Nu Online
Momenteel zijn er 229 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dringend raad nodig !!!

  19-9-2007 15:54:13
Hey iedereen,

Ik zit met een enorm dilemma en weet niet meer wat gedaan. Laat me even de situatie schetsen: mijn nichtje met wie ik een heel goede vriendschapsband heb is volop bezig met de voorbereidingen van haar huwelijk. Ik ken haar verloofde uiteraard ook en kon altijd goed met hem opschieten. Nu ben ik recentelijk te weten gekomen dat hij nogal eens durft uit de biecht te klappen over hun euh...priveleven als je begrijpt wat ik bedoel. Daarbij zou hij nogal eens grof en beledigend durven verwijzen naar haar. Zoals je wel kan denken ben ik hierdoor enorm geschokt aangezien hij dus wel op het punt staat met haar te trouwen. Ik pieker me gek wat ik nu juist zou moeten doen maar ik raak er maar niet uit. Persoonlijk durf ik haar eigenlijk niet te vertellen wat hij juist allemaal over haar heeft gezegd want het is wel heel erg kwetsend. Maar anderzijds als ik niks zeg dan weet ze ook niet wat hij achter haar rug verteld en hoe hij echt over haar lijkt te denken. Voor jullie mij de vraag stellen: de getuigenissen komen uit zeer betrouwbare bronnen, van mensen die er absoluut geen baat bij hebben om dit koppel uit elkaar te halen. Niemand durft het echter tegen mijn nicht vertellen uit angst dat ze dan volledig in de put raakt of zichzelf iets zou aandoen. Iedereen verwacht nu van mij dat ik iets doe omdat ze met mij de beste band heeft maar geef toe dat het geen aantrekkelijk vooruitzicht is om degene te moeten zijn die zoiets meld. Dat ze me niet zou geloven daar heb ik geen twijfels over, er zijn immers genoeg getuigen. Het breekt gewoon mijn hart dat ik weet dat ik degene zal zijn die haar hart zal breken. (Nou ja, eigenlijk is hij daar verantwoordelijk voor maar toch zou ik me schuldig voelen) Anderzijds is haar laten trouwen met zo iemand ook geen oplossing. Ze verdient zoveel beter! Heeft er iemand raad voor mij? Wat zouden jullie zelf doen? En moesten jullie in de schoenen van mijn nicht staan zouden jullie het dan willen weten? Of zouden jullie het niet willen geloven? Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,

Faith

Faith
14-7-2009
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 970


Debbie
27-6-2008
 Meld misbruik19-9-2007 16:39:06

Hoi Faith,

Geen makkelijke situatie hè!

Heb je al eens overwogen om eerst de aanstaande er eens over aan te spreken?
Kijk mss eens wat zijn reactie is, en baseer je beslissing daarop...

Moest ik je nicht zijn, ik zou het wel willen weten. Of ik het zou willen geloven, da's een andere vraag vrees ik.

Moest je nog wat van je hart willen:
debbievandenlangenbergh@telenet.be

Groetjes en veel succes!



Lien
14-6-2008
 Meld misbruik19-9-2007 17:21:44

Is een moeilijke situatie, maar als aanstaande bruid zou ik dit liever voor de trouw weten dan erna. Ooit komt dit toch uit. Er zijn al echtscheidingen genoeg denk ik ... Als ze dit nu weet, kan ze nog altijd een eigen keuze maken en eventueel iets anders van haar leven maken.
Veel succes en moed!!!



Inge
5-7-2008
 Meld misbruik19-9-2007 18:45:56

Hoi Faith,

Inderdaad niet leuk. Ik zou het ook eerst via de bruidegom in spé proberen. Eens horen wat hij erover zegt, of het gewone "stoere klap" was (wat uiteraard ook niet goed te praten is) of dat het echt een gebrek aan respect en liefde is. En hem met lichte drang vragen om er zelf met je nicht over te spreken. Want het is zeker niet gemakkelijk voor jou om het haar te zeggen als je weet dat het haar hart zal breken. In ieder geval veel succes...

Inge



Olivia
4-5-2007
 Meld misbruik19-9-2007 19:30:58

Hallo,
Het is inderdaad helemaal geen plezierige en nog minder een gemakkelijke zaak... Maar één ding is zeker,ik vind wel dat zij recht heeft om het te weten....hoe moeilijk ook! Er zijn inderdaad zoveel relaties die op leugens of vernedering blijven varen, maar vroeg of laat zinkt het bootje dan toch. Laat ons dan hier ook weer maar stellen: eerlijk duurt het langst! Ik wens je heel veel moed.



Tania
3-5-2008
 Meld misbruik19-9-2007 19:45:46

Het is moeilijk je in zoiets raad te geven he... Het enige wat ik kan zeggen, is dat moest ik je nicht zijn, ik het wel zou willen weten. Hoe pijnlijk ook, beter nu dan na het huwelijk denk ik dan...

Succes en veel moed, wat je ook beslist.

Tania



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik20-9-2007 8:29:21

pffffff... moeilijke zaak. Ik zeg altijd als ik weet dat vb de man van mijn beste vriendin vreemd gaat ik het dan wel zou zeggen. Als de man van een gewone bekende vreemd gaat, dan zou ik het niet zeggen. Mijn beste vriendin zou dat ook bij mij doen.
Als ik dus een HELE GOEDE band met iemand heb, zou ik het wel zeggen.. in elk ander geval niet. Je moet wel op voorhand goed beseffen wat je hiermee veroorzaakt. Ze is nu in euforie haar huwelijk aan het plannen en je gaat misschien alles verprutsen. 9/10 blijft ze toch bij hem. Want het moet toch wel al heel erg zijn vooraleer je daarom je huwelijk afblaast.
Hopelijk voor jou, zit je nichtje ook niet op dit forum...
succes!



L
26-6-2009
 Meld misbruik20-9-2007 9:02:04

Heel moeilijke situatie!
K zou ook proberen via de man in spé, als je daar een goede band mee hebt tenminste! Maar dat is niet makkelijk om dat aan te pakken! Eerst horen in welke gesprekken die oneerbiedige woorden zijn gebruikt, en dan er verder over beslissen wat je doet! maar makkelijk is anders! K zou t ook wel willen weten, als mijn aanstaande zo onrespectvol is over mij tegen anderen!



Nele
20-9-2008
 Meld misbruik20-9-2007 10:37:03

Ik zou hier inderdaad heel erg mee oppassen. Confronteer toch eerst haar verloofde hier eens mee. Sommige mannen denken met een paar glazen op dat ze het 'respect' van hun vrienden kunnen winnen door neerbuigend te doen over hun vriendin. Misschien beseft hij zelf niet eens hoe erg het is wat hij zegt en heeft hij het gewoon nodig dat jij hem eens goed op zijn plaats zet?

Success ermee.



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik21-9-2007 13:11:31

Hey,

zoals de andere bruidjes hier vertellen, zou ik het zeker willen weten, maar ook ik denk dat het een heel hekele situatie kan zijn... Je moet echt 100% zeker zijn van je zaak en ik zou eerst eens met hem praten. Natuurlijk hangt het er vanaf welke band je met hem hebt. Maar stel je voor dat het na hun trouwdag uitkomt en je nichtje krijgt te horen dat jij ervan wist. Zou dat niet veel pijnlijker zijn? Dan moet ze er ook door, maar heeft ze geen keuze gekregen.

Laat je ons weten hoe het verder loopt?

Groetjes,
Lieve



Marie
5-10-2008
 Meld misbruik21-9-2007 17:47:03

Ik ga even tegen de stroom in: ik zou het NIET zeggen, om de reden dat ik me niet zou moeien in de relatie tussen de twee. Misschien zit het wel wat scheef tussen hen op dat vlak en weet zij dat ook, maar vertelt zij dat aan niemand.En misschien is het idd allemaal niet zo zwaarwichtig als het lijkt...En dan kom jij af met een verhaal over haar verloofde, riskeert dat jij nog de boter op gegeten hebt en creeër je een misschien onnodige ruzie tussen die twee. Het zou anders zijn mocht hij haar bedrogen hebben, maar dat is het niet, ik zou dus geen potten gaan breken.Ze kent haar verloofde wellicht wel goed genoeg en zal wel weten waar ze aan begint. Plus, misschien is het idd grof van hem en zal het ruzie ontketenen maar dat betekent nog niet dat ze niet kunnen trouwen he! Ik vind het allesinds geen reden om meteen een trouw af te blazen, dus levensbelangrijk om het aan dat meisje te zeggen voor haar trouw, met het idee dat ze die trouw nog kan afzeggen, vind ik het niet. Integendeel. Ik zou me niet in dat wespennesr nestelen, echt niet!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...