Nu Online
Momenteel zijn er 230 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

feest op andere dag dan huwelijk

31-8-2007 21:05:32
Hallo iedereen,

Even een raar vraagje...

Wij zouden graag trouwen op 08/08/'08 maar haast alle feestzalen zijn volzet voor die datum. We hebben een ideale zaal gevonden maar deze is natuurlijk ook niet meer vrij op 08/08/'08, maar wel op 22/08/'08.
We overwegen om ons feest op 22/08/'08 te geven. Maar wat doen we nu met onze huwelijksdatum??? Zowieso trouwen op 08/08/'08 en het feest geven op 22/08/'08 of gewoon huwelijk + feest verplaatsen naar 22/08/'08????

HELP !!!

Alvast bedankt!

Groetjes,
Patricia

Patricia
8-8-2008
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 574

Sophie
18-4-2008
 Meld misbruik31-8-2007 21:09:50

Hoi Patricia

Een andere bruid hier op het forum heeft dit als volgt gedaan.
Trouwen voor de wet op de door jou gekozen datum en minifeestje in bescheiden comité.
Dan trouwen voor de wet op de andere datum met een megafeest achteraf.

Of het ideaal is weet ik niet, ik denk dat het de magie van het trouwen een beetje weghaalt want wanneer beschouw je jezelf als getrouwd ?

Is 8/8 een bijzonderedatum voor jullie of is het enkel omdat dit een speciale cijfercombinatie is ?
Denk er nog maar eens goed over na, niets is leuker, toffer en romantischer om alles op dezelfde dag te doen.

Succes
Sophie

evy
1-3-2009
 Meld misbruik31-8-2007 22:08:34

Wij wilden ook graag op 08-08-2008 trouwen, maar alle feestzalen in de buurt waren reeds volzet. Jammer, dan maar de datum verzetten. We wilden niet op die dag dan voor de wet trouwen en later ons feest geven. Da's 2 keer 'rompslomp' en vind het veel gezelliger alles op 1 dag.
Uiteraard is dit ieders keuze. Als jullie graag voor de wet willen trouwen op 08-08 en jullie feest op een andere dag...doen, het wordt meer gedaan. Het is jullie huwelijk, jullie beslissing.Geniet van de voorbereidingen!

heidi
7-6-2008
 Meld misbruik31-8-2007 22:31:51

hallo,

wij zijn overlaatst ook naar een trouwfeest moeten gaan waarvan het feest later was dan de trouwdatum. en ik vond het jammer want er hing niet echt een sfeer van een trouwfeest. het leek meer op een uitvergroot verjaardagsfeest. daarom zou ikzelf het mooier en fijner vinden als je alles op 1 dag kon doen. maar dat is slechts mijn mening he

groetjes
heidi

lien
16-2-2008
 Meld misbruik1-9-2007 8:49:09

Persoonlijk vinden wij het wat gemakkelijker als je op voorhand voor de wet trouwt (anders is de dag zo zwaar gevuld), dus dat wilden wij zeker doen... MIjn zus deed het de dag ervoor, wij hebben uiteindelijk voor Kerstavond gekozen om te trouwen voor de wet en pas een kleine twee maanden later, op 16.02.2008, hebben we onze kerkelijke viering en het feest... Ik kijk naar alletwee de data evenzeer uit en vind het zelfs plezant dat we twee keer feest gaan houden... Iedereen moet hier gewoon zijn/haar gevoel vij volgen... Als je echt graag op 08.08.08 trouwt zou ik het zeker niet laten omdat er die dag toevallig geen zaal meer vrij is...
Heel veel plezier met de voorbereidingen!
Lien x

lien
23-2-2007
 Meld misbruik1-9-2007 16:01:40

Patricia,

Wij zijn getrouwd op 23/02/07 voor de wet, en trouwen niet meer voor de kerk. Voor mij was het een must om mijn feest op dezelfde dag te doen dus, maar aangezien wij pas sinds december wisten dat we in februari zouden trouwen, bleek het organisatorisch toch moeilijk. Wat hebben wij gedaan? Ons feest zes maanden er na georganiseerd: resultaat: het was een stralende dag (25aug 07), twee keer trouwkleed aandoen, twee keer feest,...
Achteraf gezien heb ik er dan helemaal geen spijt van gehad dat we ons feest nadien gehouden hebben.

Doe misschien zoals wij: zet alle pro's en contra's op een rijtje. Op basis daarvan hebben wij beslist!

Groetjes,
Lien
http://lienetghafour.bruiloftsite.nl

Sophie
6-9-2008
 Meld misbruik2-9-2007 12:50:01

Hey,

Wij trouwen op 8.8.8 voor de wet en geven daarna een feest bij mijn verloofde zijn ouders, en op 6.9.8 trouwen we dan voor de kerk en geven we het "echte" feest, met ceremoniemeester, trouwkleed etc. Vind ik persoonlijk leuker want zo hebben we 2 feesten ;-).

Groetjes
Sophie

Karlien
9-8-2009
 Meld misbruik3-9-2007 10:38:33

Hey,

Wij trouwen volgend jaarop 9/8/8. Mijn vriend zijn familie moet van ver komen, vandaar dat we liever een zaterdag hadden. Ik heb er nog even aan gedacht om op 8/8/8 voor de wet te trouwen, maar dat lijkt me zo'n gedoe en je trouwdatum vergeet je toch nooit :-)

Succes,

Karlien

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...