Nu Online
Momenteel zijn er 230 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wow-gevoel / twijfels bij bruidsjurk?

9-9-2007 20:03:36
Hallo bruidjes,

Hadden jullie meteen dat 'wow-gevoel' bij het passen van jullie kleedje? Konden jullie dan ook meteen bij dat eerste bezoek aan de bruidswinkel een definitieve keuze maken (wordt dat verwacht?)?

En... hebben jullie nooit twijfels gehad toen jullie de jurk gekozen hadden maar achteraf een (precies nog mooiere) jurk zagen staan in een bruidsmagazine??

Donderdag heb ik mijn 1e afspraak in een bruidszaak en ik kijk vol spanning uit...

Alvast bedankt!

Groetjes
Sofie
23/05/08

Sofie
23-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 19 | Gelezen: 331

annemie
4-8-2007
 Meld misbruik9-9-2007 20:21:44

hallo
ik ben in 2 winkels geweest. In de eerste winkel vond ik niet de wauw-jurk, wel een leuke jurk gezien, maar toch twijfels.
In de tweede winkel heb ik bijna 4 uur gepast en uiteindelijk de perfecte combinatie van rok en topje gevonden. Het topje hoorde bij een andere rok maar die vond ik maar niets, nog vele rokken gepast tot er ineens dat wow-gevoel had. En ik heb er geen spijt van.

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik9-9-2007 21:22:29

ik heb in de eerste winkel, het eerste kleed gekocht! Ik had direct het WAAU
W gevoel... ik heb zelfs de achterkant niet bekeken en niks anders meer gepast. Maar nu: nu twijfel ik!!! Eigenlijk heel raar, want het is me echt op het lijf geschreven... maar dat twijfelen zal wel eerder een karaktertrek zijn denk ik

Sofie
23-5-2008
 Meld misbruik9-9-2007 21:36:46

Hallo Annemie & Sarah,

Bedankt voor jullie reactie... Ik ben zelf ook een erge twijfelaar, dus dat verklaart al een beetje waarom ik er nu al mee bezig ben ook hé (ik heb er zelfs al van gedroomd dat ik mijn jurk al gekocht had, maar een ander vond dat mooier was!)...

@ Annemie: dit brengt me op ideeën, ik wist zelfs niet dat het mogelijk was om te combineren!

@ Sarah: mag ik weten welke jurk het is? kwestie dat ik je kan helpen overtuigen van je goede keuze ;)

Groetjes
Sofie

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik9-9-2007 22:37:29

Hallo,
Ik ben in vier winkels gaan passen en in alle vier had ik een 'waw'jurk gevonden... telkens een andere stijl:-)... ben dan nog eens gaan kijken naar nr 1 en 2, heb op basis daarvan 1 geëlimineerd, de 2° vond mijn ma te braaf, de 3° vond ze ook niet dat en bij de vierde vond ik er uiteindelijk een detail niet 'waw' aan... heb dan beslist om obv hetgeen ik gepast had een kleedje te laten maken... in het begin was dat ook niet waw, maar nu is het echt supermooi! Ik denk trouwens dat ik altijd zou blijven twijfelen en verschillende kleedjes 'waw' zou vinden (gewoon omdat ik verschillende stijlen mooi vind).
veel succes en vooral veel plezier met het passen want het is zoooooooo leuk!!!
Groetjes
Caroline
15/9/7

sabrina
27-10-2007
 Meld misbruik9-9-2007 23:15:02

ik heb een rok en een top voor mijn huwelijk. dat was het 4de dat ik paste en toen had ik iets van wauw dat is het gewoon...
hij is van rembo styling

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik10-9-2007 8:08:37

Hey,

Ik ben in twee winkels echt gaan passen (ben nog in twee andere geweest, maar daar vond ik niet echt iets naar mijn zin, in één ben ik ook heel onvriendelijk behandeld geweest). In de eerste had ik al een voorkeur voor een bepaalde jurk, maar ik wilde niet meteen beslissen, omdat ik nog een andere collectie wilde passen die ze daar niet hadden (Marylise). Ik had wel een goed gevoel bij die jurk, maar nu niet het "dit is de jurk en ik moet niks anders meer zien" wow-gevoel. Toen ik in de tweede winkel de andere collectie ging passen, merkte ik dat ik mijn eerste keuze uiteindelijk toch het mooist vond. Ze hadden 'm niet in de tweede winkel hangen, maar ik kon hem daar wel bestellen (en dat heb ik dan ook daar gedaan, omdat de retouches daar gratis waren). Dus ik had wel een beetje een wauw-gevoel de eerste keer bij die jurk, maar heb eigenlijk pas definitief beslist bij wijze van eliminatie. Doordat ik hem in de tweede winkel heb besteld zonder nog te passen, wilde ik wel voor de eerste echte pas de jurk nog eens gaan aantrekken met ma en schoonma bij, want niemand heeft 'm al gezien. Dat was geen probleem. Je hoeft dus zeker niet per se te beslissen in de eerste winkel die je doet (hoewel de verkoopsters dat heel graag hebben natuurlijk).

Veel succes nog,

Tania

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik10-9-2007 8:53:47

ik heb de curacoa van ian stuart. Als je naar zijn site gaat, belgium, straw play, dan 4e pagina, middelste bruid links. Als je erop gaat staan, dan zie je de naam.
Nu vind ik het persoonlijk op foto niet zo geslaagd...
Nu moet je weten dat ik altijd heb geroepen dat ik NOOIT in een wit kleed zou gaan trouwen. Ik was eigenlijk gegaan voor een witte broek met daar een topje op. Dat stond me voor geen meter. Dit had ik zien hangen en ik dacht. 'wel mooi, ik ga dat eens passen om toch 1x in mijn leven een trouwkleed gepast te hebben'
Ik vond het zo mooi (zelfs met de sleep als een worst rond mij gedraaid) en ik heb niet meer nagedacht. Een normaal mens zou op zijn minst de achterkant eens bekijken enzo. Hij was ook een flink stuk boven mijn vooropgestelde budget, maar ook dat was plots geen probleem meer. Nu denk ik wel dat als ik het terug zou passen ik weer dat waauw gevoel heb hoor. Ale, dat hoop ik toch!!

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik10-9-2007 9:02:21

ik had trouwens heel erg zoiets van 'nee, die niet, die niet, die niet..."
En wist ook direct als ik het aan had. JA DIT IS HET!!
Je moet je zeker niet laten bepraten door een verkoopster, want die vond me met mijn broek ook heel mooi. (het zag er echt niet uit, ik kwam zoals een bedroefd schaap uit het pashokje, ik kwam er liever niet eens uit)
Je moet iemand meenemen met liefst jouw smaak, maar iemand waar je zeker van bent dat hij/zij heel eerlijk is.

Karlien
9-8-2009
 Meld misbruik10-9-2007 9:47:08

Ik heb mijn trouwkleed de laatste dag van de solden gekocht, ik had 2 uur de tijd om te passen en te kiezen. Ik heb ongeveer 10 kleedjes gepast, en dan heb ik heel lang getwijfeld tussen twee daarvan. Na ander half uur was ik buiten met mijn kleed in de hand :-) Nu durf ik bijna niet meer kijken want jullie gekocht hebben, gewoon omdat ik schrik heb dat ik nog iets mooiers tegen kom.
Ik had mijn moeder meegenomen, omdat zij de meest kritische persoon is die ik ken :-)En ze zegt rechtuit haar gedacht, dus ik weet dat ik geen scrhik moet hebben dat er mensen op mijn feest zullen fluisteren dat het kleed me dik maakt, of de kleur me niet flateert, want die kleedjes heeft mijn moeder er al deskundig uitgeselecteerd :-)

Iedereen zal wel twijfelen, al is het meer om het feit dat je maar één keer in je leven zo'n kleed kan kopen -(

Amber
9-8-2008
 Meld misbruik10-9-2007 13:42:29

Hallo Sophie
Ja, ik herken deze situatie wel. De eerste jurk die ik paste vond ik direct "wow". Het was van een oudere collectie, maar nog te bestellen. Omdat het einde collectie was kreeg ik ook nog korting. Enkele weken later bleek dat de jurk niet meer verkrijgbaar was. Ik was zeer ontgoocheld, maar ik wilde wel nog eens naar de andere merken in de winkel kijken. In andere winkels wist ik dat ze dat merk niet hadden, dus was ik verplicht om in dezelfde winkel te kopen. Wat is er nu gebeurd: op internet zag ik van dat merk de nieuwe collectie en zag ik een prachtig kleedje. Spijtig genoeg had de winkel geen paskleedje.Toch heb ik een risico genomen, en het besteld zonder te passen. Het model was hetzelfde als het eerste kleedje, dus ik ben wel vrij gerustgesteld. Maar af en toe bekruipt me toch het gevoel "Heb ik wel de juiste keuze gemaakt?". Ondertussen heb ik iedere bruidswinkel die ik vond opgebeld(tot in Nederland toe) om te vragen of zij geen paskleedje hadden. Nergens hebben ze het. Ergens geeft het me wel een leuk gevoel: ik zal een uniek kleedje hebben. In januari mag ik voor het eerst gaan passen, ben echt zo nieuwsgierig. En ja, soms zie ik wel mooie kleedjes op internet, maar zo kan je blijven doorgaan. Ik blijf bij mijn keuze, en weet zeker dat het prachtig zal staan.
Maak je geen zorgen, je zal zeker iets vinden. Veel succes.
amber
www.thierry-amber.bruiloftsite.nl

Lenie

Meld misbruik10-9-2007 20:21:47

Ik ben in een 4-tal winkels gaan passen. Na drie winkels en ongeveer 20 a 30 kleedjes had ik nog geen enkele jurk aangehad die me een 'wow-gevoel' kon geven. Ik begon toen ook echt te twijfelen of ik dit ooit wel zou kunnen voelen voor een jurk... Ten slotte ben ik in Gent, bij Decotex (Anne Belin-collectie) terecht gekomen en pas daar voelde ik me goed in de kleedjes. Ik voelde me er goed in en vond een jurk dat, naar mijn mening, echt bij me paste. Of dit een echt 'wow-gevoel' was kan ik echt niet zeggen, eerder een gevoel van 'eindelijk een kleed waar ik me goed in voel'... Veel succes ermee!

Sofie
23-5-2008
 Meld misbruik10-9-2007 20:29:02

Bedankt allemaal voor de tips!
Ik ben in ieder geval al erg benieuwd of er bij mij sprake zal zijn van 'die klik' of dat ik ook meerdere zal moeten passen...
Blijkbaar is dit bij jullie erg verschillend! Nog 3 dagjes...

Groetjes
Sofie

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik13-9-2007 23:03:47

en??? heb je iets gevonden??

Sofie
23-5-2008
 Meld misbruik15-9-2007 17:43:42

Hallo Sarah,

Ge zijt curieus hé ;)
Ja hoor, het was zo leuk!!
Mijn droomkleed (eerst gezien op internet) was de Pompadour van Ian Stuart. Die was prachtig in het echt! Maar ook de Baroque vond ik schitterend! Ik heb toch wel wat getwijfeld en ben toen gegaan voor de Baroque! En ik heb me echt niet laten doen door de verkoopster. Intuïtief wist ik dat dit dé jurk voor mij was... Ik heb dus wel chance gehad als je't vergelijkt met andere dames hier...
Jij had ook een Ian Stuart zeker?

Groetjes
Sofie

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik15-9-2007 19:23:13

WWWWAAAAAAAUUUWWWWWWWWW....
Ik had dus op voorhand niet op het internet gekeken, want dan had ik waarschijnlijk ook die baroque gekozen!!!
Ik heb de curacoa van ian stuart. Het zit wel in dezelfde stijl ongeveer.
Ik heb de pale blue/ ivory.
Ik vind dus dat je een goede keuze hebt gemaakt!!
Raar he, je hebt dat aan en je weet dat direct he!!
Zeg, als ik nog eens curieus mag zijn. Hoeveel voorschot moest jij betalen? Ik moest 1000 euro betalen. Ik vind dat precies wel veel..

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik15-9-2007 19:25:45

haha... ik heb 1 kleed gepast en het was raak... waarschijnlijk omdat ze maar 1 ian stuart hadden, want anders was ik waarschijnlijk nu nog aan het twijfelen!

Sofie
23-5-2008
 Meld misbruik15-9-2007 21:12:34

Bedankt Sarah, da's lief van je... ;)
Gij hebt ook een prachtige jurk gekozen! Je taille komt daar mooi in uit, denk ik.
Moooiii!! Zou je't nu ook nog niet willen dragen? Ik kijk er al zo naar uit hé!

Inderdaad, die Ian Stuart zijn magnifiek hé! Bij mij waren er meerdere, en ze waren allemaal even prachtig... Maar ondanks dat ik de Pompadour ook héél mooi vond, sta ik zeker achter mijn keuze hoor.

Ik betaalde 1250 euro voorschot, men vroeg de helft van het bedrag. Ik heb ook al lagere bedragen gehoord. Hangt af van de bruidszaak wellicht... Maar je moet maar zo denken, ze kunnen hem niet meer van je afpakken. Het is nu eigenlijk al 'jouw jurk', heerlijk gevoel hé ;)

Groetjes
Sofie

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik16-9-2007 8:06:15

ik twijfel soms nog... maar dat komt omdat ik niks anders gepast hebt denk ik. Mijn moeder keek maar raar toen ik de foto liet zien. Maar persoonlijk (ahum) vind ik dus dat dat model het kleed niet echt tot zijn recht laat komen.
Maar als ik dan op sites kijk, ben ik weer zeker van mijn keuze. Tot gisteren had ik nog niks beter gezien. Al vind ik de baroque toch net iets mooier. Maar ja, dan hadden we dezelfde en je bent toch graag uniek he : )
Nu moeten we een maand later naar een trouwfeest en we kwamen die jongen tegen. ik wist dat dat meisje dag op voorhand naar ian stuart had gekeken op internet. Hij zo heel vrolijk. Ja, ze heeft gekozen.. een blauwachtig kleed.. wat denk je??? Mijn kleed dus...
Gelukkig dat hij dat zei, ik heb het haar dan maar verteld. Ze gaat nu fifi kiezen of iets van demetrios. Ook wel hele mooie dingen. Zoiets zou ik dus echt een RAMP vinden he...
Wanneer mag jij gaan passen? Wij trouwen in mei 2008 en ik mag gaan passen in januari.
Spannend!!

Sofie
23-5-2008
 Meld misbruik17-9-2007 15:03:41

Hallo Sarah,

Dat meen je niet! Koos dat meisje echt ook jouw jurk?? Oh nee, dat er vele anderen zijn die je jurk dragen is realistisch, maar dat je zelf dan een maand voordien naar een huwelijksfeest gaat en die jurk bij iemand anders aanziet... Nee da's waar! Gelukkig wou dat meisje nog een ander exemplaar kiezen. Het is natuurlijk geen ramp, maar absoluut niet leuk.

Bedankt voor de complimentjes over mijn jurk. Ja ik vind hem heel mooi, maar je kunt hem niet vergelijken met de jouwe! De jouwe vind ik ook heel speciaal, vooral in die taille. Je kunt de jurk 'in het echt' inderdaad niet vergelijken met de foto met het model.

Ik mag begin februari gaan passen. Ik trouw op 23 mei 2008.

Inderdaad, spannend... !! ;)

Groetjes Sofie

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...