Terug naar overzicht
De Wedddingplanner zijn we zelf. Op internet staan heel veel planningslijsten, dat je eigenlijk niets kunt vergeten.En ook als ceremoniemeester hebben we een vriendin gevraagd. Het hoeft van ons ook niet allemaal super georganiseerd te zijn. Beetje spontaniteit maakt de dag denk ik veel bijzonderder. Dus zij zal niet echt veel hoeven te doen. Beetje tijd in de gaten houden en receptieboek klaarleggen enzo.
Hallo,goh, ik organiseer liever alles zelf dan een weddingplanner die dingen te laten doen... uiteindelijk vallen de voorbereidingen supergoed mee en is dat ook deel van het plezier (en zoals hieronder gezegd, je vindt overal wel lijstjes).Een ceremoniemeester nemen wij ook niet. We hebben aan mijn broer gevraagd om zo een beetje de taken van een ceremoniemeester op te nemen (zoals zorgen dat de misboekjes in de kerk raken, de bruidskaars/kruisje,... meenemen uit de kerk,...) en in de zaal neemt de zaalverantwoordelijke het over...groetjesCaroline15/09/07
Idem bij mij... Het plannen is zo leuk dat ik het echt niet aan een ander zou willen overlaten.En een ceremoniemeester heb ik ook niet gevraagd... juist omdat ik vind dat het allemaal wat losser mag... Wat zou een trouwfeest immers zijn zonder een goeie blooper?Enkele vriendinnen zorgen voor de misboekjes, het overnemen van gekregen geschenken aan de kerk, enz... Lien x
Hallo,Wij maken ook geen gebruik van een weddingplanner, zeker omdat we ten volle genieten van de voorbereidingen... Het is tenslotte je eigen feest en ik wil daar dan ook een persoonlijke touch aan kunnen geven.Wij nemen wél een ceremoniemeester. Hij vraagt 150 euro voor de hele dag. Op die manier willen wij onze vrienden en familie ook ten volle laten meegenieten van onze dag en weten we wel dat er iemand is die voor alles zorgt, zonder niet-spontaan over te komen.Veel plezier nog!GroetjesSofie
Hoi Wij nemen geen weddingplanner maar wel een ceremoniemeester (160 euro) Ik ben zelf een stresskieken dus ik vrees dat ik anders dol ga draaien.Met een ceremoniemeester bij de hand zal alles een beetje vlotter gaan ( wie zit waar, wie staat waar, wanneer doen we dit, wanneer vertrekken we, hangt mijn kleed nog goed ...)Groetjes
Wij bereiden ook alles voor zonder weddingplanner of ceremoniemeester. We weten wat we willen en ik ken mezelf: ik heb liever de touwtjes in eigen handen... (zonder een 'bridezilla' te zijn hoor). Het is trouwens fantastisch (soms wat stresserend) om alles te regelen. En eens alles geregeld, kan je alleen maar hopen dat alles in z'n plooi valt. En zoals ik eerder al las: een beetje spontaniteit maakt de dag alleen maar persoonlijker.Veel succes!
hey,Wij regelen ook alles zelf, veel leuker zo ... Ik heb graag 'controle' en kan ik nadien niemand de schuld geven als er iets fout gaat ;-)Bij mijn nicht was er een ceremoniemeester en dan heb ik besloten van zonder te doen!! Ik zou er echt zot van worden ... Ze kon niet gaan zitten zonder dat de ceremoniemeester daar stond. Elke keer ze zich verzette kwam hij haar kleed wat rechttrekken en zo. Pfff, niets voor mij!! Ik heb het liever wat spontaner ...Elke
Hey,Wij hebben als ceremoniemeesters drie vrienden van mijn vriend gevraagd die hij al van zijn 4 jaar kent. Toen een van die vrienden getrouwd is, hebben ze dat ook gedaan en alles is perfect verlopen.Els
HOiWij hadden een weddingplanner (die stage deed), maar dat was niet zo ons ding! We deden ook liever alles zelf omdat onze weddingplanner haar ding wou opdringen (omdat ze dan een procentje kreeg bij de firma, maar wij niet hé!) en als we zelf iets aanbrachten zei ze dat we dat maar moesten regelen! Twee dagen voor de trouw kwam ze af dat ze er niet bij kon zijn, maar dat ze wel iemand anders kon sturen, die we dan zouden moeten betalen! Sindsdien hebben we niets meer van haar gehoord!Dus ik zou zeker geen weddingplanner aanraden!Een ceremoniemeester hebben we niet genomen (door de slechte ervaring met weddingplanner) en mijn neef heeft die rol op zich genomen! Best is dat je iemand neemt die zelf al getrouwd is (dus weet hoe alles ongeveer gaat!) en dat je alles opvoorhand eens met die persoon bespreekt (dat hij weet wat er komt!)Groetjes