Nu Online
Momenteel zijn er 177 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwen + kindjes krijgen

6-9-2007 17:24:05
Hey Bruidjes,

wie van jullie is al aan het ontpillen? of maw zijn er die al volop aan het oefenen zijn voor een kindje? Of doen jullie het liever in de 'traditionele' volgorde, nl eerst trouwen dan kindjes?

Ik zal zelf beginnen ;-) Mijn vriend is vrij traditioneel, en aangezien je met twee moet zijn ... wachten we nog tot na de trouw voor we aan kindjes beginnen. Maar ik ben wel al gestopt met de pil en we vrijen dus met condooms voor een paar maanden ...

Elke

Elke
13-10-2007
Meld misbruik

Reacties: 20 | Gelezen: 511

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik6-9-2007 17:34:05

Hallo,
Ik trouw op 15/09 en ben net gestopt met de pil... uiteindelijk vond ik het te stom om nog twee weken de pil te nemen en dan te stoppen.
Ben benieuwd:-)
Groetjes

sandra
22-9-2007
 Meld misbruik6-9-2007 17:37:25

hey,

als het aan mij zou liggen zou ik toch ook al graag kindjes hebben! Wij zullen echter ook wachten tot na de trouw met de uitbreiding van het gezin, niet alleen om het traditionele aan te houden maar ook voor allerlei praktische redenen zoals de bouw, financieel....
ik heb wel gehoord dat het niet zoveel uitmaakt wanneer je met de pil stopt, het is namelijk al zo dat je na je eerste 'pilvrije' menstruatie al gewoon terug vruchtbaar bent...

evy
1-3-2009
 Meld misbruik6-9-2007 17:42:33

Hier is er reeds een zoontje van 1 jaar, dus de volgorde is al bekend. Wel, ik droom wel al van een 2e, maar we trouwen augustus volgend jaar. Nu, trouwen met een klein babytje, dat zie ik niet zitten, dus nog maar ff wachten. 'k Zou er wel niets mee inzitten als ik 4 maanden zwanger zou zijn als ik trouw. Tegen dan nog eens een klapke doen met 't venteke :-)

Evy
01/08/2008

maureen
10-5-2008
 Meld misbruik6-9-2007 18:03:59

hallo,

wij trouwen 10 mei 2008, en ik zou graag zo een maand voor de trouw stoppen. Maar mijn ventje die ziet het om praktische redenen niet echt zitten.
En langs de andere kant, voor mij is het ook praktischer, ik kan zelf bepalen wanneer ik mijn menstruatie krijg!Stel u voor op onze huwelijksdag :( dat zou pas vervelend zijn.

Vandaar we stoppen na de trouw

groetjes

maureen & dirk
10 mei 2008

Rebecca
11-8-2007
 Meld misbruik6-9-2007 20:00:00

Hoi Elke

Wij zijn op 11 augustus getrouwd. Zelf zou ik doodgraag aan kindjes beginnen, maar mijn man ziet het om praktische redenen nog niet zitten. We zijn nog volop bezig met de bouw van ons huis en het zou nog niet klaar zijn binnen 9 maanden. We hebben ook niet veel plaats in ons appartementje nu.
Ik ben van mening dat we er wel een plaatsje voor zouden vinden, maar ik moet ook de keuze van mijn man respecteren. Aan kindjes moet je pas beginnen als je allebei wil.
Dus, nog even op de tanden bijten. We zijn overeengekomen dat we binnen een jaartje, als we een jaar getrouwd zijn, eraan gaan beginnnen.
Maar, ik stop wel binnen een half jaar reeds met de pil. Niet echt zoals ik zelf gehoopt had, maar ja, hoe langer ik ernaar uitkijk, des te mooier wordt misschien wel de geboorte van ons eerste kindje.

Groetjes
Rebecca
Reeds 26 dagen getrouwd

Mieke
22-9-2007
 Meld misbruik7-9-2007 8:09:38

na onze trouw gaan we ons huis verbouwen. en dan pas kindjes, ik zou ze nu al graag willen, maar zou niet graag zwanger in de verbouwingen rondlopen, dus nog effe wachten.

Mieke
22/09/07

eline
5-9-2008
 Meld misbruik7-9-2007 9:12:29

Bij begint het nu ookte kriebelen zeker omdat vrienden van ons als een eeste baby hebben en onlangs getrouwd zijn.
Maar wegens praktische reden wordt het nog wachten
eerst trouwen en dan nog bouwen dus tel maar
na het rouwen kan ik dus niet zwanger worden want mijn vriend, tegen dan man zal een jaar loopbaan onderbreking nemen om ons huisje te bouwen dus dat betekend dat ik in de week de enige kost winner ben in de weekend af en toe zal moeten helpen. Ja dat hab ge als uwen vriend in de bouwwerkt en ge zelf architect bent maar het zal een leuke ervaring zijn

Ik heb dus veel om naar uit te kijken de komende jaren het trouwen, bouwen en dan eindelijk de kindjes

groeten Eline en Stijn
05/092008

Marjan
2-6-2007
 Meld misbruik7-9-2007 9:15:54

Wij zijn begin juni getrouwd en het kwam juist uit met m'n strips dat ik de week voor de trouw m'n regels had en daarna geen nieuwe strips ben gaan halen.
Wij zijn dan diect op vakantie vertrokken, dus had ik er daar ook geen last van.
Nu vertrekken we volgende week op vakantie en zit de kans er wel in dat m'n regels er dan doorkomen. Of ik moest zwanger zijn ondertussen (hoop ik alleszins heel hard).

Liesje
15-2-2008
 Meld misbruik7-9-2007 11:20:19

Ik heb mijn koperspiraaltje laten weghalen in juni 2007 en we trouwen in februari 2008.
Mij maakte het niet zoveel uit, eerst kindje, dan trouwen of omgekeerd. Trouwen met een beetje een zwanger buikje is ook niet erg, integendeel!
Maar bon, tot nu toe nog niet zwanger dus...
We zien wel he, no stress!

Lies
27-10-2007
 Meld misbruik7-9-2007 11:32:51

Hey Elke,

Mijn vriend en ik hadden ook afgesproken om iets voor ons huwelijk te "ontpillen" om dan vaanf een paar weken voor de trouw te kunnen proberen. Maar toen puntje bij paaltje kwam en ik mijn laatste pilletje genomen had, zag meneer het toch ineens niet meer zitten. Cold feet... Ik ben er toen echt helemaal niet goed van geweest, we hebben echt zwaar ruzie gehad, ik was er het hart van in. Onze babyplannen zijn uitgesteld tot mei 2008 (en we trouwen op 27 oktober). Het is nog altijd even slikken als ik er bij stilsta, maar zoals eerder gezegd, moet je er alletwee voor kiezen.

Groetjes,

Lies

tina
5-7-2008
 Meld misbruik7-9-2007 12:06:16

Hey Elke,

Wij hadden de niet-traditionele volgorde in gedachte... Eerst kindje, dan trouwen. We kijken alletwee enorm uit naar een kindje en aangezien de trouw nog ver was was... Ik vrees alleen dat het anders zal uitdraaien voor ons... We trouwen 9/08/08 en zijn al 9 maanden aan het proberen om zwanger te geraken, zonder succes.
Na volgende maand zullen we echter een pauze moeten inlassen om niet het risico te lopen om de periode van de trouw te moeten bevallen en alles moeten afblazen.
Dit is wel stresserend maar ja.. een kind plan je gewoon niet.
De tijdsdruk die we nu hebben is ook niet echt bevordelijk voor het zwanger worden.
We vinden het écht enorm spijtig dat we nu een paar maanden voorzichtig moeten zijn. Ik weet nog niet hoe lang we best 'voorzichtig' zijn. Ik heb altijd gezegd dat ik niet zwanger wilde trouwen (misselijk, dikke buik=aangepast patattenzak-kleed, geen champagne/wijn drinken, niet alles mogen eten...) maar om nu onze kinderwens nog eens 9 maanden uit te stellen zie ik ook niet zitten!
Wat denken jullie??

Alvast bedankt voor jullie raad!

Groetjes, Tina

Sofie
16-8-2008
 Meld misbruik7-9-2007 14:19:53

Dag Elke,

wij trouwen in augustus 2008 en ik stop met pleister plakken eind april/begin mei. Ik vind het helemaal niet erg om zwanger te zijn op onze trouw en vermits het een eerste kindje is, is er veel kans dat er nog niet veel te zien is op 8 à 9 weken tijd. Plus dan moet je nog meteen zwanger geraken hé!

Ik denk niet dat het belang heeft in welke volgorde je alles doet, je moet gewoon doen waar je je allebei goed bij voelt. Als het aan mij had gelegen, waren we in 2007 al aan kindjes begonnen, maar mijn vriend zag dat nog niet goed zitten, dus respecteer ik dat.

Veel succes,
Sofie
16-08-08

Ilona
24-5-2008
 Meld misbruik7-9-2007 15:28:33

Ik zou op mijn eigen trouwfeest toch ook graag een glaasje champagne kunnen drinken en me nog eens goed laten gaan (en hiermee bedoel ik niet dat ik me poepeloerezat ga drinken he). Met een pasgeborene kan je er toch ook niet echt van genieten hoor. Ontpillen, daar geloof ik niet in: als je je pil te vaak vergeet kan je het toch ook tegenkomen? Je lichaam zal wel beslissen wat er gebeurt. Plus, ik plan m'n menstruatie liever dat het niet in de buurt van m'n trouwfeest komt. Ik wil liever op die ene dag m'n figuurtje nog kunnen tonen (dat is met de jaren al verbreed en het zal er niet beter op worden he).

Dus voor mij: trouwen en daarna kindjes krijgen.

Maar ieder doet z'n eigen ding, anders zou het een saaie wereld worden.

Riet
27-10-2007
 Meld misbruik7-9-2007 23:35:07

Hoi,

Wij wachten ook tot na onze trouw. Ik denk dat ik bang zou zijn om misselijk te zijn de dag zelf... En bovendien is mijn vriend nu eigenlijk meer vragende partij voor een kindje dan ik... Vreemd he, 4 jaar geleden was de drang groter dan nu... Nu ik bijna 30 ben, hoeft het voor mij veel minder.
maar je, uiteindelijk zal het toch wel een impulsieve beslissing worden hoor!

xxx
Catherine

valerie
7-6-2008
 Meld misbruik8-9-2007 9:57:30

Hey,

Als het aan mijn vriend ligt, beginnen we er nu meteen aan, maar ik zie het toch niet zo zitten om met een dikke buik te trouwen. Ik ga dus volgend jaar in juni stoppen met de pil (zo ben ik ook zeker dat ik mijn regels niet heb op de grote dag;)) maar dan gaan we nog wel met condoom vrijen tot we op huwelijksreis zijn (we gaan op safari in Afrika en dat wil ik liever niet zwanger doen). En zo wordt ons kindje misschien wel in Kenia verwekt hé.

groetjes,

Valerie

L
26-6-2009
 Meld misbruik8-9-2007 15:52:16

hier een beetje helemaal andersom gewerkt. mijn vriend vroeg me drie jaar geleden ten huwelijk, maar wel met de voorwaarde dat we zelf onze bruidskindjes gingen maken... :-)
Nu, drie jaar later (en drie kindjes latern.. jaja, eentje vorig jaar in april en dit jaar in juni kregen we er direct twee) ligt onze datum vast en zijn we volop aan t plannen. over een kleine twee jaar trouwen we, zijn de kids net oud en groot genoeg om onze bruidskindjes te zijn!

Anke
31-5-2008
 Meld misbruik9-9-2007 19:07:15

Hallo iedereen,
bij ons is het ook iets minder traditioneel gelopen... Mijn ventje en ik hadden ook al enige tijd een kinderwens, die we tot zo'n 4 maanden geleden erg sterk voelden. De laatste maanden echter (met ons huwelijk in het vooruitzicht) lieten we t zo een beetje op z'n beloop, we zouden wel zien hoe t liep. Ik hoopte ergens van pas zwanger te zijn na ons huwelijk, maar ondertussen ben ik 3 maandjes zwanger... Dit wil zeggen dat ons kindje zal geboren worden zo'n 2 maanden voor ons huwelijk en daar kunnen we allebei zeker mee leven. Het probleem van geen alcohol te kunnen drinken met ons feest is niet echt een probleem want ik drink dat sowieso niet. En ik heb nu al "aanbiedingen" voor opvang voor onze kindjes (mijn ventje heeft al een dochtertje uit een vorige relatie). Dus dat lijkt wel in orde. Natuurlijk wordt dat wel wat uitkijken qua het financiële aspect, maar we hebben t er graag voor over. We zijn dan ook dolgelukkig met onze toekomstige spruit...
groetjes
Anke en Kenneth

Marie
5-10-2008
 Meld misbruik9-9-2007 21:24:50

Ik ben nogal traditioneel: eerst trouwen, dan bouwen, dan een kindje. Hoewel, we wonen wel al samen! Als ik één raad mag geven aan alle nog niet samenwonende bruidjes: wacht nog even met kindjes tot als je wat hebt samengewooond, wat het leven met twee is zo zaaaaaalig, je kunt het TOTAAL niet evenaren met thuis wonen. Sinds ik samenwoon heb ik de nood aan kindjes eigenlijk totaal niet meer, het mag gerust nog jaaaren duren.

sofie
6-9-2008
 Meld misbruik12-9-2007 14:35:06

beste tina, wij zitten in exact hetzelfde schuitje. we trouwen ook begin augustus en deze maand is onze laatste kans, dus 't is bang afwachten. wij hebben ook beslist om nu enkele maanden terug de pil te gaan nemen als het niet is gelukt... eigenlijk had ik dan liefst de trouw uitgesteld, maar die datum ligt al zo lang vast omdat we dachten dat we wel onmiddelijk zwanger gingen worden...
alvast heel veel succes aan iedereen, gelijk wanneer het ontpillen begint!

tina
5-7-2008
 Meld misbruik14-9-2007 22:54:31

hey sofie, ik ben blij dat ik niet alleen ben! ik heb het het ook heel moeilijk mee om onze kinderwens te moeten uitstellen. maar inderdaad er ligt al zoveel vast (zaal, dj, fotograaf,...) dat de trouw uitstellen geen optie is.
Ik wens je alvast nog heel veel succes na jullie "pauze", of het moest jullie nog op het randje gelukt zijn, dan wens ik je en dikke proficiat!

Aan alle aanstaande bruidjes nog veel plezier met de voorbereidingen!

Groetjes, Tina

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...