Nu Online
Momenteel zijn er 106 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Receptie: ja of nee? Startuur?

  19-9-2007 11:49:22
Ik (we) zit(ten) met een dilemma...

Ik heb altijd zitten zeggen dat ik geen receptie wou voor allemaal mensen die ik toch niet ken, maar we denken dat er mensen zullen aanwezig zijn in de kerk (wegens jeugdbeweging, buren, ...) die we misschien toch voor 'iets' willen vragen maar niet voor het gehele avondfeest. We zitten ook nog met een 'gat' in onze dagindeling (tussen misviering en avondfeest), dus misschien zou toch een receptie geven wel een ideale oplossing zijn. (Eerst hadden we gedacht aan een ijskar aan de kerk te laten komen ofzo, maar wat doe je dan bij slecht weer?)

Nu vroeg ik me af ofdat het gedaan wordt dat de receptie voor iedereen is, dus zowel receptiegenodigden als avondgenodigden, en dat de receptiegenodigden na de receptie naar huis vertrekken en de avondgenodigden aan tafel gaan? Of is dit eerder raar? (Ik wil namelijk geen uren aan een stuk receptie hebben, eerst voor receptiegenodigden, daarna voor avondgenodigden)

En om hoe laat begin je dan aan die receptie?

Is er hier iemand die dit al zelf gedaan of meegemaakt heeft?

Alvast bedankt! Ook andere tips zijn welkom...
Griet


Griet

Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 906


dorien

 Meld misbruik19-9-2007 11:57:25

Wij organiseren onze receptie van half 5 tot zes, en om 7 u. ons avondfeest, dat je ertussen nog héél even tijd hebt om op te frissen enzo. (sommige mensen blijven ook eventjes hangen, sommige komen vroeger).

Enkel de mensen van de suite (groot-ouders en getuigen) komen én naar receptie én avondfeest.

De mensen van de feestzaal gaan vanaf 18u geen drank meer aanbieden en om half zeven ten laatste de mensen heel vriendelijk en subtiel vragen om toch maar te vertrekken.

Ik vond receptie vooral handig voor eerder kennissen, mensen die we wel kennen maar niet zo fantastisch, buren (zo'n goede band hebben we niet),...

Succes ermee!



L
26-6-2009
 Meld misbruik19-9-2007 12:05:32

hier gingen we normaal twee recepties doen, eentje voor de mensen zoals inderdaad kennissen en werk enz en dan eentje voor de avondgenodigden!
maar waarschijnlijk (voorstel van de feestzaal zelf) gaan we beiden in elkaar laten lopen (zo heb je wel één receptie - anders waren we bezig van 1630 - 1930 met receptie en dat is lang he)



K
7-7-2007
 Meld misbruik19-9-2007 12:51:09

Wij wilden eerst geen receptie omdat we zelf alle recepties die we al bezocht hebben, supersaai vinden. Maar het is een leuke oplossing voor vrienden van de ouders, buren, kennissen etc.
We hebben dan de twee recepties in elkaar laten overlopen, de eerste van 18u tot 19u30 en de tweede van 18u30 tot 20u. Voor de eerste receptie had de zaal ons aangeraden zowel het aanvangs- als het einduur erop te zetten, en die mensen zijn dan ook allemaal spontaan en op tijd weer vertrokken.

Uiteindelijk was het allemaal best wel gezellig, en doordat de recepties samenvielen, was er nog wel veel volk, want op zich hadden we voor die eerste receptie maar 20 genodigden.



Kirsten
9-6-2007
 Meld misbruik19-9-2007 13:09:52

Hoi,

Wij hebben eigenlijk eerst na de mis een receptie bij ons thuis gegeven. Voor de suite, maar ook voor de buren en wat vrienden die te ver woonden om na de mis nog naar huis te gaan. Daarna zijn we naar de feestzaal vertrokken en daar begon dan de receptie voor de genodigden van het avondfeest.

Groetjes,
Kirsten
09/06/2007
www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl



Kristel

 Meld misbruik19-9-2007 14:07:10

Hoi griet,

Wij hadden ook 1 receptie gegeven voor iedereen. Op de kaartjes voor de receptie stond "uitgenodigd voor receptie van 16 tot 18 u" en voor diegene die ook uitgenodigd waren op het avondfeest stond "uitgenodigd voor receptie, dinner en avondfeest vanaf 16u". Zo was het duidelijk dat de receptie gedaan was om 18u. Er zijn er altijd wel een paar die blijven plakken maar het heeft helemaal niet voor problemen gezorgd. En eens iedereen aan tafel begint te gaan hebben ze het wel door.

Groetjes
Kristel



Griet

 Meld misbruik19-9-2007 14:10:50

Dag Kristel,

Is 18u dan niet te vroeg om aan tafel te gaan? Daar heb ik een beetje schrik voor.

Allemaal al bedankt voor de reacties!



Marie
5-10-2008
 Meld misbruik19-9-2007 14:31:43

In een zaal waar we zijn gaan kijken, zeiden ze dat het tegenwoordig mode was om slechts één receptie te geven. Nadeel vind ik wel: als je iedereen voor een receptie van 2 uur moet vragen ben je veel geld kwijt -terwijl anders de mensen van je avondfeest een kleinere en goedkopere receptie krijgen.



Kristel

 Meld misbruik19-9-2007 17:25:48

Griet,

Wij zijn pas aan tafel gegaan rond 19u (zelfs wat later denk ik). Eer dat iedereen van de receptie weg is het al snel 18u30 en dat uurtje tussen 18 en 19u is voorbij gevlogen. Echt!
Ook eer dat iedereen z'n plaats gevonden heeft en neerzit is het al 19u30 eer je met het voorgerecht begint.

Ik zou me daar geen zorgen overmaken. Je moet de planning niet te strikt maken anders ben denk ik dat je van het ene naar het andere loopt zonder er van te genieten en wat met de mensen te kunnen praten.
En het geeft diegen die blijven voor het eten ook wat tijd om zich op te frissen of snel de kinderen naar de babysit te brengen of te laten ophalen enzo.

Groetjes
Kristel



Tania
3-5-2008
 Meld misbruik19-9-2007 19:49:20

Hey,

Wij gaan ook één receptie doen, voor iedereen (ong 130 personen), waarvan er dan ong de helft vertrekken na de receptie, en de helft blijven voor het diner en avondfeest.

We zijn zelf al naar twee trouwfeesten geweest waar dit zo was, en dat was zeker niet storend. Uiteindelijk weten de mensen die naar de receptie komen ook op voorhand dat het enkel de receptie wordt. Telkens werden de namen van de gasten afgeroepen voor het aan tafel gaan, en zakten de receptiegasten stilletjesaan af. Ik heb daar niemand opmerkingen over horen maken ook niet. Wij zouden de receptie starten om 16u30 voor anderhalf uur. Rond 18u worden dan de namen afgeroepen en wordt er aan tafel gegaan.

Veel succes nog,

Tania



nele
4-4-2008
 Meld misbruik20-9-2007 10:04:14

ook wij geven maar één receptie.
onze viering is in de feestgelegenheid zelf om 17u.
de receptie begint dat om 18u30 tot 20u.
de receptie-gasten zijn dus uitgenodigd vanaf 17u tot 20u. het is voor velen vrij ver rijden, dus we moeten zorgen dat het de moeite is om te komen.
om 20u stoppen ze met drank schenken om dan tegen 20u30 aan tafel te gaan.
persoonlijk vind ik 2u receptie echt te lang, vooral omdat bij ons de meesten er al van de viering zullen zijn en zo'n receptie toch sowieso al uitloopt.
ik denk dat mensen het tegenwoordig niet meer erg vinden om gewoon na de receptie te verdwijnen, terwijl anderen blijven. ik heb hier alleszins geen probleem mee.
alvast heel veel succes bij de voorbereidingen!
groeten,
nele



Stefanie
7-3-2008
 Meld misbruik20-9-2007 11:11:24

Wij geven geen receptie. Wij trouwen om 1 u in het gemeentehuis en om kwart na2, half drie in de kerk. ons feest begint pas om 20 u, anders moesten we per gast nog 2 euro bij betalen. de mensen die uitgenodigd zijn kunnen allemaal terug naar huis, ze wonen niet zo ver.
de reden waarom wij geen receptie geven is omdat we een klein budget hebben en op een aantal dingen moeten besparen. dus voor ons was de knoop vlug doorgehakt.
wij geven wel, als de genodigden naar de feestzaal komen, een kleine receptie die drie kwartiertjes duurt.

groetjes!



Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik20-9-2007 22:01:54

hoi
ik ging ook eerst geen receptie geven op voorhand. blijkt dat we bij nader inzicht toch meer mensen kennen of we dachten en financieel zal het ook iets lichter worden als we een aantal enkel voor receptie uitnodigen. ik zweerde het idee ook af in het begin maar na een kostentelling, ben ik van idee veranderd.

wij zaten trouwens ook met een gat van bijna 2 uur tussen wet en begin van avondreceptie... dus blijkt op dat vlak ook ideaal te zijn.

groetjes
cindy 12.09.08
http://cindyenyoni.bruiloftsite.nl


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...