika dus wie je weggeeft is totaal jouw keuze. Mensen die geen vader meer hebben nemen ook iemand anders hé. De begroeting van de gasten gebeurt bij ons op de receptie. Dan staan wij en onze beide ouders bij elkaar en de gasten komen dan toe en begroeten ons zo. De tafelindeling was bij ons ook niet echt gemakkelijk en ik ben er nog niet echt uit. Ik zet familie bij elkaar die overeenkomen en de rest zet ik aan een andere tafel, zelfs bij familie van mijn vriend. Het hangt ook of van welke tafels je juist hebt. Bij ons zijn het allemaal tafels van ongeveer 8 tot 12 personen.
Doe het hoe jij het wilt, het is jouw dag dus je hebt het recht om het volledig naar jouw zin te organiseren.

groetjes
Nathalie
080808

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik25-9-2007 13:33:58

Hier zijn beide ouders gescheiden maar gelukkig komen ze wel nog een beetje overeen. Wat betreft het weggeven...waarom stap je niet gewoon de kerk binnen met je kersverse echtgenoot? Zo hoeft niemand, ook je vader niet, zich achteruitgesteld te voelen.

Voor de tafelindeling hebben wij het simpel opgelost. Wij aan tafel met onze allerbeste vrienden, de ouders met hun nieuwe gezinnen en familie aan andere en aparte tafels.

Persoonlijk ben ik van het idee dat je je eigen problemen toch wel even aan de kant kan zetten voor de trouwdag van je kinderen! onze ouders kunnen het nog redelijk met elkaar vinden maar ik heb ook al benadrukt dat ik geen ruzie of scènes wil op ONZE bruiloft!

Daisy
18-7-2008
 Meld misbruik26-9-2007 10:47:32

hallo,

ik trouw op 18juli 2008 en zit zoal met hetzelfde probleem. Ik heb beslist om het gemeentehuis binnen te stappen met mijn vader en de kerk binnen te gaan met mijn stiefvader. Bij de tafelschikking zit mijn verloofde zijn familie tussen die van mijn vader en die van mijn moeder. Zo ver mogelijk dus. Voor na de openingdans, dans ik met de vader van mijn vriend, en hij met mijn moeder. Das ook het gemakkelijkste.
En voor de receptie, ja , dan moeten zij maar samen staan hé, en zelf volwassen genoeg zijn om op zo'n dag geen ruzie te maken!!!

Liesbet
18-5-2007
 Meld misbruik27-9-2007 8:21:45

Ik zou gewoon de kerk binnenstappen met mijn echtgenoot. Dat heb ik zelf ook zo gedaan. Mijn ouders zijn niet gescheiden (en die van mijn man ook niet), maar ik vond het leuker om samen de kerk binnen te gaan. Aan de arm van mijn vader vond ik een beetje "ouderwets".

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...