Terug naar overzicht
---
Bedankt Thierry!Ik maak me nochtans zeker geen zorgen... Maar onbewust leeft het blijkbaar wel in mijn koppeke...Inderdaad: relax, take it easy...GroetjesSofie
Ja, ik herken het maar al te goed! Rationeel maak ik me ook niet nerveus, maar onbewust gieren mijn zenuwen echt wel de pan uit!Maar, geloof me, t is een fase en die gaat voorbij. Ik had het 2 maanden voor de trouw; nachtmerries, heel hoge bloeddruk, en heb er nog een maagontsteking aan overgehouden ook nog.Toen moest er iets veranderen, dus ziekteverlof gekregen en daarna was ik echt goed uitgerust. Sindsdien maak ik me er echt niet druk meer in...
Ik heb het ook met vlagen. Dan droom ik iets over de bruiloft, schrik wakker, kan niet meer slapen en pieker me suf over wat we nog moeten regelen (bijna niets meer, want vandaag over 1 week is het zover) en wat we eventueel vergeten!Hihi... Dan schrijf ik alles op en de volgende dag regelen we daar dan een gedeelte van.Denk dat dat er wel een beetje bijhoort. HEt is dan ook een super spannende dag!Groetjes!!
Dag bruidjes,Ik herken het helemaal! Ik lig ook soms nachten wakker over wat we nog vergeten zijn...en de volgende dag loop ik dan zo nerveus dat ik zelfs niet moe ben! Ben bang dat ik uiteindelijk zo uitgeput ga zijn dat ik doodop ga zijn op de dag zelf...nu nog twee weken vanaf vandaag.Maar hier zijn twee heel goede tips:- een papiertje naast je bed leggen: als je 's nachts wakker wordt en aan het duizend en tiende detail denkt dat nog moet gebeuren: opschrijven! Dan is dat ook alweer uit je hoofd, want je weet dat je het niet gaat vergeten omdat je het hebt opgeschreven!- Sedinal: een plantaardig product dat je zo in de apotheek kan kopen. Het maakt je wat rustiger overdag, en het helpt je 's nachts om de slaap sneller te vinden: dit zijn absoluut geen slaappillen, maar iets homeopathisch om je rustig te houden. Bij mij helpt het alleszins.En voor de rest ook de stress wat laten komen, het is heel normaal omdat je zo hard uitkijkt naar die dag!Groetjes,Jennifer(15/09/07)
Hey Sofie,Wij trouwen pas volgend jaar en jawel ook ik heb het reeds meegemaakt, nachtmerie, we waren 2 dagen voor de trouw en mijn vriend kwam me vertellen dat hij niet meer wou trouwen want hij was homo! ik kan je verzekeren als ik toen wakker werd ik nat in mijn zweet stond en er echt een half uur nadien nog niet goed van was, het is echt wel normaal, maar relax alles zal vlekkeloos verlopen.carolien
Ik ben helemaal niet gestresseerd maar heb ook al zulke dromen gehad. Ik droomde dat ik mijn kleed was vergeten aan te doen en in jeans was getrouwd. Ik wou het dan nog gaan aandoen voor het feest, en toen besefte ik dat ik vergeten was om het te laten inmaken en korter maken en zo. Wat ik wel supergrappig vind : gisteren zijn we mijn vriend zijn kostuum gaan kopen, volgende week moet hij na de nodige aanpassingen opnieuw passen en hij droomde deze nacht dat hij wel was gaan passen maar zijn kostuum niet meegebracht had. Ook droomde hij dat ik te laat was en kwam aangelopen in jeans met een zak snoep ( we hebben een paar kleine zakjes snoep voor kindjes aan de kerk ). Daarna kwamen ze mijn kleed nog laten zien van " Dat zou het geweest zijn ". Ook droomde hij dat zijn oom ( die altijd zijn gedacht durft zeggen ) en zijn tante op onze stoelen waren gaan zitten in de kerk omdat we in de kerk geen plaatsaanduiding hadden gegeven. Ik vond het wel grappig dat hij er ook van droomde :-)
Wij trouwen pas in Juli volgend jaar dus ik stress zeker nog niet maar toch heb ik ook regelmatig nachtmerries over de trouw, vooral over mijn trouwkleed: dat ik er niet meer in kan, dat ik vergeten ben een trouwkleed te kopen enz.Ik ben telkens blij als ik 's morgens besef dat het maar een droom was!