TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Mieke
6-10-2007
|
13-9-2007 9:24:57
Beste Sarah
In deze moderne periode waarop er verschillende wegen bestaan om te communiceren met de medemens wordt het moeilijk er moeilijker. Wij ondervinden dit met het bevestigen van de aanwezigheid.
Op onze uitnodigingen vermelden wij duidelijk 'u aanwezigheid bevestigen voor 15 september' met onze gsm-nummers erbij. Ongeveer de helft van de genodigden heeft nog maar gereageerd en meestal is het dan eigenlijk nog om te melden dat ze niet komen. In het verleden las je meestal indien belet graag een seintje. Nu draaiden wij het om voor alle duidelijkheid maar blijkbaar kunnen ze dus ook al niet meer lezen. Ik begrijp je dus maar al te best.
Groetjes Mieke
|
|
Natacha B
|
13-9-2007 10:15:15
Ik heb dat hier al vaker gelezen dat ze geen antwoord terug geven (de genodigden), dat is toch iets wat ik niet begrijp ... ik zeg niet dat het metéén moet. Want soms moet je nog een dag vrij kunnen regelen ofzo, maar van zodra je weet dat het in orde is, dan verwittig je die mensen toch meteen? Ik hoop dat ik er niet te veel miserie mee ga krijgen, ma k vrees er al wa voor ... nu we hebben niet al te veel mensen die we niet vaak zien, dus we zullen nog niet te veel moeten bellen: eerder face to face zagen en mailen ;)
Van bedrijven enzo vind ik het ook maar logisch dat die iedere dag hun mail checken en binnen de twee dagen antwoorden! Op mail kun je zoveel meer overzichtelijk zetten dan via de telefoon en je kan een mail ook vaak herlezen. Onze feestzaal was de rapste die heel professioneel heeft terug gemaild en zie, ze heeft gewonnen ook :p (maar da's eerder toeval dat die zaal ons veel meer lag) Ik heb maanden nadat ik sommige fotograven of dj's had gecontacteerd plots nog een mail binnen ... beetje te laat hoor! En als ze op vakantie waren (mss hé, hebben ze niet gezegd), dan moeten ze zo'n automatisch bericht instellen hé ...
Achja, veel succes nog!
|
|
Daniel
|
13-9-2007 10:56:49
Hoi Sarah, Vervelend inderdaad, maar dit is een verschijnsel dat in twee richtingen werkt hoor. Als trouw DJ krijg ik nogal wat aanvragen per email voor prijsoffertes. Binnen de dag gaat mijn antwoord de deur uit... In 50% (je leest goed : vijftig) krijg ik NOOIT antwoord van dank je maar bedankt liever niet.... leuk is anders !!! Mvg Daniel DJ Big Daddy
|
|
Petra
29-9-2007
|
13-9-2007 12:03:35
Hallo Sarah,
Ja idd erg! Bij ons moesten ze altijd een belletje geven of ze nu kwamen of niet voor het trouwfeest en tot vandaag zijn er die nog altijd niet gereageerd hebben of die met uitvluchten komen, ze moesten by the way verwittigen voor 1/09, volgens mij is die datum al laaaang voorbij!
Nuja, mensen kennen geen waarden en normen meer denkik en respecteren nog heel weinig! Lezen, zoals Mieke zegt knn ze idd niet meer!
Mails sturen...mja tot hiertoe heb ik altijd antwoord gehad...raar maar waar...
Binnen 16 dagen trouwen wij dus het begint af te tellen :-)
Maar ik begrijp dat je erover zaagt zoals je zelf hier zegt, ik doe dit ook en ik erger mij er rot aan!!!
Groetjes Petra
|
|
sarah
17-5-2008
|
13-9-2007 12:44:55
Beste daniel, ik stuur altijd een bedankje.. (of toch in 90%) Maar ik ken het probleem. Ik ben zelf zelfstandige en ik beantwoord meerdere malen per dag mijn mail en krijg ook nooit een bedankje. Maar ik zorg er echt voor dat ik zeker binnen 2 dagen en zelfs sneller iets laat weten. Nu moet je weten, wij trouwen hier voor de wet, en voor onszelf in bali. Daar krijgen we binnen het uur antwoord! Dat geeft dan weer wel vertrouwen.
o ja, daniel, bij mij op kantoor (ik zit in vastgoed) krijg ik in 5% een bedankje... je leest het idd goed 5%. Dus ik vrees dat dat de trend is. Mensen vragen overal maar prijzen. Wat hun volste recht is natuurlijk. Misschien daarom dat leveranciers niet antwoorden.
|
|
sarah
17-5-2008
|
13-9-2007 12:47:45
wel grappig dat al die bruidjes zich ergeren he... echte bridezillas!! Nu trouwt er een kennis van ons binnen 3 weken, die had alles binnen 2 dagen geregeld en heeft niks zenuwen.. Ik begon me al af te vragen of ik alleen zo een stresskip was! Moet je weten dat ik pas in mei trouw! Maar ja, als je niet voor verrassingen wilt komen staan, moet je wel overal op tijd bij zijn heb ik gemerkt.
|
|
Tania
3-5-2008
|
14-9-2007 10:12:59
Hey,
Ik wacht ook al heeeeel lang op een mailtje van het reisbureau... Het is nog lang (voor mei), maar ik vind wel dat ze eens mogen antwoorden, het gaat tenslotte om je huwelijksreis (waar ze toch ook best wel goed aan zullen verdienen veronderstel ik). Nochtans... vorig jaar heb ik eens gepolst voor een reis bij Jetair, en daarvan had ik keisnel een antwoord terug, hoewel het een best ingewikkelde prijsaanvraag was. Volgens mij haasten ze zich niet zo omdat ze weten dat het niet voor direct is...
Ik moet tegelijk ook wel heel eerlijk toegeven dat wij bij een aantal mensen prijs hebben gevraagd, en achteraf na de beslissing niet aan iedereen die het niet geworden was nog eens een mailtje hebben gestuurd. Ik ben er altijd zo wat vanuit gegaan dat ik gewoon een prijs vroeg, en de mensen "aan de andere kant" niet bepaald zitten te wachten op een "wij hebben toch voor iemand anders gekozen" verwittiging. Maar als ik zo lees dat dat blijkbaar wel wordt verwacht of geapprecieerd, zal ik dat zeker wat meer proberen te doen.
Groetjes,
Tania
|
|
sarah
17-5-2008
|
14-9-2007 13:00:47
dag tania,
ik zit ook al een paar weken op de offerte van het reisbureau te wachten. Ik had toch HEEL DUIDELIJK gezegd in welke hotels ik wilde. Nu had ik eergisteren gebeld en ze gingen me gisteren terug bellen. Geen telefoon gehad. Nu was ik daar binnen gegaan en dat meisje had op een blaadje geschreven, dat ik dus kon lezen. 'mevrouw wil onderhand wel haar trouwdatum vastleggen.. succes ermee!'
Als je 4 weken wacht en je belt dan en zegt gewoon, (wij trouwen ook in bali) dat je wel iets wil gaan vastleggen, voor trouwdatum te kunnen kiezen.
Dat hotel waar wij willen trouwen, daar zijn maar 11 kamers. Die wij gekozen hebben is 194 euro/ nacht en de volgende is iets van een 300 euro/pp nacht Wat dus neer komt op 600 euro per nacht... dat is voor ons lichtjes boven budget.
conclusie: nog geen stap verder... want ze hadden nog niks gedaan
Nu vind ik het dan weer vervelend om bij een ander reisbureau te gaan, want volgens hen hadden ze er toch al veel aan gedaan. Heb ik wel niks van gezien maar kom...
ik ben blij dat niet alleen ik zoiets voor heb, want ik begin al te twijfelen aan mezelf.
groetjes
|
|
Thierry
|
|
|
sarah
17-5-2008
|
14-9-2007 19:08:57
ja thierry, groot gelijk. Ik ben vandaag dan maar naar een ander reisbureau geweest. Want hoe langer we nu wachten, hoe duurder de vluchten worden!!
|
|
stefanie
21-9-2007
|
17-9-2007 10:11:26
Hoi Sarah,
Net zoals jij hebben wij dit ook allemaal tegengekomen. Wij hebben verschillende mails gestuurt en er waren er maar een paar die terugstuurden. Eén tip = geen antwoord = laten vallen Jij bent de klant. Wij hebben het zo gedaan en als ze met e-mail je zo vlug helpen, zal je afspraak ook meevallen.
groetjes stefanie 21/09/2007
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|