Terug naar overzicht
Hey NickyWij wonen in Antwerpen Stad. In juni ben ik naar het districtshuis gestapt om op voorhand al even te informeren welke papieren je allemaal dient in orde te brengen. Mijn partner en ik hebben geluk, al onze attesten zitten al in hun computer, dus we dienen ten vroegste in april en ten laatste in augustus volgend jaar langs te komen om te tekenen. We kregen een heel duidelijke brochure (Huwen in Antwerpen) mee en op het internet www.antwerpen.be staat ook alle info.Wat heb je zeker nodig:1)een voor eensluidend verklaard afschrift van de geboorte-akte2) een bewijs van identiteit3) een bewijs van nationaliteit4) een bewijs van ongehuwde staat5) een bewijs van de inschrijving in het bevolkingsregister en een bewijs van de actuele verblijfplaats6) een volmacht (als één van de 2 partners aangifte doet)7) een authentiek stuk.Papieren van het werk weet ik echt niet wat dat kan betekenen!?Hopelijk ben je hier al wat mee...Succes en alvast proficiatPetra
Wij hebben helemaal niets moeten doen. Het gemeentenhuis vraagt zelf alle nodige papieren aan en wij moesten enkel tekenen. Ik dacht dat de gemeente verplicht was dat allemaal zelf te doen? MAra
Hey,is dat niet onlangs (een jaar geleden?) veranderd? Wij hebben ook niets zelf moeten doen, het administratief centrum heeft alles voor ons gedaan. Wij moesten enkel de gegevens van de getuigen en onze identiteitskaarten meebrengen.Groetjes,Lieve
dit is inderdaad aangepast een tijd geleden en in principe moet je nu juist aangifte gaan doen. zij nemen kopie van pas en de rest zoals geboorteakte vragen ze zelf op! wij hebben enkel onze aangifte moeten tekenen en al de rest werd door hen gedaangroetjessas
hey allemaal, ik heb eens wat rondgebeld en informatie gevraagd, en het is in orde nu. wij moeten het huwelijkscontract binnen brengen en de rest doen zij, was gewoon een misverstandje..nu ben ik er toch weer gerust in:)merci voor al jullie hulp, groetjes en nog veel succes allemaal