Terug naar overzicht
Dag Amber,Wij zitten ook in deze situatie. Wij wilden graag trouwen op een zaterdag maar nu blijkt dat in onze gemeente je enkel op vrijdag voor de wet kan trouwen. Omdat wij veel vrienden hebben die in een ploegensysteem werken en dus op vrijdag moelijk naar het feest kunnen komen trouwen wij op zaterdag voor de kerk en is ons feest ook zaterdag. Ik wilde ook liever alles op zaterdag, maar dat dit niet lukt ligt dus enkel aan de gemeente. Verschilt wel van gemeente tot gemeente hoor. Er zijn wel gemeentes waar er op zaterdag kan getrouwd worden.Groetjes,Wendy
Dag Amber,Wij trouwen ook de vrijdag voor de wet en de zaterdag dan voor de kerk en ons feest.Wij doen het zo omdat je bij ons enkel de zaterdagmorgen voor de wet kan trouwen en we willen niet dat de familie heel de dag moet wachten (tussen wet en kerk - tussen kerk en feest - ...) We vonden dat het anders een heel lange dag ging worden en mijn familie woont ook redelijk ver ...Vooral praktische redenen dus.Eerst vond ik het ook raar hoor maar nu vind ik dat we voor alles meer tijd gaan hebben en meer gaan kunnen genieten. De vrijdag enkel met de dichte familie en dan de zaterdag het grote feest.Groetjes Kelly
Hey Amber,Inderdaad doen de meesten dat op dezelfde dag. Wij zullen echter ook om praktische redenen( te ingewikkeld om hier helemaal uit te leggen)op een andere dag voor de wet dan voor de kerk trouwen.Denk dat het niet echt iets "moderns" is, mijn grootouders zijn 47 jaar geleden ook op een vrijdag voor de wet getrouwd en op zaterdag voor de kerk...De dag dat we voor de kerk trouwen zien wij als onze echte trouw, dan heeft ook het feest plaats. Toch heeft het enkele nadelen: fotograaf die iets extra aanrekent, een zus die extra verlof moet aanvragen, ... Maar op beide dagen gaan we volop kunnen genieten, want we zullen tijd genoeg hebben zonder ons heel de dag te moesten haasten van ene ceremonie naar andere en van fotosessie naar receptie...groetjes,Ilse17 mei 2008
Wij hebben heel bewust gekozen om de wet en de kerk+feest op een verschillende dag te doen. Zo is de dag van de kerk, fotograaf en feest veel minder druk. Dat is sowieso een stressdag en dat wouden we dat toch zoveel mogelijk verlichten. Wij trouwen de week ervoor op vrijdagnamiddag. Op vrijdag omdat de familie dan een extra dag verlof krijgen op het werk. Na de trouw voor de wet gaan we gewoon aperitieven en gaan eten met de dichte familie en de getuigen. Ik doe die dag ook mijn trouwkleed ook niet aan, dat hou ik voor de kerk. Ik zal me voor de wet gewoon een mooi zomerkleedje kopen, denk ik.