Nu Online
Momenteel zijn er 177 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ceremoniemeester = begrafenisondernemer??

18-9-2007 7:14:46
Beste bruidjes,
Ik heb een onnozele vraag... als ik dus zoek in de goudengids op ceremoniemeester, dan kom ik dus uit bij begrafenisondernemers. Nu zei een vriendin pas, dat die dat ook doen. Maar is dat nu niet heel raar?
Verder heb ik geinformeerd bij 2 ceremoniemeesters die ik gevonden heb op het internet en ik kreeg geen reactie. Dus die wil ik al niet als ceremoniemeester. En dan heb ik er nog een gezien die ook vervoer verhuurt en die zei vlakaf. "kijk maar op onze site"
Ook geen service dus... Wie o wie kent een goede ceremoniemeester in de omgeving van turnhout?? wij trouwen 17 mei 2008

sarah
17-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 344

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik18-9-2007 8:26:56

Hallo Sarah,

In België wordt de taak van de ceremoniemeester meestal door een beroeps uitgevoerd. Meestal vind je deze service inderdaad bij begrafenisondernemers of mensen die ceremoniewagens verhuren.
In Nederland wordt deze taak blijkbaar meestal uitgevoerd door een goede vriend van het koppel en staat die ook vermeld op de uitnodiging.
Aan een adres kan ik je niet helpen, ik ben niet van jouw streek.

Kelly
6-6-2008
 Meld misbruik18-9-2007 10:04:26

Hey Sarah,

Wij trouwen volgend jaar in Retie.
Als ceremoniemeester hebben wij Pierre Loncin uit Berchem geboekt.
Je kan zijn gegevens vinden op www.ceremonie-loncin.be
Het is een heel vriendelijke man die ook veel uitlegt geeft ( indien nodig over de telefoon ).
Reken er wel op als je een afspraak maakt, dat je minstens een uur bij hem binnen zit.

Hij is niet duur en we hebben ook al goede commentaren over hem gehoord.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groetjes,
Kelly

Katleen
6-9-2008
 Meld misbruik18-9-2007 10:08:44

Ik heb hier op de site een tijdje geleden ook een oproep gelanceerd omdat ik geen ceremoniemeester vond in Vlaams-Brabant.
Ik kreeg toen van iemand de naam Eddy Wouters uit Deurne door (http://www.ceremonie-wouters.be ) Die vraagt voor ons dan wel iets meer omdat hij van verder moet komen maar Turnhout is misschien geen probleem. Wij hebben inmiddels een eerste gesprek gehad en wij zijn héél positief over deze man. Hij heeft veel ervaring en geeft heel goeie tips. Hij denkt aan zaken waar je zelf nooit aan zou denken.
Dit is géén begrafenisondernemer. Deze man is ceremoniemeester in bijberoep.

Groetjes, Katleen

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik18-9-2007 12:11:48

alvast bedankt!!!
Een uur er binnen zitten vind ik geen probleem... dan weet je tenminste dat ze het serieus nemen!
Ik ga direct eens kijken. Bedankt!

Veerle
29-9-2007
 Meld misbruik18-9-2007 13:12:28

Hey!

wij hebben ook Eddy Wouters uit Deurne. We trouwen volgende week zaterdag, dus we hebben al meer dan 1 contact met hem gehad. Hij is heel vlot, helemaal niet de stijve ceremoniemeester zoals je zou denken. Ik wou ook niemand die ook begrafenissen doet...

Veerle
29/09/2007

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik18-9-2007 13:54:53

ik wacht vol ongeduld hun e-mailtje af...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...