Nu Online
Momenteel zijn er 99 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

help!zoektocht naar getuige!

9-9-2007 21:05:30
Beste bruidjes, ik heb jullie raad nodig. Voor mijn getuige ben ik er altijd van overtuigd geweest vriendin A te nemen, ik kom met haar het beste overeen, ook tussen onze mannen klikt het zeer goed. Ik heb haar dit ook al ooit (voor we verloofd waren) laten uitschijnen en ze leek eht wel fijn te vinden. Echter, sinds ik verloofd ben , merk ik dat het hele trouwgedoe haar niet bijzter interesseert. NIet uit kwaaie wil, maar gewoon: ze vergeet er achter te vragen en reageert niet superenthousiast als ik er over praat. Het kan uit jaloezie zijn, want haar vriend wil niet met haar trouwen, of het is omdat ze het allemaal niet zo belangrijk vindt,ik weet het niet...Het is dan ook een nogal rationeel type. In ieder geval, doordat ze die nogal ongeïnteresseerde houding aanneemt, begin ik eraan te twijfelen om haar als getuige te nemen. Van een getuige verwacht je toch dat die naar de dag uitkijkt en er ook wat mee bezig is? Het alternatief is vriendin B met wie ik ook een goede band heb. Maar ik vrees dat vriendin A zich wat gepasseerd zal voelen. Plus dat Vriendin B ook gaat trouwen binnenkort en ik denk niet dat zij mij als getuige zal nemen. Of vinden jullie dat geen bezwaar? Graag jullie raad, ik kan echt niet kiezen.

Marie
5-10-2008
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 269

Sofie
23-5-2008
 Meld misbruik9-9-2007 21:14:30

Hallo Marie,

Ik zou er met vriendin A toch eens over praten. Daarom niet zozeer over 't feit dat jij twijfelt om haar als getuige te vragen. Wel vragen hoe zij zich erbij voelt dat jij trouwt, of zij er ook een beetje naar uitkijkt? Op basis daarvan zul je toch al wat beter weten waar je staat.

Een getuige moet inderdaad mee uitkijken naar die prachtige dag...
Misschien zit haar iets anders dwars? Probeer er in ieder geval over te praten. En dit mag zeker geen reden zijn om vriendin B te nemen.

Succes!

Sofie

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik9-9-2007 21:18:41

wat ik al heb gemerkt is dat het sommige mensen gewoon echt niet interesseert! Misschien vind ze het wel gewoon leuk voor je, zonder meer...
Terwijl wij, de toekomstige bruidjes, er graag vaak en veel over praten. Net zoiets als zwangere mama's. Als je zelf geen kids hebt of niet zwanger bent, dan is het ook anders.

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik10-9-2007 9:27:06

Hey Marie,

niet gemakkelijk ...

Ik heb twee zussen, de ene heb ik als getuige gevraagd, de andere niet en voor de kerk heb ik twee getuigen, nl mijn ene zus en een vriendin. Ik was eerst van plan van mijn twee zussen te vragen, maar zij deden echt niet enthousiast ... Ook toen we vroegen om in de mis te lezen was het van 'moet dat nu echt' en zo, en nu zegt mijn mama dat mijn tweede zus zich gepasseerd voelt en dat dat echt een slag in mijn zus haar gezicht is enz (ze zit in het buitenland). Hoe moe ik dat weten, als zij zo ongeïnteresseerd doet over den trouw ???

Misschien dat ik één zus voor de wet neem (ligt al vast) en dan voor de kerk de andere zus en dus die vriendin ... Of dat ik aan de tweede zus vraag om ceremoniemeester te spelen (ringen bijhouden enz), zodat ze toch ook 'een rol' heeft?

(ik weet niet of je ook voor de kerk trouwt, maar daar mag je dus twee getuigen hebben per persoon, dus da's misschien een oplossing?)

succes!
Elke

Yo
12-7-2008
 Meld misbruik10-9-2007 10:05:02

Hoi Marie,

Wel mijn 'probleem', als je het een probleem kunt noemen :-), ik heb 2 heel goede vriendinnen, elk uit een verschillende vriendengroep, elk met een verschillend karakter. Ik heb het opgelost om de ene te vragen als getuige voor het kerkelijke huwelijk en de andere voor de gemeente. Ze zijn allebei akkoord. De ene had ook gewoon meer interresse voor de kerk en de andere voor de gemeente. Misschien kun je het zo oplossen?

groetjes en succes ;-)

Marie
5-10-2008
 Meld misbruik10-9-2007 12:55:45

Wel, ik werk al met twee getuigen: mijn zus is mijn wettelijke getuige. Dus de keuzen tss vriendin A en B is voor de kerkelijke getuige

Kristel

Meld misbruik10-9-2007 12:59:49

Hoi Marie,

Hier mijn mening.
Een getuige is er niet enkel voor een dag! Hij/zij is er voor nadien ook. Dat je daarbij terecht kan als het wat slechter gaat in de relatie, op iemand wie je kan rekenen/vertrouwen. Ook diegene op wie je in het verleden altijd hebt kunnen rekenen.
'k Zou zeggen baseer je keuze zeker niet op die ene dag. Misschien is zij nu wat neutraler maar zij is misschien diegene die er voor je zal zijn als het misgaat.
Zoals hier al gezegd, niet iedereen is even enthousiast als jij. Voor jou is het een speciale dag waar je al jaren van droomt, voor haar waarschijnlijk niet....
Ik had mijn broer als getuige en hij is zeker niet het enthousiaste type. Hij was wel blij maar meer niet. Op de dag zelf was hij super lief, heel bezorgd en stond altijd voor mij klaar en ik weet dat in de toekomst ook zo zal zijn. Dus voor mij was hij de perfecte keuze.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes & succes met de planning
Kristel

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik13-9-2007 11:53:57

Het is idd een ambetante situatie.
Maar zoals er hierboven ook ergens staat.
Je moet kunnen uitzoemen.
Bij mij is het een vriend, we hebben dus twee mannelijke getuigen (wat mijn mama niet echt heel leuk vond), maar goed.
Mijn getuige is iemand die wij al 8 jaar als zeer dichte en goede vriend hebben en die heel veel meegemaakt heeft in onze relatie en met ons...
Met momenten denk ik van 'nu laat die weer niets meer van zich horen', maar toch wil ik hem als getuige.
Je moet voor jezelf goed uitmaken waarom je die persoon ooit gekozen hebt en zolang er geen fundamentele veranderingen zijn (vriendschap die onuitwisbaar kapot gegaan is), dan zou ik er mij niet te druk in maken.
Bij mij voelen er zich ook vrienden gepasseerd....
Weet je het is jouw dag, dus jouw keuze. Je kan nooit voor iedereen goed doen.
En aangezien dat niet kan, zie dan dat je vooral voor jezelf en je partner goed doet.
Eerst had ik het daar ook moeilijk mee, maar hoe langer hoe meer word je egoïstischer daarin en dat is maar goed ook.

Groetjes!
Liesbeth
17/05/08

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...