Nu Online
Momenteel zijn er 105 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Geen zin meer om te trouwen!! - (schoon)oudersperikelen

  18-9-2007 11:40:16
Dag medebruidjes,

ik zit met een groot probleem...

Mijn schoonouders zien ons huwelijk niet zitten, omdat we niet voor de kerk trouwen. Mijn vriend is katholiek opgevoed, ik niet. Hij heeft zelf gezegd dat hij niet voor de kerk wil trouwen, maar zijn ouders vinden dat dat dan niet echt is.
Toen we hen vroegen wie zij graag op het feest zouden hebben reageerden ze "we weten niet of er wel iemand moet komen, want het is niet voor de kerk". Goed, voor ons geen probleem, dat zijn minder kosten.

Ons avondfeest is gewoon een dansfeest met heel de avond verschillende hapjes en om 24u ongeveer ook een puntzakje frietjes. Gisteren belden ze om te vragen of het feest dan niet wat "armzalig" is en of de ouderen (rond de 60j) zich wel zouden amuseren. Ze moesten toch eens nadenken of ze bepaalde mensen wel zouden vragen op het dansfeest.

Elke keer als er met de ouders van mijn vriend over ons trouwfeest wordt gesproken, voelen we ons slecht. Dat begint ook te wegen op onze relatie en we hebben er allebei genoeg van. Nu denken we er zelfs aan om gewoon onder ons twee met twee getuigen te trouwen zonder er iets van te zeggen. Enkel achteraf melden dat we getrouwd zijn.

Ik heb echt geen zin meer om nog 11 maanden voorbereidingen te doen en telkens weer al dat gedoe er rond te hebben. Gelukkig hebben we nog niets moeten betalen, dus we kunnen alles nog afzeggen.

Wat denken jullie? Trouwfeest toch laten doorgaan of eerder onder ons 2 trouwen?

Bedankt voor jullie mening!

Sofie

Sofie
16-8-2008
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 942


Liesje
15-2-2008
 Meld misbruik18-9-2007 11:55:55

Mijn geval is niet helemaal hetzelfde, maar bon...
Toen we beslisten van te trouwen was mijn schoonmoeder een beetje viesgezind omdat mijn ouders minder geld gaven voor het feest dan zij, terwijl er eigenlijk meer familie van mij zal zijn dan van mijn vriend...
Er waren ook wat strubbelingen en dan heeft mijn vriend voor eens en voor altijd tegen haar gezegd: "Ik ben het beu en ik wil daar niets meer van horen! Als het zo is, dan trouwen we zonder feest, met getuigen alleen."
Mijn ouders geven minder omdat ze ook drie kinderen hebben en al kleinkinderen. Mijn schoonmama is maar alleen maar heeft ook maar één kind he...
We hebben er ook aan gedacht van gewoon stiekem met enkel maar de getuigen te trouwen, maar dat leek ons dan toch wel een beetje te extreem!

Onthou gewoon dat het JULLIE feest is!
Jullie trouwen, ZIJ niet!



Ilse
17-5-2008
 Meld misbruik18-9-2007 12:04:23

Hey,

Wij zitten in een bijna gelijkaardige situatie als Liesje; en ook wij hebben al gedreigd te trouwen in het buitenland met enkel de getuigen... maar daardoor zou ik wel mijn eigen droom een beetje opgeven (feest met familie en vrienden) en dus willen we het zover niet drijven...

Zoals hier reeds gezegd, het is jullie feest en als jullie het zo willen, zal je vriend voor eens en altijd moeten duidelijk maken aan zijn ouders dat het zo zal zijn...maar het hangt er natuurlijk vanaf of je zelf echt een feest wilt...

Veel succes,

Ilse
17 mei 2008



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik18-9-2007 12:24:13

mijn schoonouders zijn dan weer slecht gezind omdat we niet de hele familie vragen. Wij trouwen in het buitenland en doen hier nog een feest voor onze beste vrienden en dichte familie.
Als ik dan vb vraag om menusuggesties, dan krijg ik als antwoord: maakt niet uit, spek en eieren is goed.
Enfin, het is jouw dag en in ons geval betalen we alles zelf, dus doen we ook gewoon wat WIJ willen!
En als ze niet komen, hebben ze pech!
Alhoewel zo had er een vriendin van mij de dag voor haar huwelijk ruzie met haar schoonmoeder. Die heeft het dan geregeld dat er zo'n 30 man niet was op de dag zelf!! Ze hebben dat wel moeten betalen...
dat is wel heel triest dan he



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik18-9-2007 12:25:33

misschien kan je toch voor kerk trouwen, om toch een beetje tegemoet te komen. of laat zo een rent a priest komen, moest je de kerk maar niks vinden.
Of moet je dan eerst nog gedoopt worden en de hele rimram?



Sylvie

 Meld misbruik18-9-2007 12:42:58

Hey Sofie,

Wij hadden zowat hetzelfde probleem als bij jullie.
M'n vriend is helemaal niet katholiek opgevoed, 'k daarentegen wel, allee t is te zeggen, 'k ben gedoopt en m'n vormsel gedaan en naar een katholieke school geweest, maar voor de rest ga 'k niet meer naar de kerk.
M'n vriend wou oorspronkelijk niet voor de kerk trouwen, omdat hij dat maar weggegooid geld vind en eigenlijk daarvoor niet té vinden is, omdat hij zich nog moet laten dopen ook, dit tot de grote ontgoocheling van m'n vader en eigenlijk ook die van mij, want 'k vind dit eigenlijk wel heel mooi.
Tenslotte heeft m'n vriend tegemoet gekomen en nu gaan we toch voor de kerk trouwen, ten eerste vooral omdat 'k dat zo graag wil en ten tweede dan hebben we ook geen miserie in de familie en is iedereen tevreden.
K heb uiteraard een paar keer gevraagd aan m'n vriend als hij ermee akkoord is om te trouwen voor de kerk, want als het volledig tegen z'n gedacht is, dat hij dit ook niet moet doen, maar hij is ermee akkoord, dus is iedereen gelukkig en tevreden.
Hopelijk geraken jullie er ook uit.

Groetjes,

Sylvie



Olivia
4-5-2007
 Meld misbruik18-9-2007 13:04:52

Hallo,....wie kent het niet hé ?! Er zullen er maar weinige zijn die niet met stribbelingen te maken krijgen! Ik kan jullie alleen maar een hart onder de riem steken en kort en bondig: laat jullie droom niet varen, omdat anderen niet hetzelfde dromen !
Hoewel wij ook even gedacht om het allemaal in mineur te laten gebeuren, toch ben ik heel gelukkig dat we uiteindelijk toch voor een feest zijn gegaan zoals WIJ het zagen... Ik wens jullie een onvergetelijke dag !



Sofie
16-8-2008
 Meld misbruik18-9-2007 15:34:36

Ik dank jullie allemaal voor de steun!
We zullen het er vanavond nog eens over hebben en dan zien we wel...

En Sylvie,
ik heb mijn vriend gevraagd of hij voor de kerk wilde trouwen, want dan zou ik dat voor hem wel doen. Maar hij wou dat niet. Ik heb het hem verschillende keren gevraagd en zeker nu wil hij niet meer, juist omdat zijn ouders zo pushen!

Ik hou jullie op de hoogte! en wens iedereen veel succes met de voorbereidingen



Karen
24-11-2007
 Meld misbruik18-9-2007 15:55:53

Dag Sofie,

Ik begrijp jullie situatie volkomen!

Wij trouwen ook niet voor de kerk en geven ook een dansfeest met pita-broodjes, frietjes, belegde broodjes en andere hapjes.
We trouwen op 10/11/2007 voor de wet en nadien gaan we eten met de ouders en getuigen (Dit feest is voor hen).
Op 17/11/2007 geven we een trouwfuif en daarop zijn enkel de ouders, getuigen en onze vrienden uitgenodigd. Geen familie en dus in ons ogen ook geen gedoe met mensen die we toch amper kennen.
Wij doen volledig ons eigen zin en dat is volledig tegen de zin van mijn schoonmoeder.
Wij zijn namelijk verloofd sinds begin december 2006 en sinds we toen onmiddellijk onze plannen duidelijk gemaakt hebben, heeft mijn schoonmoeder nog NOOIT gevraagd hoe het staat met onze voorbereidingen. Ze doet alsof ons trouwfeest nooit zal plaatsvinden. Ze is boos omdat de familie, waar zij belang aan hecht, niet mag komen.
Ik stel het misschien cru, maar dat zal mijn vriend en mij een worst wezen!
Het is onze dag en wij doen ons zin. En we betalen ook alles zelf, dus hoeven we aan niemand verantwoording af te leggen vinden we.
We zullen dus trouwen op de manier waarop wij het willen...
Begin er echt al naar uit te kijken, want over 2 maanden is het zover!

Geniet van het leven en van je feest en mensen (schoonouders) die zich in zo'n dingen druk maken zijn in mijn ogen alleen maar kortzichtig en houden geen rekening met de wensen van de mensen om wie het feest draait...

Veel succes in je beslissing!

Kaz



Natalie
29-12-2007
 Meld misbruik18-9-2007 16:30:37

Hey,

bij ons is er (ook) al veel geruzied: (schoon)ouders die zich moeien en zich niet kunnen neerleggen bij onze beslissingen. We zijn er trouwens nog altijd niet uit... en er hangt nog altijd een dreiging van een van beide ouders die niet willen komen als we hen niet tegemoet komen. Ik ben iemand die altijd naar compromissen zoekt maar sommige mensen willen alleen hun eigen zin. Ik heb er ook al veel slapeloze nachten van gehad en het weegt inderdaad ook op onze relatie. En dan zal het een feest zijn naar de zin van anderen, niet de mijne/onze. Wat voor zin heeft dat dan?

Indien ik opnieuw kon beginnen, dan zou ik met mijn schat en 2 goeie vrienden "in het geheim" trouwen en achteraf met de familie s gaan eten en voor de vrienden een fuif geven. Ik raad je dus sterk aan om dit te overwegen en alles af te blazen, nu je nog kan.
De kostprijs van een "traditioneel" feest is ook niet te onderschatten en soms vraag ik me af of het dat allemaal wel waard is.

Sterkte bij je beslissing !



Kim
3-11-2007
 Meld misbruik18-9-2007 17:18:15

Och schoonouders...

Wij trouwen binnenkort, wel voor de kerk, maar ben er zeker van dat mijn aanstaande schoonmoeder anders zeker moeilijk had gedaan. Ben er ook zeker van dat wij ons er niet teveel van zouden aantrekken.

Wij gaan ook 's middags eten met de suite en 's avonds geven we een feestje met hapjes. zij vindt dit ook maar niks want zou liefst de hele familie (tot achternichten van de bomma toe!) eten geven. Als zij bepaalde mensen niet wil uitnodigen doet ze maar hè. Bij ons wordt iedereen door ons uitgenodigd en hebben geen van beide families iets in de pap te brokken, zo hebben we alleen de mensen die we er zelf bij willen!
Je trouwt voor jezelf hè, niet voor de rest van het land, vinden mensen een dansfeest stom dan blijven ze thuis, dan heb jij je feestje gehad zoals je het graag wil! Je wil echt niet achteraf de herinnering aan een vervelend trouwfeest hebben, integendeel, je wilt je de mooiste dag van je leven terug voor de geest kunnen halen!

succes!!!

Kim



Ellen
21-6-2008
 Meld misbruik19-9-2007 8:22:31

Zoals iedereen zijn er ook bij ons probleempjes. Wij hebben er ons al bij neer gelegd, je kan nooit voor iedereen goed doen en commentaar krijg je sowieso. Wij proberen ons daarvan zo weinig mogelijk aan te trekken.
Hoewel wij wel voor de kerk trouwen, hebben we gekozen voor een gebedsdienst (inzegening) en geen eucharistieviering. dit omdat ik mijzelf wel kan vinden in de waarden en normen, maar niet zo hou van zaken die door het vaticaan worden opgelegd. Hoe vaak we al niet hebben moeten horen dat het dan toch niet echt is. Dit om aan te tonen dat ook compromissen zoeken niet altijd de oplossing is. Doe het gewoon hoe jullie je er best bij voelen.

Groetjes
Ellen
21-06-2008



wendy
18-8-2007
 Meld misbruik19-9-2007 10:10:32

hey

ge moet u zeker niet laten doen,het is jullie dag en van niemand anders.Bij ons was er niemand die iets zei.wij kozen alles zelf.Ik heb alles in elkaar gestoken en ben daar heel tevreden over.Wij zijn niet voor de kerk getrouwd omdat mijne MAN al getrouwd is geweest,het mag natuurlijk wel voor de kerk maar dan teken je niet dus hebben wij gekozen voor buiten te trouwen.De pastoor is een vriend van de familie dus hij vond dat geen slecht idee.De mensen spreken er nog over.Het was de dichte familie die er bij was.daarna een groot feest en we hebben ook alles zelf betaalt.Ik vond da helemaal niet erg dat onze ouders niet mee betaalde.Ik stond erop dat ze dat niet deden.je wilt zelf trouwen moet ge maar zelf betalen.Indien je zelf betaalt moet ge zeker niet naar de ouders luisteren.In het geheim zou ik niet trouwen want dan zijn ze nog meer kwaad of teleurgesteld !! hou daar rekening mee !!! Dan kunnen ze beter nu kwaad zijn.Op het feest zelf zijn ze alles vergeten want dan zien ze jullie en dan is hun hartje veroverd .


veel succes
wendy



Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik19-9-2007 13:33:35

Hey,

Het is niet omdat ze (bijna) nooit om de voorbereidingen vragen, dat (schoon)ouders niet bezig zijn met het huwelijk. De mama van mijn vriend was er ook eerst tegen en nochthans heeft ze me heel graag. Ik kan haar wel begrijpen. Iedereen in mijn vriend zijn familie is gescheiden, behalve mijn vriend zijn ouders. Ook de enige broer van zijn mama. Zijn ouders vragen nooit naar de voorbereidingen en veel hoeft mijn vriend er ook niet over te vertellen. Hij houdt het kort. Maar over een paar maanden is zijn mama (met zijn vader hebben we geen problemen gehad) bijgedraaid. Het is nu zelfs zo dat zijn ouders af en toe spontaan naar een huwelijksviering gaan en dan een boekje meebrengen voor ons. Ze heeft geen commentaar op de teksten, maar heeft het gewoon aan ons. Onlangs heb ik zo een hele hoop boekjes gekregen. Ik moet wel zeggen dat ik dat tof vond. Zo had ik ineens veel voorbeelden.

Zo zie je maar, het kan altijd omslaan.

Groetjes en veel suc6

Gerlinde


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...