TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Lies
25-9-2007
|
20-9-2007 22:55:01
hallo, wij hebben op onze uitnodiging 'comfortabel chique' staan, zodat er inderdaad geen mensen in jeans in t-shirt komen, maar dat iedereen zich gewoon wat opkleedt, zonder dat een das of cocktailjurk verplicht is.
|
|
Valeska
15-12-2007
|
21-9-2007 7:17:40
Hallo,
<Ons huwelijksfeest ligt volledig in een thema (The Godhather, de mafiia), vandaar dat er bij ons wel "italian 50's gala style" op staat. ben reuze benieuwd hoe dit gaat aflopen...;-)
PS we hebben wel al veel positieve reacties ontvangen, ook minder maar daar storen we ons niet aan!
Grz,
|
|
sarah
17-5-2008
|
21-9-2007 7:17:55
dat staat inderdaad mooi.. ik had zelf al gedacht aan casual chique
|
|
L
26-6-2009
|
21-9-2007 8:16:19
k zou dat ook wel wat willen specifieren, dat ze geen zotte kosten moeten doen, maar ook niet gewoon in jeans en tshirt komen! is niet simpel he!!! kunt ge natuurlijk ook gewoon zeggen aan de vrienden als ze t vragen maar ja, zolang het niet op de uitnodiging staat... en dan nog kunnen er sommige zich er niet aan houden!
|
|
K
7-7-2007
|
21-9-2007 9:38:51
Wij hadden gezegd 'dress to impress (stadskledij). Helaas nog steeds heel veel jeansbroeken gezien, en kniebroeken bij de vrouwen, vreselijk... Maar de dag zelf let je er gelukkig amper op, je hebt dan toch andere dingen te doen :-)
|
|
Ilse
17-5-2008
|
21-9-2007 10:17:57
Ook bij ons zal er een dresscode vermeld worden. Vooral ikzelf hecht daar veel belang aan, mijn verloofde vreest dat sommige mensen zich hierdoor op hun tenen gaan getrapt voelen... Waarschijnlijk komt er bij ons te staan "avondkledij" en tussen haakjes "geen jeans", ik wil dit echt specifiek vermelden, want ik weet dat ik mij anders ga doodergeren. Het is helemaal niet mijn bedoeling om mensen op kosten te jagen,en ze moeten ook helemaal niet lange in galajurken of smoking komen, maar ik wil toch dat ze een beetje moeite doen... In elke geval heb ik zelf op andere trouwfeesten ook al gemerkt dat er steeds mensen zijn die de dresscode toch negeren. Het is uiteindelijk jou feest dus ik vind wel dat je dat mag vragen!
groetjes
Ilse 17 mei 2008
|
|
Els
27-9-2008
|
21-9-2007 10:23:45
Hallo, bij ons zal er black tie op komen te staan. Dat is eigenlijk de officiële benaming van avondkledij. Wat je er ook op kan zetten is coctailkledij. Ik moet zeggen dat bij alle huwelijken die ik al heb gehad, bijna iedereen zich aan de dresscode houdt. Hangt er ook van af waar je je huwelijk doet, denk ik. Groetjes Els
|
|
Evelien
30-8-2008
|
21-9-2007 11:08:15
Wij vinden dat iedereen maar moet komen in datgene waar hij/zij zich best in voelt. Ik hoop natuurlijk wel dat er niemand als een sloddervos bijloopt, maar als dat nu echt een donkere, nieuwe jeansbroek is en een fatsoenlijk model met een hemdje daarop dan ga ik daar niet van wakker liggen. Iedereen doet daar uiteraard mee wat hij/zij wil, maar 't belangrijkste is dat je die dag moet genieten, erger je niet aan de kleine dingen en aan de details!
|
|
Olivia
4-5-2007
|
21-9-2007 11:14:46
Hallo, Het is vrij normaal dat het je bezighoudt hoe de genodigden op jullie feest verschijnen... maar zoals hieronder ook vermeld kan ik ook alleen maar stellen dat een mooie jeans even chique kan staan! Wij hebben er ook iedereen vrij in gelaten, en hebben ons zeker niet moeten ergeren! Het tegendeel heb ik al weg eens meegemaakt, dat het vrij moeilijk werd om bruid en bruidegom te onderscheiden van de genodigden.... En zei Clouseau niet: 't zit van binnen ?! Je zal vast merken dat iedereen netjes voor de dag komt!
|
|
Ibe
22-5-2010
|
21-9-2007 14:48:19
Wel, mijn aanstaande en ik hebben hier ook al enkele discussies over gevoerd. Ik vind het belangrijk dat mensen iets dragen waar ze zich goed in voelen maar dat ze toch een beetje een moeite doen om zich mooi te kleden. Voor mijn ventje komen ze voor zijn part in jeans en Tshirt grrrrr. We zijn de laatste maanden naar 4 trouwfeesten geweest, behalve bij eentje stond er een dresscode op...dat was casual in Black & White. Dat was dan ook het enige feest waar iedereen eigenlijk gekleed was zoals het hoorde! Op de andere feesten stond geen dresscode op de uitnodiging. Voor mezelf vind ik het normaal dat ik kom opdagen in iets stijlvol maar toch niet overdreven chique, dus telkens een mooie feestelijke jurk (tot onder de knie), mijn vriend telkens in kostuum...wij waren telkens bijna de enigen die echt 'opgekleed' waren! Ik heb mij daar echt zitten ergeren! Sommigen kwamen precies recht uit hun zetel of uit hunnen hof! Sommige outfits zou ik nog niet dragen om te gaan werken laat staan om naar builoft te gaan! En ik spreek dan niet van een mooie jeans met blousje (kan gekleed zijn maar persoonlijk vind ik dit niet echt kunnen voor een feest...als vrouw dan, mannen is nog Ok een mooie jeans met een hemd erbij) Ik heb er daar gezien met een versleten jeans, afgewassen Tshirts en vuile sportschoenen, of een broek met lage taille en dan een kort topje....Ik hoop echt dat er niemand zo komt opdagen bij ons!
Ik wi ook niemand extra op kosten jagen maar iedereen heeft toch wel iets in de kleerkast hangen dat kan dienen als feestoutfit? Aanvankelijk dachten wij op onze uitnodigingen te zetten: glamourous in Black & White....maar omdat mijn mama al een outfit gekozen heeft in een totaal andere kleur kan dat nu niet meer. Ik had dan gedacht aan dresscode: stylish, glamourous & stylish,die dress to impress en casual chique vind ik ook wel leuk! Nu alleen nog mijn ventje zien te overtuigen om dit erop te zetten!
|
|
Marie
13-6-2009
|
21-9-2007 15:08:48
Hoi,
wij gaan wss 'stadskledij' vermelden.
Els en Ilse, als je 'avondkledij' of 'black tie' vermeldt verwacht je eigenlijk dat de heren in smoking komen en de vrouwen in avondjurk. Ik weet niet of dit is wat jullie bedoelen. Wat Ilse beschrijft is eigenlijk 'stadskledij': de mannen in (donker) kostuum, de vrouwen keurig (mantelpakje, (geen lang) kleedje, ...)
Groetjes!
|
|
sarah
17-5-2008
|
21-9-2007 19:15:23
ik had ergens gelezen 'new york chique' klinkt ook mooi. Maar dat wil dan zeggen.. dure designerkledij.. dat kan je niet echt maken denk ik! Ik snap wel dat een gewone jeans wel mooi kan zijn. Maar zoals ibe zei, sommige mensen komen precies recht uit hun hof of uit hun zetel.
|
|
Patricia
15-12-2007
|
21-9-2007 21:53:07
Hey,
op onze uitnodiging staat avondkledij.. uitleg als ze vragen: mannen smoking of kostuum, vrouwen in het lang of toch minstens tot onder de knie of geklede broek... Ik ben ook al op feesten geweest waar mensen geen moeite deden daarom zet ik het erop en ik vind na al de moeite dat wij erin steken om er een prachtig feest van te maken voor iedereen, kunnen de gasten toch ook de moeite doen om goed gekleed te komen. en ja sommigen vinden het erg dat we het vragen -> pech.. en zeggen dat ik het niet zou merken, dan ken je me niet...
gr Patricia
|
|
Patricia
17-2-2007
|
22-9-2007 9:36:32
Wij hadden niks vermeld en ben daar heel blij om. Er waren er die inn een gewone jeans met T shirt kwamen, maar mij maakt dat niks uit. Misschien hangt het af van de streek waarvan je bent? Wij zijn gewoon van de boerenbuiten,misschien dat we er daarom niet zoveel belang aan hechten. Voor mijn part kwamen ze in hun jogging of zwembroek, zolang ze zich maar amuseren. Zelfs de suite hebben we hun zin laten doen. Ik denk dat al die modeshow niet het belangrijkste van de dag is.
|
|
Bianca
8-8-2008
|
23-9-2007 10:54:06
Ik ben daar niet moeilijk in... Iedereen moet komen zoals ze zich goed voelen, anders zitten ze daat tegen hun zin met keding die ze mss niet graag dragen. Mijn getuige draagt altijd zwarte kleding, en ze heeft aan mij gevraagd of ik er problemen mee heb dat ze dat die dag ook doet, maar zij moet zich op haar gemak voelen, en als dat in het zwart is, dan is dat zo. En mijn ma maar zagen dat ze een kleurtje moet dragen... Ik doe ook geen kleed aan waar ik me niet goed in voel, waarom dan de gasten wel?!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|