Nu Online
Momenteel zijn er 203 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

gemeentehuis papieren

28-8-2007 15:58:47
ik had papieren gekregen dat ik moest invullen voor het gemeente huis, de gewone dingen en van huwelijkscontract en dergelijke.
nu zeiden ze dat ze ook papieren moesten hebben van je werk, en allerlei instanties waar je je burgelijke stand moet laten veranderen.
hoe moet ik hieraan beginnen? gewoon naar een instantie bellen en zeggen hoe en wat, en vragen om een bewijs? hoe moet ik dit doen?
groetjes

nicky
30-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 273

Nicolas

Meld misbruik28-8-2007 16:24:32

Hey Nicky

Wij wonen in Antwerpen Stad. In juni ben ik naar het districtshuis gestapt om op voorhand al even te informeren welke papieren je allemaal dient in orde te brengen. Mijn partner en ik hebben geluk, al onze attesten zitten al in hun computer, dus we dienen ten vroegste in april en ten laatste in augustus volgend jaar langs te komen om te tekenen. We kregen een heel duidelijke brochure (Huwen in Antwerpen) mee en op het internet www.antwerpen.be staat ook alle info.
Wat heb je zeker nodig:
1)een voor eensluidend verklaard afschrift van de geboorte-akte
2) een bewijs van identiteit
3) een bewijs van nationaliteit
4) een bewijs van ongehuwde staat
5) een bewijs van de inschrijving in het bevolkingsregister en een bewijs van de actuele verblijfplaats
6) een volmacht (als één van de 2 partners aangifte doet)
7) een authentiek stuk.
Papieren van het werk weet ik echt niet wat dat kan betekenen!?

Hopelijk ben je hier al wat mee...
Succes en alvast proficiat

Petra

tamara
15-9-2007
 Meld misbruik28-8-2007 17:33:52

Wij hebben helemaal niets moeten doen. Het gemeentenhuis vraagt zelf alle nodige papieren aan en wij moesten enkel tekenen. Ik dacht dat de gemeente verplicht was dat allemaal zelf te doen?

MAra

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik29-8-2007 7:57:21

Hey,

is dat niet onlangs (een jaar geleden?) veranderd? Wij hebben ook niets zelf moeten doen, het administratief centrum heeft alles voor ons gedaan. Wij moesten enkel de gegevens van de getuigen en onze identiteitskaarten meebrengen.

Groetjes,
Lieve

saskia
7-9-2007
 Meld misbruik29-8-2007 10:10:48

dit is inderdaad aangepast een tijd geleden en in principe moet je nu juist aangifte gaan doen. zij nemen kopie van pas en de rest zoals geboorteakte vragen ze zelf op!
wij hebben enkel onze aangifte moeten tekenen en al de rest werd door hen gedaan

groetjes
sas

nicky
30-9-2007
 Meld misbruik29-8-2007 16:52:28

hey allemaal, ik heb eens wat rondgebeld en informatie gevraagd, en het is in orde nu. wij moeten het huwelijkscontract binnen brengen en de rest doen zij, was gewoon een misverstandje..
nu ben ik er toch weer gerust in:)
merci voor al jullie hulp,
groetjes en nog veel succes allemaal

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...