Nu Online
Momenteel zijn er 196 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wat eerst???

3-9-2007 10:42:59
Hallo!

Ik heb net mijn vriend ten huwelijk gevraagd en hij heeft ja gezegd (oef ;-) :-D).
Maar nu weten we niet goed wat eerst doen... eerst naar de parochie gaan om de kerkceremonie vast te leggen,eerst de zaal,eerst gemeentehuis, wanneer getuigen vragen, wanneer huwelijksmis voorbereiden,... :-S.
HULP! :-)

dorien

Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 280

K
7-7-2007
 Meld misbruik3-9-2007 10:49:25

Eerst de zaal, aangezien die soms tot anderhalf jaar van tevoren bezet zijn. Gemeentehuis kan vaak maar vanaf 6 maanden op voorhand. Kerk weet ik niet, wij zijn niet voor de kerk getrouwd.
Dj en fotograaf best ook lang van tevoren boeken.

Geniet ervan :-)

sandra
22-9-2007
 Meld misbruik3-9-2007 11:06:22

Eerst inderdaad een zaal kiezen en deze vastleggen. afhankelijk van de gemeente waarin je woont kan je deze al direct vastleggen ofwel pas 6mnd van tevoren. dan even contact opnemen met je pastoor (meestal zodra je weet hoe laat je in de gemeente trouwt)
voor de rest bepaal je zelf wanneer je wat regelt, maar inderdaad DJ en fotograaf die je wenst beetje op tijd boeken!
de huwelijksmis zelf hebben wij pas een maand of 3 op voorhand beginnen maken (teksten zoeken enz)
je kleed toch wel zeker een 5 maanden op voorhand gekozen hebben, zodat er eventueel nog retouches enz gemaakt kunnen worden...
als je nog vragen hebt, stel ze maar!

eline
5-9-2008
 Meld misbruik3-9-2007 11:17:15

hey,

Eerst een bedenken of er een speciale datm is waarop jullie willen trouwen
Als deze nog ver in de toekomst ligt zo'n 13 a 14 maanden dan kan je de feestzaal naar eigen keuze nemen
want deze zijn nogal vlug bezet.

Dan de kerk en met de maanden mei rekening houden met communies en zo
Zeker als je expliciet in een bepaalde kerk wenst te trouwen

Daarom als je een geschikte feestzaal gevonden hebt kun je een optie op de datum nemen en dan in de kerk/parochie gaan informeren of de datum ook vrij is

ook interessant om te weten welke datum de feestzaal naast de geliefkoosde datum vrij is indien het voor de parochie niet gaat zodat je weet welke datum anders wel kunnen

Dan is het kwestie van definitief vost te leggen en een voorschot voor de feestzaal te betalen.

De DJ en fotograaf/videograaf als je dat wenst ook niet te lang meet wachten een maand of 8 vroeger mag natuurlijk ook.

anders hier ook eens op planning kijken een onderdeel van deze website daar staan goede richtlijnen.

hopelijk weet je nu al wat meer

groetjes Eline en Stijn
05/09/2008

dorien

Meld misbruik3-9-2007 11:40:53

Bedankt voor alle reacties tot nogtoe!
Ik vind hier wel op de website: Mijn planning, maar niet algemeen overzicht...
nog andere interessante websites?

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik3-9-2007 13:31:29

Hallo,
Anders moet je een bruidsmagazine kopen (in september komen er nieuwe uit), daar staat meestal ook een to do lijst in met de timing...
Groetjes

ulrike

Meld misbruik3-9-2007 17:23:59

hallo,
ik zou ook zeggen eerst de zaal, wij waren meer dan een jaar op voorhand voor onze zaal en er waren maar drie datums meer vrij voor de zomer, dan hebben we traiteur vastgelegd, kerk en vervoer, de rest moet nog gebeuren
groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...