Nu Online
Momenteel zijn er 79 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

andere

18-9-2007 10:22:53
Hey,

Waarom is alles ivm trouwen toch zo duur!
We hebben een budget voorop gesteld maar met iedere beslissing die we nemen raken we meer boven ons budget tijd om te besparen dus.
bijvoorbeeld op bruidswagens. Mijn vriend rijdt met een saab cabriolet en vind dat we net zo goed met die outo kunnen trouwen?
Wat denken jullie?

griet
23-6-2014
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 273

eline
5-9-2008
 Meld misbruik18-9-2007 10:45:25

hey,

ik vind ook dat alles zo duur is
wij proberen te besparen waar we kunnen.
in de kerk trouwen doen we niet ikzefl vond dat niet nodig, ik ga nooit naar de kerk behalve voor een begrafenis, mijn vriend twijfelde maar toen hij hoorde wat een werk het met zich mee brengt en ik duidelijk had gemaakt dat ik hem daarbij niet ging helpen want ik moet al de rest doen was het vlug beslist.
dit brengt met zich mee dat het geodkoper wordt.

Mijn vader heeft ook een cabriolet en daar gaan wij dan mee rijden de rest van de suite moet zelf voor eigen vervoer zorgen.

ook voor de bloemen doen we enkel een bruidsboeketje en 1 corsage voor mij vriend.

voor mijn bruidskledij en andere accesoires houd ik vooral kapaza en 2dehands in de gaten om zo iets goedkoops te vinden

daarna heb ik van tati mariage gehoord in rijsel die een confectie zaak is van trouwkleedjes daar vind je er tussen de 200 en 300 euro, van brugge valt die afstand mee dus ik ga daar ook een kijkje nemen

voor het avondfeest hebben we beslist om van recepte tot einde feest 75 pp uit te geven dit omdat er vooral in de familie van mijn vriend een trouwtraditie is

het enige waar ve niet op besparen zijn de trouwringen want die draag je levenslang dit moeten we echt allebei mooi vinden

Voor het kostum van mijn vriend gaan we kijken in de mex esprit en zara zodat deze van prijs meevallen en nog achteraf kan aangedaan worden

uitnodigingen, menus bedankjes gaan we zelf maken, eenvoudig maar mooi en niet te veel tirelantijntjes

als versiering van de feestzaal denk ik dat ik bloemen in de Aldi of lidl ga halen om een aantal bloemstukjes zelf te maken voor op de tafels

voor de rest zelf creatief zijn en met weinig materiaal door het op ooriginele manier te gebruiken iets leuks te doen

groeten Eline en stijn
05/09/2008

Liesje
15-2-2008
 Meld misbruik18-9-2007 10:45:38

Zeker doen! Het is een mooie wagen!
En ipv het te versieren met bloemen kan je bvb een stuk met ballonnetjes en strikken laten maken in een ballonnenwinkel, veeel goedkoper!
Het is inderdaad superduur allemaal, en als je het mij vraagt, één grote commercie!
Het is misschien not done van dit hier te zeggen, maar vaak gaat de essentie van trouwen verloren bij al die dingen. Het gaat uiteindelijk om jullie twee (of ons twee, want ik ga ook trouwen).
Laatst hoorde ik nog van iemand die een tweetal jaar geleden een gigantische bruiloft hield met alles erop en eraan en 280 gasten. Wel nu, twee jaar later, zijn ze gescheiden. Waarmee ik hier natuurlijk niet wil zeggen dat als je een groot feest doet, je huwelijk geen kans heeft op slagen.
Wat ik bedoel is: ik hoef geen gigantisch feest om te laten zien dat ik mijn verloofde graag zie. De indruk die ik heb, met de voorbereidingen van een huwelijk, is dat iedereen er geld wil uit slaan.
En ik trouw ook niet om evenveel geld terug te krijgen van genodigden. Daarom trouw je toch niet?

griet
23-6-2014
 Meld misbruik18-9-2007 10:49:37

Liesje wanneer ga jij trouwen.
Mijn vriend zal het leuk vinden om te lezen dat er nog mensen zijn die dit een goed idee vinden

griet
23-6-2014
 Meld misbruik18-9-2007 10:49:40

Liesje wanneer ga jij trouwen.
Mijn vriend zal het leuk vinden om te lezen dat er nog mensen zijn die dit een goed idee vinden

Karen
26-7-2008
 Meld misbruik18-9-2007 10:59:32

Hey,
Wij proberen het ook zo goedkoop mogelijk te houden maar dat is niet zo gemakkelijk maar we proberen te besparen waar we kunnen. Zo gaan wij de auto gebruiken van de bomma en bompa, is een recente mercedes. En de rest van de suite moet ook met eigen vervoer komen.
Wij trouwen enkel voor de wet. Gaan nadien met naaste familie uiteten en geven 's avonds een soort drinkfeest met hapjes voor iedereen.
Ik heb wel een echte trouwjurk gekocht van Linea Raffalli maar er was 50% korting op dus dat valt dan nog wel mee eh. Mijn vriend moet nog gaan kijken voor een kostuum dus hopelijk valt dat ook wat mee. Wij hebben nu wel het geluk dat de ouders een klein deeltje besparen maar ik denk dat wij toch nog op een 8000€ gaan uitkomen wat we zelf moeten betalen.

Groetjes Karen
26/07/08

Liesje
15-2-2008
 Meld misbruik18-9-2007 11:05:27

Wij trouwen op 15 februari 2008.
We trouwen niet voor de kerk, vermits we niet gelovig zijn. Het wordt een heel eenvoudig feest.
Toen we pas verloofd waren en naar de verschillende zalen gingen kijken kreeg ik er buikpijn van. Ik had al geen zin meer in zo een feest! Dus hebben we alle ideetjes overboord gegooid en gekeken naar wat we echt belangrijk vonden en vooral: wie we belangrijk vonden. Resultaat: we gaan met de hele kleine familie in een uitstekend restaurant eten. Het was ofwel een grote groep mensen een kleine menu aanbieden (of enkel een soort breugheltafel, buffet) ofwel met een kleinere groep GOED gaan eten. We hebben voor het laatste gekozen. Ik zie niet in waarom ik ooms en tantes en neven en nichten moet uitnodigen die ik NOOIT zie of hoor!
Dus wie komt er allemaal mee-eten? Mijn verloofde en ik (uiteraard), mijn ouders, de mama van mijn verloofde, mijn zus (getuige) en haar vriend, mijn andere zus en haar vriend en haar drie kindjes, mijn grootmoeder, de getuige van mijn verloofde en vriendin. Dus als ik goed kan tellen: 15 personen!
Wat we wel doen is in augustus 2008 een fuif voor de rest van de vrienden en familie. Veel minder formeel, en zeker geen uitgebreide menu, waarschijnlijk gewoon hapjes...
Mijn jurk heb ik vrijdag gevonden! Collectie van vorig jaar, dus wat goedkoper. Mama heeft in totaal voor jurk, stola, onderrok, en haarstukje ongeveer 700 euro betaald. Weinig, in vergelijking met sommige prijzen, maar ik voelde me nu al supergegeneerd dat mama zoveel geld moest uitgeven!
Bon, hetgeen ik probeer te onthouden van al die voorbereidingen: het gaat om wat wij voelen voor elkaar en waar wij ons goed bij voelen. En dat is nog altijd het belangrijkste. Ik trouw niet voor het plezier van iemand anders, noch voor de schone schijn! Gezelligheid, ongedwongen en lekker eten, meer moet dat niet zijn. (En stráááálen die dag natuurlijk!)

Ilse
17-5-2008
 Meld misbruik18-9-2007 11:50:47

Hey Griet,

Inderdaad, goed idee! Ook wij gaan geen ceremoniewagens nemen omdat we het weggegooid geld vinden.

Integenstelling tot vele anderen hier blijkbaar gaan wij wel trouwen voor de kerk, en ja dat is een extra kost, maar voor ons hoort het er gewoon bij. Ook op de bloemen zullen wij besparen, hiervoor zorgen mijn tante en oma.
Mijn verloofde zal zijn kostuum tijdens solden kopen en ook ik zal mijn schoenen, accesoires en ondergoed kopen tijdens solden.(hopelijk kunnen we een goede zaak doen!)Uitnodigingen en misboekjes zullen we ook zelf maken en dus hopelijk op kunnen besparen. De enige 2 dingen waarop we niet willen besparen zijn de fotograaf en de ringen. De fotograaf omdat we alletwee veel belang hechten aan foto's en de ringen omdat je ze je hele leven aan hebt.
Ondanks alle besparingen zal ook bij ons het kostenplaatje nog hoog liggen, dus als er nog mensen goede tips hebben waarop we kunnen besparen, altijd welkom...

veel succes nog,

groetjes,
Ilse
17 mei 2008

Mieke
22-9-2007
 Meld misbruik18-9-2007 12:05:44

ja het is allemaal duur he, wij doen een walking diner alle buffet want iedereen heeft een plaats. wat veel goedkoper is dan een echte diner maar iedereen vindt ons idee leuker.

wij nemen wel een wagen (350euro) maar de rest niet, mijn kleed heb ik laten maken dus was de helft goedkoper dan in de winkel, bij onze ringen hebben we een serieuze korting gekregen. Onze ouders betalen het feest en kledij, dus wij mogen niet klagen, maar toch is het allemaal verschrikkelijk duur.

wij hebben wel wat meer geld uitgegeven aan fotograaf en onze reis.

als je een eigen auto hebt die mooi is, waarom zou je die dan niet nemen?

succes

Mieke
22/09/07

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik18-9-2007 12:28:09

ik heb de indruk dat als je het woord huwelijk uitspreekt.. dan alles ineens in prijs verdubbeld...!!!
Zo voelt het in ieder geval

Kristel

Meld misbruik18-9-2007 12:55:13

Hoi Griet,

Ik zou zeker de Saab nemen, een prachtige auto!

Zelf wouden we ook geen geld geld uitgeven voor auto's. Toevallig had een vriend van ons een paar maanden voor de trouw een occasie Mazda cabrio gekockt (mijn droomwagen) dus hebben we aan hem gevraagd of we die mochten lenen. We zijn daarmee zelf van de kerk naar de zaal gereden. Voor naar de gemeente en kerk te gaan hebben we de gewone "alledaagse" auto's gebruikt.
Uitnodiginen en misboekjes heb ik zelf gemaakt. Bloemen heeft een vriendin van ons gedaan. Champagne voor de aperitief zijn we zelf in Champagne gaan halen. Fotograaf trok enkel digitale foto's na een week later kregen we de CD met meer dan 700 foto's, kostte ons 450 euro voor de hele dag. Heb dan zelf op intenet een software gedownload om een album te maken en die is super (al zeg ik het zelf :-)) en heeft on 65eur gekost. Bedankingen hebben we de dag zelf niet gegeven maar een kaartje gestuurd nadien.
We hebben wel een fortuin uitgegeven aan het eten en de zaal, denk dat zo'n 75% van ons budget naartoe is gegaan. Maar we waren verliefd geworden op de zaal en het maakte het hele feest "af". Ook het eten was super.

Dus, 'k zou zeggen, doe waar je je goed bij voelt en hou geen rekening met wat de andere denken. Vriendinnen van mij hebben een super feest gegeven met alles erop en eraan, het onze was meer down-to-earth maar daarom zeker niet minder en het pastte bij onze persoonlijkheid.

Dus die cabrio en ander dingen waar je aan twijfelt - DOEN!

Groetjes en success met de planning
Kristel

Amber
9-8-2008
 Meld misbruik18-9-2007 13:46:24

Hallo Griet
ja het is duur he. Wij moeten bijna 2jaar sparen om aan het budget te komen (15000euro). Dat is wel ruim gerekend, maar we willen dan ook een bruiloft met alles erop en eraan. We willen daarna ook een mooie huwelijksreis maken, en dat zit ook mee in het budget. Mijn vader legt wel een deel bij, maar toch. We hebben het er voor over, we willen dat het de mooiste dag van ons leven wordt. Waarom moeten we zolang op voorhand sparen? Wel, we willen tussendoor nog kunnen leven he. Wij zetten zo'n 500euro in de maand opzij. Zo kunnen we toch nog dingen doen zonder ons "zeer" te doen.
Het belangrijkste is: doen wat jullie willen doen. Als je het er voor over hebt om langer te wachten, of anders kan je best besparen op kleine dingen. Zoals de andere bruidjes hier voorstellen: auto's,kleding,....
Ik wens je allesinds veel succes met de voorbereidingen. Geniet ervan.
www.thierry-amber.bruiloftsite.nl

Natalie
29-12-2007
 Meld misbruik18-9-2007 17:07:21

Hey,

wij nemen ook geen ceremoniewagens. In jullie geval, zou ik zeker met de Saab Cabrio rijden !

Het is inderdaad allemaal heel erg duur.
Het grootste deel van ons budget gaat naar het eten voor onze avondgasten en onze kleren. Op al de rest besparen we.

succes nog bij de voorbereidingen!

Nele
20-10-2007
 Meld misbruik18-9-2007 17:31:46

Het is inderdaad allemaal heel duur. Omdat wij 4 broers en zussen hebben en nog (gelukkig!) 3 grootouders hebben wij een bus van de lijn gehuurd, voor 130 euro.
Mijn vriend huurd zijn kostuum.

L
26-6-2009
 Meld misbruik19-9-2007 11:31:18

Hier is t net t zo dus...

k zou al zeker voor die saab gaan, wat is nu die wagen he!!!

Hier hebben we ook vanalles gedaan om kosten te sparen!! we betalen ons huwelijk gans zelf dus we moeten wel!!!

* we trouwen op vrijdag, zoizo goedkoper, we betalen hierdoor maar 25 euro in de gemeente, betalen geen huur voor de zaal en krijgen de suite gratis!
* we trouwen niet voor de kerk (gewoon uit niet geloven hoor, niet als extra besparing)
* we nemen geen wagens maar doen alles met eigen vervoer!
* ringen hebben we in uitverkoop nu al gekocht!
* kleed laat ik maken dus ook goedkoper als in de winkel (en perfect op mijn lijf gemaakt dus dat is mooi meegenomen!)
* fotograaf betalen we veel voor (maar die doet direct ook uitnodigingen en bedankjes dus ca va nog!)
* bloemen nemen we alleen boeket en boutoniere (voor de rest versierne we huis met linten en misshien wat ballons)
* schoenen, ondergoed enz koop ik in solden

... en nog zitten we aan véél geld maar ja, we hebben dan ook op ons feest zelf wat meer gedaan door al die andere besparingen

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik19-9-2007 12:33:35

Alles aan trouwen LIJKT duur maar dat hoeft het helemaal niet te zijn hoor. Een beetje opzoekwerk en creativiteit en je spaart 1000den euros uit.

Er zijn vele winkels waar je trouwjurken kan vinden tussen de 300 en 1000 euro (gemiddeld) 500 euro. Wat betreft die wagen: ik zou zeker gaan voor de Saab Cabrio. Voor het trouwvervoer voor de andere mensen kan je mss een bus (oldtimer, de lijn,...) voorzien: dat komt meestal veel goedkoper uit dan verschillende wagens te huren.

Wij hebben gekozen voor een zaal waar we volledig vrij in zijn. Dat wil zeggen dat we zelf zorgen voor DJ en eten en drinken...dat maakt alles een heel stuk goedkoper! Voor de fotos hebben we gekozen voor een amateur-fotograaf, de fotos zijn even mooi maar niet zo duur. Het album maken we achteraf zelf via de website van Exell. De uitnodigingen maken we ook zelf via die website met fotos van onszelf...stukken goedkoper dan een standaard uitnodiging. Voor de bloemen kan je mss iemand zoeken die bloemschikken als hobby doet?

Wij hadden voor onszelf een budget van 5000 euro voor alles (de meesten verklaarden ons waarschijnlijk gek) maar...alles inbegrepen: kleding, ringen, DJ, eten (diner voor 60 pers en dessert voor 140), fotograaf,...gaan we dit bedrag zeker NIET overschrijden. Ons feest zal best even mooi en even goed worden en het is ietsje meer werk als je alles zelf moet doen maar het kost ons maar 1/3de van de gangbare prijzen en het is echt volledig 100% ons goesting ;)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...