Terug naar overzicht
het verschilt soms van gemeente tot gemeente maar wij dragen ze ook links.
belgie links, antwerpen rechts , we zijn altijd al een beetje contraire geweest he
ik heb ook aan de rechterhand gepast... ik vond het persoonlijk het mooiste rechts. Zit voor de rest niks achter
Mij zeiden ze: verlovingsring links - trouwring rechts! Groetjes Sofie
normaal gezien dragen de 'katholieken' hun trouwring aan de linkerhand!
ik dacht trouwring links (aan kant van je hart) en verlovingsring rechts. Zo hebben ze mij toch gezegd.groetjes, Els
Wij dragen ze ook links en verlovingsring rechts. Groetjes, Els
Hey,Inderdaad verlovingsring rechts en trouwring links.Groetjes, Katrien
k dacht ook links maar waarom moet je elkaar dan de rechterhand geven om de ringen aan te doen?? komt hij toch rechts in de viering he!och ja;, k weet het ook niet meer, maar k denk hem links te dragen, mijn verlovingsring draag ik nu rechts en die past daar perfect
Hier (W-Vl) heb ik altijd gehoord en gezien: verlovingsring rechts en trouwring links. Maar zoals je kunt lezen, verschilt dat blijkbaar een beetje per streek? Dus eigenlijk kan je gewoon zelf kiezen welke hand je het handigst of mooist vindt zeker :)
Ben dit toevallig tegengekomen op t net (www.firststep.be ):In de geschiedenis zijn alle vingers gebruikt om een ring te dragen, met zelfs de duim in de 17e eeuw. De Egyptenaren droegen de ring aan de vierde vinger links omdat ze geloofden dat de "vena amoris" of liefdesstroom door deze vinger stroomde. In Engeland gebruikte men in de 16e eeuw de linker ringvinger; tot de 18e eeuw dragen de rooms-katholieken dragen de ring aan de rechter ringvinger.
in de kerk enzo zeggen ze altijd geef elkaar de rechterhand, maar verschillende mensen dragen de trouwring links omdat dat de arm is die het dichtste bij u hart staat.Mieke22/09/07
wij zullen hem rechts dragen zonder bijbedoelingen, gewoon omda k da mooier vond sabrina27/10/2007