Nu Online
Momenteel zijn er 220 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

waar trouwen?

9-9-2007 11:24:52
Hallo!

Wat is de traditie van het huwelijk; waar wordt er getrouwd?

Ik ben geboren in lier, opgegroeid in broechem en woon nu met mijn vriend en dochter in duffel.
mijn vriend woonde in mechelen, en nu dus ook in duffel :-).
wr wordt er dan getrouwd? in broechem of duffel? om maakt dat niet zoveel verschil?

dorien

Meld misbruik

Reacties: 2 | Gelezen: 378

Marie
13-6-2009
 Meld misbruik9-9-2007 12:23:24

Hoi,

ik denk dat je dat doet zoals je zelf wil. Voor de wet moet je wel trouwen waar 1 van jullie gedomicilieerd is. Traditioneel trouw je voor de kerk waar de ouoders van het meisje wonen. Maar velen wijken daarvan af omdat ze al lang samenwonen ofzo...

Wij zijn beiden afkomstig uit de Kempen, maar wonen nu in Leuven. Daarom doen wij de wettelijke en kerkelijke trouw in Leuven en het feest terug in de Kempen (anders moeten de families te ver rijden).

Groetjes!

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik9-9-2007 12:27:04

Voor de wet zal je in ieder geval in Duffel moeten huwen.Woonden jullie nog niet samen dan zou de etiquette stellen dat er gehuwd wordt in het stadhuis van de woonplaats van de bruidegom, Mechelen dus.
Wat betreft de kerk is het de traditie (lees: voor er werd samengewoond) dat er gehuwd wordt in de parochie waarvan de bruid afkomstig is. Maar jullie wonen samen en dan zal je normaliter in Duffel voor de kerk huwen. Je kan hier wel een afwijking op verkrijgen (in tegenstelling tot het wettelijk huwelijk) dan kan je huwen in een andere parochie, bv. van je vorige woonplaats. Hiervoor neem je best contact op met de priester van je huidige parochie en de priester van de parochie waar je wel wenst te huwen.
Succes alvast!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...