TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
sarah
30-6-2007
|
28-8-2007 22:28:40
Je mag eigenlijk zeker rekenen op 75€ de koppel. DAt was bij ons het meest gegeven per koppel. er zaten er natuurlijk ook bij met veel meer. Maar wij hadden wel geen traditionelke huwelijkslijst gelegd. Maar wel, in het reisbureau. dus de mensen betaalde eigenlijk onze huwelijksreis. wij hadden in totaal 110 mensen uitgenodigd en hadden dus een 3700€ op onze huwelijksreis rekening gekregen en dan nog eens een dikke 1000€ in enveloppes en dan nog cadeau cheques gekregen.
hoop dat je er een klein beetje iets mee bent.
groetjes van een dol gelukkige bruid.
|
|
Kelly
14-7-2007
|
28-8-2007 22:48:08
Hey,
Wij hadden gespaard voor alles en uiteindelijk hadden we nog over. Denk dat we ook ongeveer een € 75 per koppel hadden. We hebben er op voorhand geen rekeking mee gehouden. Dan kan het ook niet tegenvallen.
Groetjes
|
|
els
14-7-2007
|
29-8-2007 5:32:34
hey,
Wij waren met 130 personen en de meeste gaven bij ons tussen de 30 en de 50 euro per koppel. Er zaten een paar serieuze uitschieters tussen waardoor we aan een bedrag iets hoger dan 7000 euro kwamen. Maar ik zou dus rekenen op een 40 euro per koppel.
Groetjes, els 14/07/2007
|
|
tamara
15-9-2007
|
29-8-2007 7:32:26
In het verleden is er al verschillende keren de discussie geweest over wat je geeft als je naar een trouw gaat en daaruit bleek dat dat heel verschillende is van familie tot familie.
Sommigen vonden dat je als koppel niet minder dan 100€ mag geven, andere vonden 30€ ook goed.
Het ligt natuurlijk aan de levensstandaard van de mensen die komen. Als die zowieso regelmatig op restaurant gaan en uitgaan, gaan ze makkelijker 75 tot 100€ geven. Maar heb je familie die bijna nooit de deur uit gaan en een inkomen hebben waar ze mee moeten oppassen kan je dat niet verwachten!
|
|
Lieve
1-9-2006
|
29-8-2007 7:46:53
Hey,
ook wij hadden geld gevraagd en achteraf gezien ben ik echt blij dat we geen rekening gehouden hebben met wat we gekregen hebben, want het was niet echt veel. Ik denk dat we een gemiddelde gekregen hebben van € 40 per koppel. Natuurlijk waren er mensen die (veel) meer gaven, maar er waren ook koppels die bloemen gaven (ook al hadden wij gevraagd van niet) of slechts € 25... Zoals Tamara hieronder zegt: het hangt dus fel af van de gewoontes in de familie en als ik jou was zou ik die cadeaus zien als een mooi extraatje, maar er niet op rekenen...
Groetjes, Lieve
|
|
Marie
13-6-2009
|
29-8-2007 9:54:54
Hoi! Wij zorgen dat we alles kunnen betalen zonder die cadeaus. Natuurlijk hebben we ook al eens een schatting gemaakt van de 'inkomsten' maar dan waren we voorzichtig en rekenden we 35 Euro voor de mensen die naar de avondfeest komen en 20 euro voor de mensen die naar de receptie komen.
Groetjes!
|
|
Kristel
|
29-8-2007 13:11:09
Hoi Marie,
Hier een andere berekening; Onze trouw kostte 14.000eur en we hebben 9.500eur terug gekregen dus zo'n 70%.
Ik denk dat het zelden een nul-operatie is - hetgeen natuurlijk ook niet hoeft aangezien je een feest geeft!
Groetjes Kristel
|
|
Elke
13-10-2007
|
29-8-2007 13:21:58
Hey Marie,
denk eens hoeveel jij zelf geeft ... wij geven 75 euro (als koppel) voor een receptie en 125 euro (als koppel) voor het avondfeest. Wij gaan toch geen uitzonderingen zijn??
Elke 13/10/07
|
|
Marie
5-10-2008
|
29-8-2007 14:59:53
Het hoeft zeker geen nuloperatie te zijn, een feest geven kost geld uiteraard. Maar bij veel vrienden van ons betalen de ouders, jammer genoeg is dat bij ons niet zo. Ons ouders willen wel iets betalen maar veel zal dat niet zijn. Aangezien we ook nog een huis willen kopen,budgetteren we dus enorm. Daarom ook dat ik toch ook bij dat budgetteren bijreken dat er nog een heel stuk wordt "terugbetaald" door de mensen zelf zodat we zelf geen imense bedragen moeten uitgeven.
|
|
Els
22-9-2007
|
29-8-2007 15:39:39
Bij ons beginnen de cadeaus net te komen. Het minste tot nu toe is €75 van een koppel dat naar de feest komt. Het meeste is €500, dit is wel van een nonkel. Voor de receptie zijn de bedragen vrij hoog (vind ik); rond de €50-60 per koppel.
Els 22/09/07
|
|
Marie
5-10-2008
|
29-8-2007 15:46:30
Amai, das idd veel. Wij zijn onlangs naar een feest gegaan en daar hebben we met ons 2, 80 EURO gegeven. We moesten de week voordien naar een receptie en toen hebben we 40 gegeven.Volgens sommigen in mijn omgeving al veel. Ik vind het correcte bedragen.
|
|
Isabel
1-9-2007
|
29-8-2007 16:06:10
Eerlijk gezegd schrik ik enorm van de bedragen die ik hier lees... Maar niet in postieve zin... Wij trouwen zaterdag en hebben dus al heel wat cadeau's gekregen. Voor de receptie krijgen wij min 50 euro/koppel, voor de feest min 150 euro/koppel (behalve nonkles/tantes die geven een 'afgesproken' bedrag en dat is 250 euro/koppel) en voor het dessertenbuffet gemiddeld 70 euro/koppel. Voor ons zal het feest zelf (zonder vervoer, ceremonie, ...) bijna een nul-nul operatie zijn. Ik moet er wel aan toevoegen dat dat ook de bedragen zijn die wij zelf geven als we naar een huwelijk mogen gaan...
Isabel 01/09/07
|
|
Els
22-9-2007
|
29-8-2007 16:45:53
Ik vind die €75 ook vrij weinig. Wij geven zelf altijd tussen de €150 en de €200 als we naar een feest gaan. Voor de receptie geven we wel maar €30 (maar misschien in de toekomst wat meer, nu we de prijzen kennen...). Maar zoals ik al zei; die €75 is een uitzondering én het laagste bedrag, al de rest zit rond de €150 per koppel. En we trouwen ook pas binnen 3 weken, dus het zijn nog maar een 20-tal gasten die iets stortten.
Els
|
|
Els
1-4-2006
|
29-8-2007 16:45:56
Misschien voor de minder fortuinlijke mensen onder ons: wij geven 25 euro voor de receptie en 50 euro voor het avondfeest, dat is ook hetgeen we gekregen hebben op onze trouw zelf, we zijn op alles al zuinig (kleding, reizen,...), dus vind ik ook niet dat we ineens rijkelijk moeten gaan smijten met geld voor cadeaus... we gaan al niet naar de cinema, of we gaan bijna nooit iets eten, dus ik schaam me er niet voor: als we het niet aan onszelf willen uitgeven, dan zeker niet aan grootse cadeaus voor een ander!
|
|
Kristel
|
29-8-2007 17:03:09
Hoi,
Wil gewoon effe reageren op de bedragen vermeld en het feit dat ze standaard zijn of niet... 125 per koppel is zeker geen standaard voor een avondfeest. Voor mij is dit zo maar voor mijn was dit al helemaal niet het geval, hij geeft normaal gezien minder. Je moet oppassen met er van uit te gaan dat dit zo voor iedereen is. Wij hebben hebben 75eur gekregen voor een gezin van 5 voor het dinner, 1300 van een tante en 125 van een collega die enkel naar het dansfeest kwam dus een echt gemiddelde kan je er niet opplakken.
We hebben ook alles zelf moeten betalen en ik begrijp heel goed dat je wil budgeteren. Als ik van jou was zou ik ervan uitgaan dat je 50% terug krijgt (dan ben je zeker) alles wat meer is is dan mooi meegenomen.
Groetjes & succes met de planning Kristel
|
|
lien
23-2-2007
|
29-8-2007 17:42:37
Amai,
Hier wil ik toch even op reageren. Als ik die bedragen zie, val ik bijna achterover!! Wij hebben ons feest achter de rug sinds zaterdag, en zijn al aan het tellen gegaan. We hadden een avondfeest met zo'n 110 man, en receptie kwamen er nog zo'n 45 bij. Een echte definitieve berekening hebben we nog niet, maar het zal op zo'n 3500 euro neerkomen denk ik. De meeste mensen geven volgens mij tussen de 50 en 75 euro. Als ik hier dan lees dat er bruidjes zijn die de helft van hun feest kunnen betalen... Dan krijgen die echt gigantische bedragen! Wij hebben van een aantal mensen 100 euro gekregen, maar dat was eerder een uitzondering dan een regel.
Ik snap dit ook wel, k vind zeker niet dat je moet beginnen overdrijven met die cadeau's, want waar eindigt dat anders... Als ik hier zelfs zie dat er iemand 500 euro kreeg... Amai!
Wij zijn blij met de inkomsten die we gekregen hebben. Een deel van het feest wordt betaald door mijn ouders, de rest door mij. Nu mijn man ook kan beginnen werken zal hij misschien mee opdraaien voor kosten dan als we op reis gaan en zal hij misschien ons feest betalen in marokko, maar hiervoor zouden wij ook al ons geld van cadeaus willen gebruiken.
Groeten, Lien http://lienetghafour.bruiloftsite.nl
|
|
Tania
3-5-2008
|
29-8-2007 20:44:55
Hey,
Ik heb hier al verschillende discussies over de cadeaus gevolgd, een moeilijk punt toch :). Ik denk dat het toch wel heel moeilijk is om daar een gemiddelde op te plakken. Ik veronderstel toch dat dichtere familie of vrienden al makkelijker wat meer geven dan een "beleefdheidscadeau" of hoe je het ook mag noemen. Wij proberen er niet te veel rekening mee te houden, zoals al gezegd kan het dan alleen maar meevallen en niet tegenvallen. Ik denk dat je in sommige bedragen wat ontgoocheld bent, maar dat andere dan weer verrassend veel geven. Hoewel dat voor ons echt geen punt is, moet ik wel zeggen dat we in het algemeen (dus niet alleen voor huwelijkscadeaus) een beetje de regel hanteren dat we de prijs van cadeaus die we geven in verhouding houden met wat we krijgen. Dat klinkt misschien egoïstisch, maar als je altijd dure cadeaus geeft aan bepaalde mensen, waar je dan altijd maar goedkope dingen van krijgt, vind ik het ook eenrichtingsverkeer worden. Tenzij er natuurlijk een specifieke reden is. Tenslotte is het nog altijd het gebaar dat telt, niet? Om ons niet te ergeren, doen we het zo...
Groetjes,
Tania
|
|
Fieke
7-7-2007
|
30-8-2007 13:48:03
Bij ons hebben er zelfs mensen maar € 25 gegeven om met 2 personen te komen eten. Anderen daarentegen hadden € 500 en € 300 gegeven om enkel naar het dessertenbuffet te komen. Ik kreeg er echt kop nog staart aan.
Enfin, ik moet zeggen dat wij zeker niet mogen klagen. Ik wil geen bedragen noemen, want jaloezie is een lelijk iets waar we niet graag me te maken krijgen, maar ik kan wel zeggen dat we méér dan uit onze kosten zijn en dat we echt wel een duur feest hebben gehad.
Dat is wel leuk, want onrechtstreeks verwacht je toch een beetje dat het een nuloperatie wordt. Wel bij ons, was het nog beter. We mogen ook eens geluk hebben hé.
Wij hebben wel niets van onze ouders gekregen, en hebben ons huwelijk zelf moeten betalen. Dat zeg ik er wel even bij.
Vele groetjes, Fieke getrouwd op 7/07/2007
|
|
Marie
5-10-2008
|
30-8-2007 16:00:06
Amai en dan nog overhebben... Chic zeg!
|
|
Vân
7-7-2007
|
31-8-2007 13:27:56
Hey Marie,
Ik zou zeggen trek het je niet aan de envelopjes, je zult zien dat je sowieso versteld zult zijn bij het openen van sommige envelopjes, zowel in de positieve zin als de negatieve zin.
Ik moet zeggen dat vrijwel de meeste koppels op het feest zo'n 50 € in de envelop deden. Waar wij eerlijk gezegd heel hard van verschoten waren, in de negatieve zin dan. Het is niet iets dat je eist maar wel werwacht op hoopt. Zeker omdat de mensen weten dat het alles erop en eraan was. Nu hoor je mij niet klagen hoor, we waren gewoon verrast.
Als wij naar een trouwfeest gaan gaat het bij ons in eerste instantie om het koppel geluk te wensen en niet hun rekening te plunderen, ik vind het dan altijd een eer dat we uitgenodigd worden en daarom een mooi cadeau willen geven. Er zijn koppels die nog moeten bouwen of een huisje moeten kopen, er zijn die dat al hebben staan maar geld komt altijd van pas! En nieuwe start in je leven.
Wij hebben altijd veel gegeven op trouwfeesten/recepties maar nu besef ik dat we altijd precies wel teveel gegeven hebben want het viel ons echt op dat 50 € per koppel gebruikelijk is.
Het is dan ook niet helemaal juist om te zeggen dat het afhangt van hoe de mensen leven en hun wat de gewoontes zijn.
De mensen die wij uitgenodigd hadden zijn echt mensen die regelmatig uitgebreid uit eten gaan, daarom hebben we dan gekozen voor echt alles erop en eraan. Dan moet je weten dat die mensen juist weten hoeveel ze uitgeven als ze zo'n avondje uit eten gaan, dan strookt dat niet helemaal met 50 € per persoon.
We hebben onze trouw ook niet cadeau gekregen van de ouders en daar hebben we ook serieus voor moeten sparen maar je kiest er dan ook wel zelf voor.
Ik zeg het nogmaals, je trouwt enkel als je de centjes hebt en je moet echt niet vanuit gaan dat je die centjes wel verdient op je feest want dan ben je verkeerd bezig denk ik.
Ik wens je in ieder geval nog veel succes met je voorbereidingen en uiteindelijk je huwelijk. Geniet er gewoon van, en stoor je niet teveel aan wie wat gegeven heeft, het zal heel snel om zijn.
Als jullie tevreden zijn op het einde van de dag over jullie feest, net als wij, en dat jullie heel gelukkig mogen zijn tesamen, dan is dat toch wat echt telt hè?
Groetjes,
Vân en Michel Getrouwd op 07/07/07 en zeeeeer gelukkig tesamen
|
|
Charlotte
7-9-2007
|
31-8-2007 13:33:34
Natuurlijk hoopt iedereen op een nuloperatie! Wij hebben ons menu aangepast aan het verwachte cadeau. Het klinkt misschien arrogant, maar wij moeten ons feest zelf betalen. Ik vind het verschrikkelijk dat er koppels zijn die maar 30 € durven geven! Daarmee kan je op restaurant toch ook niet met twee voor gaan eten? Wij geven zelf altijd 100 € bij mensen die we niet zo goed kennen en 125 € bij mensen die we zeer goed kennen. Ik zou niet minder durven. Ik heb dan nog iets erger gehoord: lege enveloppes! Dat die mensen niet beschaamd zijn zeg... In onze feestzaal kwamen we eerst op een menu van 70 € per persoon. We hebben bewust enkele zaken veranderd/weggelaten om goedkoper uit te kopen en hopelijk niet teveel te moeten opleggen nadien. Groetjes!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|