Nu Online
Momenteel zijn er 259 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwelijksaangifte eerder dan 6 maand !!!

24-9-2007 10:03:42
Hallo medebruidjes,

Wettelijk kan je maar eerst 6 maanden en 14 dagen vóór je trouwdatum een huwelijksaangifte doen.
Maar er zijn gemeentehuizen die dit niet zo nauw nemen, waarvan je gerust eerder deze aangifte mag doen.
Bij wie is dit allemaal gelukt? Mag ik dan vragen in welke gemeente/district jullie wonen?

Mijn gemeentehuis in Wilrijk doet moeilijk voor 1 week. Ik vertrek namelijk op reis (4 weken) en als wij pas nadien de aangifte kunnen doen, hebben wij geen uur voor op onze uitnodiging te zetten (worden gedrukt tijdens ons verlof). Of erger nog, lopen wij misschien de kans dat ze niemand er nog bij nemen die dag...
Ik ben écht down, wij trouwen op 7 juni 2008 !
Alvast bedankt !
x

Vi
7-6-2008
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 366

Solange
1-8-2008
 Meld misbruik24-9-2007 10:15:49

Hey,

In Boom gaat dat vroeger. Kan je in Wilrijk geen aanvraag doen via de website van de gemeente of telefonisch? Dan kan je het alsnog doen als je op vakantie bent?

Groeten,

Dany
24-5-2008
 Meld misbruik24-9-2007 10:20:53

Wij konden op het gemeentehuis een datum en uur reserveren... Ze gaan ons contacteren vanaf dat we de eigenlijke huwelijksaangifte konden doen. Zo zijn we toch zeker van datum en uur...

Natalie
29-12-2007
 Meld misbruik24-9-2007 10:59:27

Hi,

laat jij je uitnodigingen nu al drukken ? Ik denk dat je bij je drukker best wat uitstel vraagt.

karlijn

Meld misbruik24-9-2007 11:04:14

Hallo,

Ik sluit mij aan bij Nathalie: laat jij nu al de uitnodigingen drukken? Vanwaar die haast. Je uitnodigingen moet je maar versturen 6 weken voor trouwdatum!!!!

kim
17-5-2008
 Meld misbruik24-9-2007 11:34:23

Hey,

In Tienen kan de officiële aangifte ook pas een half jaar voor het huwelijk maar je kan wel al vroeger een datum en uur "reserveren".

annick
14-6-2008
 Meld misbruik24-9-2007 11:50:54

In Ravels is het ook 6 mdn op voorhand da je pas u aangifte kan doen. Maar de uitnodigingen worden bij ons pas vier madn op voorhand gedrukt.

Groetjes

Nathalie
14-3-2008
 Meld misbruik24-9-2007 12:29:55

In Sint-Genesius-Rode doen ze zelfs moeilijk als je meer dan 3 (DRIE!) maand vroeger een aangifte wil doen!

Vi
7-6-2008
 Meld misbruik24-9-2007 14:06:16

Hey dank je dames voor jullie reacties,
De reden waarom alles tijdens mijn verlof moet gebeuren is omdat ik tijdens mijn reis deze uitnodigingen laat drukken. Mijn districthuis stuurt me naar mijn geboorteland (Vietnam) om een uittreksel daar te halen. Ik weet het, het is te gek voor woorden én een serieuze gap uit ons huwelijksbudget (+/-4000€) maar er was geen andere uitweg, Tony en ik hebben ALLES geprobeerd. Ik beheers die taal niet en voel me ook niet gebonden tot dat land.

Ik begrijp dat ze schijnhuwelijken willen vermijden maar wij kennen elkaar intussen 11 jaar! Feestzaal, DJ, kerk, zanger, fotograaf, videograaf, ... staan al vast. Dus om kosten te besparen laat ik o.a. mijn uitnodigingen ginds drukken (zou goedkoper zijn).

Maar iemand van het kabinet (district Wilrijk) vroeg me dit even neer te pennen.
En als ik wist welke regio's dit niet zo nauw nemen mocht ik dat er ook bij noteren, dat zou een voordeel kunnen betekenen zodat ze voor ons een uitzondering kunnen doen. Het gaat om 1 week !

Ik hoop het echt! Dan zou ik ten volle kunnen genieten van mijn voorbereidingen...
x

Laurence
2-5-2008
 Meld misbruik24-9-2007 14:49:50

In Gent kun je een jaar voor de trouwdatum al een dag en tijdstip reserveren. Wij hebben dat vorige week per email gedaan en we werden dit weekend gebeld door een uiterst vriendelijke dame van de burgerlijke stand die onze keuze bevestigde.

Veel succes met de aangifte.

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik24-9-2007 14:55:13

In Aalst kan je een jaar op voorhand je datum (en uur) 'reserveren'. de aangifte zelf kan je maar vanaf 6 maand voor je trouw doen. (maar één keer gereserveerd, blijft gereserveerd, ook al wacht je tot een maand voor je trouw voor de aangifte)

Elke

Caroline
31-5-2008
 Meld misbruik24-9-2007 20:25:01

Hey Vi,

Wat een toeval dat we mekaar op deze site tegenkomen!
Ik heb vroeger bij Van in de klas gezeten in het middelbaar.
Wij trouwen op 31/05/2008 in Edegem.
Bij ons kan je ook maar pas ten vroegste 6 maand op voorhand reserveren.
Doe Van de groetjes hé !!

Caroline

Inge
27-9-2008
 Meld misbruik24-9-2007 20:26:19

In Brugge kan dat 6 maand op voorhand, niet vroeger.

Nele
24-5-2008
 Meld misbruik24-9-2007 21:11:24

Wij trouwen in Herzele en daar heb ik direkt (een jaar op voorhand) de datum en uur vastgeld. Het officiele gaan we een paar maand ervoor doen. Groetjes

Sheron
2-2-2008
 Meld misbruik24-9-2007 21:38:54

Hey Vi,

Ik ben in Iran geboren, maar ik woon hier al 23 jaar (en ik ben belg) en tegen mij zeiden ze ook dat ik naar Iran moest om een uitreksel te gaan halen van mijn geboorteakte. En na wat uitpluizen heb ik voor een akte van bekenheid gekozen (hiervoor moet je 2 getuigen van je land van geboorte vinden die ouder zijn dan je). Ik ben daar in mei achtergegaan en in september was alles is orde (normaal gaat dat rapper als er geen vakantie tussen valt zoals bij mij)...
Je moet wel nog een advocaat betalen en daar ben je wel zo'n 350 euro aan kwijt (ze vertelde me dat ze dit ook voor personen had gedaan die hun geboorteakte hadden verloren met de tsunami).
Als je vragen zou hebben, mag je me gerust mailen: sheronneke@hotmail.com

Groetjes,
Sheron
2-2-2008

L
26-6-2009
 Meld misbruik25-9-2007 14:27:18

ik heb net bij de gemeente onze datum en uur vastgelegd, voor 2009 al!! dus zelf dat is geen probleem hier!

Vi
7-6-2008
 Meld misbruik25-9-2007 19:39:28

Lieve mede-bruidjes,

Vandaag het verlossende telefoontje! District Wilrijk doet een uitzondering, een schriftelijke goedkeuring van Patrick Janssens (jaja) wacht ons aan de infobalie.
Een grote merci aan Elke (jouw tip heeft de doorslag gegeven) en uiteraard ook dank aan alle andere bruidjes in spe voor jullie steun en talrijke reacties.
Dit bewijst nogmaals het nut van deze forum !
Een oprechte dankjewel aan jullie allen x

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...