Terug naar overzicht
Hallo Sarah,Ik had bij mijn huwelijk in 1998 ook een trouwjurk met pareltjes.Heb dit binnen gedaan bij een droogkuis en deze zeiden me dat ze de pareltjes er moesten afhalen voor het kuisen en er daarna terug opzetten.Als ik van jou was zou ik dit eens navragen bij de droogkuis wat ze kunnen doen voor deze in goede staat te bewaren, nl. er afhalen en terug er op zetten of niet laten kuisen.Veel succes.Groetjes,Els
hey mijn trouwkleed was vanboven vol met pareltjes en er waren geen gesmolten of eraf gevallen.mss zoals al gezegdt best eens informeren in de droogkuis zelf.grtjs
de droogkuis zei dat als je met je vinger over de pareltjes gaat en er komt verf af, dat ze dan zeker smelten. Ik heb dan naar de winkel gebeld en volgens haar was dat zeker niet het geval. Maar ze snapte niet wat ik bedoelde. Ze had over de pareltjes gewreven en er vielen er geen af. Daar schiet ik dus voorlopig niks mee op. Ik heb 1000 euro (veel he) voorschot betaald, dus ik kan vb wel mijn neef (heeft droogkuis) meenemen naar de winkel om hem er naar te laten kijken. Maar ik kan niet meer terug door dat voorschot! Eigenlijk vind ik dat voorschot ook heel overdreven, maar dat is een ander onderwerp he.
ik heb toevallig op het internet een meisje gezien die haar kleed verkoopt. Ze heeft het laten reinigen door silk and satin speciaal voor bruidskledijreiniging. Kost wel 200-300 euro en het is zo'n 250 km van de deur!Het duurt ook 1,5 tot 2 maanden! Maar ik ga er denk ik toch maar eens voor informeren
Hey,Het is natuurlijk een gok maar ik kon na de trouw gerust mijn kleed nog een dag aandoen. Het is bijna niet vuil, juist een beetje aan de binnenkant van de sleep maar echt heel miniem.Misschien heb jij dat geluk ook wel?Ik heb ook al gehoord dat sommigen de pareltjes eraf nemen en er terug opzetten na het kuisen maar dat was geen optie bij mij want mijn kleed hangt vol parels dus dat lijkt me nogal duur.Groetjes, Sissi(104 dagen getrouwd)
ik hoop het ook!!! Maar ken je dat gevoel... je druk maken om iets wat waarschijnlijk niet nodig gaat zijn?? een echte bridezilla haha
hey,ook ik had een kleed vol met pareltjes (wel geen ian stuart) en ik had ook schrik voor de droogkuis. Nu had in de bruidswinkel gevraagd of zij een goede droogkuis wisten en zij vertelden mij dat ik het kleed ook zelf kon wassen. Omgekeerd in een dekbedovertrek steken, wassen op 30°, niet laten zwieren, het dan ophangen. Ik heb het geprobeerd. Zelfs zonder dekbedovertrek gewassen en mijn kleed is helemaal proper geworden en misschien het belangrijkste. bij mij zijn er geen pareltjes afgevallen of gesmolten...groetjes wendy