Nu Online
Momenteel zijn er 30 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwelijksreis

  10-9-2007 12:59:04
wij trouwen op 6/08/2008n en zouden graag meteen erna op huwelijksreis gaan.
liefst ver weg omdat het vermoedelijk de laatste keer zal zijn dat we een verre reis kunnen maken aangezien er daarna mss kindjes komen.
welke bestemmingen is het warm, geen regen of orkaan seizoen? iemand tips?

LEEN
6-9-2008
Meld misbruik



Reacties: 24 | Gelezen: 557


Natalie
29-12-2007
 Meld misbruik10-9-2007 14:05:38

Als je alleen zon & strand & relax wil, zou ik niet persé ver weg gaan vermits het in Zuid-Europa dan ook lekker warm is en je er zonder problemen ook luxe-hotels vindt (Grieks of Canarisch eiland bv). Ver weg betekent vaak extra kosten voor paspoort, inentingen, duurder vliegtuigticket enz, geld dat je evengoed kan besteden aan een beter hotel.
In Thailand zijn er pareltjes van eilanden die geen regen hebben in augustus, net als in Indonesië.
Als je iets wil zien van natuur en een fly & drive ziet zitten, is het Westen van de Verenigde staten met de vele natuurparken erg de moeite alhoewel het er erg warm kan zijn.
Je kan ook naar het noorden van Australië gaan (Darwin en omgeving), daar is het dan ook goed weer.
Alles hangt ervan af wat je wil... keuze te over.



Sofie
3-5-2008
 Meld misbruik10-9-2007 14:42:05

Hey, om dezelfde reden als jullie hebben wij deze zomer een pracht van een reis gemaakt, we trokken 25 dagen door Alaska. Beren, walvissen, orca's, gletsjers, prachtige natuur en maar 2 dagen regen! Daar heeft m'n vriend me dan ten huwelijk gevraagd, dus wij hebben onze huwelijksreis al op zitten :)
Keuze te over, dat is een feit. Groetjes, Sofie 03/08/08



LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik10-9-2007 15:35:43

neen we willen verre culturen ontdekken en lekker restaurantjes, strand liggen doen we niet zo graag (al mag er wel een dagje rust tussen zitten)
aan de huwelijksreis mag wel een extra centje besteed worden maar budget is niet onbeperkt, we hadden iets van een 3000 a 4000€ in gedachte
geen all in hotels of mega blokken voor ons

europa hebben we al zo goed als helemaal bezocht en vinden we te gewoontjes voor onze huwelijksreis (maar dat is kwestie van goesting natuurlijk)



Karolien
2-8-2008
 Meld misbruik10-9-2007 16:30:37

Vraagje voor Sofie die naar Alaska geweest is: kan je daar wat meer info over geven? Wij trouwen 2/8/08 en Alaska is één van de opties.Zijn er speciale reisbureaus daarvoor en wat zijn zo de prijzen ongeveer?We houden van natuur en cultuur! heel erg bedankt!Karolien



Judith
22-9-2007
 Meld misbruik10-9-2007 16:56:18

Wij gaan naar Bali. Wij trouwen 22 september en vertrekken op 25 september voor 17 dagen naar dit tropische eiland!

Groetjes
Judith
22/9/2007



Petra
29-9-2007
 Meld misbruik10-9-2007 17:29:20

Wij gaan naar mexico vanaf 4 oktober voor 10 dagen! Tis daar wel nog orkaanseizoen dan...

Groetjes Petra



Stefanie

 Meld misbruik10-9-2007 17:58:06

@Judith:

Ook wij denken eraan om naar Bali te gaan, nemen jullie puur strandvakantie of ook met comi rondreis? Indien je voor dit laatste kiest, met welke operator hebben jullie dit geboekt?




Anneleen
6-5-2008
 Meld misbruik10-9-2007 18:54:39

Wij denken eraan om met Best Tours op vakantie te gaan. We hebben hier al heel veel positiefs over gehoord. Via hun formules kan je culturele en verre reizen maken onder begeleiding, maar toch op je eigen ritme (semi-individueel noemen ze dat, omdat je op de vakantie zelf kan kiezen of je al dan niet deelneemt aan bepaalde excursies). In de brochures staat ook goed uitgelegd wat de temperaturen zijn en wanneer het regenseizoen is, of je kans hebt op orkanen,... Bij het reisagentschap hebben ze me verteld dat de nieuwe brochures er zullen zijn in december, maar heb die van de zomer 2007 meegekregen om al eens te kijken... veel succes!



LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik10-9-2007 19:05:38

anneleen bedankt voor de tip , ik deze zeker ook eens halen want dat lijkt me wel iets



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik10-9-2007 21:11:45

met best tours moet je wel oppassen dat de excursies er effectief in zitten. Ik heb al 2x meegemaakt dat er koppeltjes waren, die niet wisten dat de excursies nog betaald moesten worden. Dat is dan een zeer dure grap!
In thailand is het dan regenseizoen, behalve in koh samui. (vochtig klimaat)
Qua prijs is best tours echt wel oke! Ik ben een echte reisfreak en pluis boeken helemaal uit, en best tours komt er als goedkoopste uit. Bij pegase enzo betaal je vooral de naam bij. In de hotels krijg je echt gewoon dezelfde service. Wij gaan zelf naar bali, wegens het regenseizoen in thailand. Wij combineren hong-kong, ubud en seminyak. Je moet in zulke landen wel opletten dat je iets neemt waar s'avonds nog iets te doen is. Hangt heel erg af van dorp tot dorp. Als je een hotel kiest kan je altijd op www.vakantiereiswijzer.nl kijken naar de mening van anderen. of www.tripadvisor.com
daar kan je ook ineens foto's enzo bekijken.



Elke
13-10-2007
 Meld misbruik11-9-2007 9:34:08

Hey Leen,

de Best Tour brochure voor deze winter en volgende zomer is wel al uit ... Heb namelijk die van Azië hier bij mij liggen ;-)
Best tours is heel gekend voor Thailand, maar aangezien zoveel mensen naar Thailand gaan, wouden wij iets anders ;-) en daarom gaan we naar Vietnam en Cambodja. Wij zijn geen strandliggers en willen buiten Europa, willen veel zien en willen geen groepsreis (zoals koning aap, kuoni, anders reizen etc). Ik heb relatief wat brochures bekeken (zo kan je met jetair ook zelf je rondreis vastleggen), maar best tours is het goedkoopste. Wat ook leuk is aan Best tours (ik lijk hier wel een reclame campagne) is het feit dat je steeds in 'deftige' hotels zit (wij gaan anders met de tent op trektocht), wat voor een huwelijksreis wel mag. De excursies zijn idd niet in de prijs inbegrepen, waardoor je ze dus niet met hen moet meedoen, maar dat je evengoed ze eens op jezelf kan doen (in Thailand goed te doen, Vietnam en Cambodja zijn we nog niet geweest, dus geen idee, maar dat zien we wel), en je dus wel wat vrijheid hebt.

Elke
13/10/07



LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik11-9-2007 11:11:28

eet jij toevallig waar er reisbureau's zitten die de brochures hebben van best tours? kan dat nergens op hun site vinden

vietnam zegt me ook wel iets....



Elke
13-10-2007
 Meld misbruik11-9-2007 12:51:17

Bij Jetair hebben ze reisbrochures van best tours en bij connections ook.

veel succes,
Elke



LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik11-9-2007 13:32:52

ben ze net gaan halen! zeg das overal slecht weer in september hoop dat ik de reis niet naar december moet verschuiven



Elke
13-10-2007
 Meld misbruik11-9-2007 14:06:30

Ik denk dat 'slecht' weer nogal relatief is ;-)
Je bent België gewoon hé. Ik weet niet welke landen je interesseren, maar in de meeste (sub)tropische landen wil regenbuien het volgende zeggen : prachtig weer en één keer per dag gedurende 5 minuten stortregen (en dan beodel ik echt wel stortregen, druip nat, verzopen regen) en dan klaart het op en schijnt de zon weer ...

Dit is toch mijn ervaring met het 'regenseizoen' in Australia (waar ik een tijdje woonde) en dit is ook wat ik al van anderen gehoord heb.

Het orkaanseizoen in Midden-Amerika, dat is iets anders natuurlijk, maar vrienden van ons zijn juist terug uit Cuba (midden van het orkaan seizoen) en hebben 14 dagen prachtig weer gehad, da's minder voorspelbaar ...



sabien
26-7-2008
 Meld misbruik11-9-2007 14:57:50

hallo Leen,
Wij trouwen 26/07/08 en willen naar Australie gaan met tussenstop in Singapore en Bangkok. Wij denken ook dat we later nog moeilijk zo ver zullen geraken ( kindjes ed), dus kiezen we meteen heel ver hé.
Heb je al eens gedacht aan Birma ( Myanmar ) ? Ben er al eens geweest en het is echt het mooiste land ter wereld en daar kan je ook een rondreis met bijv. Best Tours maken en daarna nog wat verlengen aan het strand. Bij Sri Lanka Tours kan je ook een privé rondreis in birma boeken, ook wel een aanrader als huwelijksreis. Qua klimaat is het vergelijkbaar met Thailand.

groetjes Sabien



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik11-9-2007 21:58:25

euhm... als het regenseizoen is, dan regent het toch echt wel hoor!!! En geen 5 minuten, maar echt serieuze buien.
Weet het natuurlijk niet van australie, maar wel van vb thailand en maleisie.
Prijzen van excursies van best tours vallen best mee. Als je vb maar 2 dagen in bangkok bent, kan je best met hun meegaan, want anders ben je al redelijk veel tijd kwijt met het ter plekke te regelen. Het is natuurlijk waar je voor kiest he!



LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik12-9-2007 8:01:22

sarah, is het te doen om in september naar thailand te gaan of beter wachten tot eind oktober- november (of is dat nog te vroeg?)



Karolien
2-8-2008
 Meld misbruik12-9-2007 9:25:13

wij trouwen op 2/8/08 en zoudeng raag naar vietnam en cambodja gaan. best tours ziet er idd interessant uit maar hebben die ergens contactplaatsen. In gent bvb? Vind dat nergens terug. En hoe moet je aan die brochures geraken? vind dat ze wel al superveel info geven dus al heel erg bedankt voor de gouden tip!



LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik12-9-2007 12:08:02

heb er gisteren mee gebeld en alle reisburo's behalve neckerman heeft brochures en info van best tours

iemand ervaring met



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik13-9-2007 23:01:26

ik ben er geweest eind augustus en toen was het echt veel regen. Het is te zeggen. vb s'morgens wel zonnig, maar dan in de vroege namiddag 2 uur regen. Als je dan op excursie bent of vb met de motor wegbent, dan ben je echt wel kletsnat.
In bangkok viel het weer goed mee. In phuket hadden we echt alle dagen regen. Je kan natuurlijk altijd wel gaan he! Maar dan moet je de regen erbij nemen.
Wij gaan zelf om die reden naar bali ipv thailand. Terwijl ik diep vanbinnen liever in thailand zou trouwen (wij trouwen dus nu in bali)
Je moet eens opzoeken wanneer het regenseizoen ten einde loopt. Maar thailand is zo mooi, zelfs als het regent!!



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik13-9-2007 23:02:53

we zijn eigenlijk altijd met best tours gegaan. Goede excursieregeling enzovoort.
Voor bali gaan we in nederland boeken, scheelt best veel in prijs! voor de door ons gekozen hotels ongeveer 50 euro/ nacht voor ons 2!
Dus moest er iemand aan de grens wonen, misschien ook daar eens gaan kijken



LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik14-9-2007 9:46:00

wanneer is het de beste periode om naar bali te gaan? is september te doen en val t daar iets te zien? (



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik14-9-2007 19:13:20

denk dat september nog wel te doen is..
of er iets te zien is? ik hoop het!
we combineren hong kong, ubud en strand. Dus we gaan zowiezo wel wat zien denk ik.
Maar denk niet dat je het met thailand kan vergelijken. Zal wel rustiger zijn denk ik.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums