Nu Online
Momenteel zijn er 48 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

het orkest: wat na de misviering?

  6-9-2007 14:48:07
Hello allemaal,

In onze huwelijksviering zal het orkest waar wij in spelen, de muzikale omlijsting verzorgen. Ons probleem is: wat doen we met hen na de mis? Ik vind dat we ze niet met lege handen onmiddellijk na de mis kunnen naar huis sturen. Langs de andere kant vinden we beiden dat het te duur is om ze allemaal uit te nodigen op de receptie (ze zijn met 25 a 30). Mijn verloofde zegt dat we ze achteraf op een repetitie of een ander moment (want de repetitie is op dinsdag, en als je de dag erna moet werken, lijkt me dat niet ideaal...) eens een receptie kunnen aanbieden. Het probleem is dan dat er mensen zijn die niet op dat moment kunnen aanwezig zijn en die wel gespeeld hebben in onze mis; en wellicht ook omgekeerd...
Echter, in de kerk is er een zaaltje waar we ze allemaal iets kunnen aanbieden (enkel drank, en ben niet zeker dat daar een frigo of zo staat. Een andere optie is iedereen een (of een paar?) drankje in een lokaal café op onze kosten laten drinken.
Ik heb ook al eens gehoord van een stand met gluhwein of zo, maar ik weet niet waar je zoiets kan vinden en hoeveel dat kost. Langs de andere kant is dat ook weer niet goed omdat het dan niet 'speciaal' voor het muziek alleen is...
We zouden eventueel wel de dirigent en de voorzitter (met hun vrouw) vragen op de receptie.
Hoe zouden jullie dat aanpakken?

Groetjes,
Ann
15-12-2007

Ann
15-12-2007
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 906


Nele
20-9-2008
 Meld misbruik6-9-2007 16:08:13

Dag Ann,

Je kan ipv een gluweihn kraam een jenever kraam doen, dan hoeft dat helemaal niet veel te kosten als je alles zelf gaat kopen en dan aan een vriend vraagt om de jenever te schenken. Je moet dan alleen een plaatsje hebben waar je met behulp van wat tafels een standje kan maken voor de jenever.

Groetjes
Nele



Jenny
12-9-2008
 Meld misbruik6-9-2007 16:32:30

Hey,

Ik denk dat ik een oplossing weet: als je nu eens voor alle leden een klein cadeautje voorziet. Net zoals je iets voorziet voor kindjes die een bloemetje afgeven aan de kerk, kan je een andere mand vullen met kleine bedankjes voor het orkest. ZO moet je ze niet vragen op de receptie en hoef je ook achteraf niets meer te doen. Je kan dit bedankje dan nog zo duur maken als je wil hé.

Groetjes,
Jenny



Maaike
18-8-2007
 Meld misbruik6-9-2007 17:41:50

Hey,

Onze trouwmis werd opgeluisterd door het koor waarin mijn zus zingt. Wij zaten ook een beetje met dit dilemma en hebben er uiteindelijk voor gekozen om hen twee drankjes aan te bieden in een café-tearoom vlakbij de kerk. Ze vonden dit echt heel leuk. Ze moesten namelijk van redelijk ver komen en op deze manier konden ze eerst nog wat gezellig samen zijn voor ze naar huis terugkeerden. (En naar het schijnt zijn ze redelijk lang blijven plakken, dus het is hen blijkbaar echt wel goed bevallen!)

Omdat mijn ouders de dirigent behoorlijk goed kennen, hebben we ook een tijdje getwijfeld om hem op de receptie te vragen. Maar voor hem was het veel leuker om samen met de anderen iets te gaan drinken i.p.v. naar een receptie te gaan waar hij toch bijna niemand kent... Daar moet je toch ook eens over nadenken.

Veel succes nog met het doorhakken van de knoop!
Maaike



Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik6-9-2007 18:58:39

Hey,

2 drankjes aanbieden in een café vind ik een goed idee.

Een stand met gluwhein weet ik niet zijn maar wij hadden een jeneverkraam voor 300 e (alles inbegrepen, service en drank). Je vindt het op jeneverkot.be.
We hebben daar veel goede reacties op gekregen.

Groetjes, Sissi
(103 dagen getrouwd)



heidi
7-6-2008
 Meld misbruik7-9-2007 17:20:10

hallo,
ik speel zelf ook mee in de harmonie van het dorp waar ik vroeger woonde. deze komt ook onze mis verzorgen. wij nodigen de mensen van het bestuur uit op het avondfeest en nadien geven we een receptie na de repetitie omdat onze harmonie telt 60 leden en vinden dit ook veel om allemaal uit te nodigen.

groetjes
heidi


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...